کد خبر: ۸۱۲۵۶۴
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲

هشدار زرد هواشناسی برای آلودگی هوا در تهران، کرج و اراک

سازمان هواشناسی کشور برای پایداری جو و آلودگی هوا در سه شهر تهران، کرج و اراک، هشدار سطح «زرد» صادر کرد.
هشدار زرد هواشناسی برای آلودگی هوا در تهران، کرج و اراک
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان هواشناسی کشور نسبت به مخاطره «سکون هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی» در سه شهر اراک، کرج و تهران از امروز پنجشنبه ۱۷ آذر تا دوشنبه ۲۱ آذر هشدار آلودگی سطح زرد صادر کرد.

افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد ناسالم برای تمام گروه‌ها اثرات مخاطره یاد شده هستند.

در همین راستا سازمان هواشناسی کشور به مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی، کنترل فعالیت‌های صنعتی آلاینده، کاهش تردد غیر ضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، بویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی توصیه کرده است.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار‌ها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین