کد خبر: ۸۱۲۵۵۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵

۱۸ ملوان در خلیج فارس نجات یافتند

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ناجیان این اداره کل در عملیات های امدادرسانی به سه شناور تجاری مسیر دبی به بندرهای گناوه و دیلم ۱۸ سرنشین آنها را از خطر غرق شدن در آب های خلیج فارس نجات دادند.
۱۸ ملوان در خلیج فارس نجات یافتند
آفتاب‌‌نیوز :

محمد شکیبی نسب روز پنجشنبه اظهار کرد: براساس پیش‌بینی هواشناسی روز گذشته با وضعیت نامساعد جوی و دریایی همراه بود طوریکه چهار مورد اعلام اضطرار به مراکز جستجو و نجات دریایی استان بوشهر انجام گرفت. شناورهای مضطر شامل یک فروند قایق صیادی و سه فروند موتورلنج حامل کالای تجاری هستندکه از دبی به مقصد بندرهای دیلم و گناوه در حرکت بودند.

شکیبی نسب ادامه داد: شناور تجاری مسیر دبی – دیلم که ۶ سرنشین داشت با حضور بموقع شناور ناجی از خطر غرق شدن در آب‌های خلیج فارس نجات یافتند.

وی گفت: در این عملیات در ساعت ۰۷:۳۵ طی تماس تلفنی با مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بوشهر مبنی بر آبگرفتگی موتورلنج تجاری، هماهنگی لازم صورت گرفت و بلافاصله ناجی ۸ از بندر دیر به موقعیت اعزام شد. ناجی ۸ در ساعت ۰۹:۳۰ به موقعیت رسید و با تحویل پمپ تخلیه اضطراری به شناور مضطر مانع از غرق شدن لنج و سرنشینان آن شد.

شکیبی نسب گفت: شناور ناجی هم اکنون در کنار موتورلنج در حالت آماده باش قرار دارد تا در صورت نیاز امدادرسانی مجدد را به شناور مضطر انجام دهد. در دومین عملیات نیز ۶ سرنشین لنج تجاری مسیر دبی – گناوه از خطر غرق نجات یافتند.

شکیبی نسب اظهار کرد: موتورلنج باری در منطقه خطر خیز مطاف ساعت ۰۶:۰۰ صبح غرق شد که هر ۶ نفر خدمه موتورلنج توسط لنج صیادی از درون قایق‌ بادی (لایف رافت) نجات یافتند. شناور ناجی ۱۸ که ساعت ۱۲ و ۴۵ دقیقه به سوی موقعیت اعزام شده بود، در ساعت ۱۴ اعلام کرد نجات‌یافتگان را تحویل گرفته و به بندر عامری رسانده است.

شکیبی نسب گفت: در سومین عملیات نیز ۶ سرنشین شناور تجاری مسیر دبی- گناوه از خطر قطعی غرق و مرگ در آب های خلیج فارس نجات یافتند. یک فروند موتورلنج باری در ساعت ۱۳ اعلام اضطرار کرده که ناجی ۲۰ به موقعیت اعزام، ناجی در ساعت ۱۵:۰۰ به موقعیت رسید و نفرات را از درون جان‌پناه نجات داد.

جست وجو برای نجات سه صیاد بندر امام حسن دیلم ادامه دارد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بخش دیگری گفت: عملیات جست و جو برای نجات سه سرنشین قایق صیادی خروج کرده از بندر امام حسن دیلم این استان همچنان ادامه دارد.  این قایق صیادی فاقد هویت با سه نفر سرنشین که دیروز صبح از اسکله امام حسن خروج کرده بود، براساس گزارش دریافتی در ساعت ۱۰:۴۵ مبنی بر عدم مراجعت، الگوی جست و جو طراحی و شناور ناجی ۲ به منطقه اعزام شد. با توجه به پیدا نشدن سرنشینان قایق صیادان کماکان شناور ناجی در حال جستجو در منطقه است.

شکیبی‌نسب یادآور شد: همزمان پیگیری برای ردیابی موبایل نفرات قایق انجام شد و موقعیت دیروز افراد در نزدیکی راس اللیلتین گزارش شد.  همچنین هماهنگی برای اعزام پهپاد نیز انجام شده است. آخرین وضعیت موتورلنج نیز به‌صورت نیمه غرق گزارش شده است. به لحاظ شرایط جوی، چنانچه شناور ناجی چند دقیقه دیرتر به موقعیت می رسید به طور یقین سانحه، منجر به فوت سرنشینان شناور تجاری مسیر دبی – گناوه می شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین