کد خبر: ۸۱۲۵۷۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶

طائب: آمریکا در ناآرامی‌ها شکست خورد و پیغام بازگشت به میز مذاکره می‌فرستد!

مشاور فرمانده سپاه گفت: اکنون آمریکا به دلیل شکستی که در جریان اغتشاشات خورد و نتوانست به اهداف خود برسد، به ایران پیغام‌هایی برای بازگشت به میز مذاکره می‌دهد.
طائب: آمریکا در ناآرامی‌ها شکست خورد و پیغام بازگشت به میز مذاکره می‌فرستد!
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام حسین طائب امروز ۱۷ آذرماه در ویژه‌برنامه روز دانشجو که در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، با اشاره به تقابل همیشگی آمریکا و اسرائیل با جمهوری اسلامی، اظهار کرد: از نظر آمریکایی‌ها انقلاب اسلامی در دهه پنجم عمر خود، در حال طی روند تولید و افزایش قدرت است، چراکه هم قدرتش در منطقه روزافزون است، هم به بازیگری موثر در سطح بین‌الملل تبدیل شده و هم در داخل به یکپارچگی رسیده است.

وی افزود: همچنین آمریکایی‌ها می‌گویند در این دهه پنجم عمر جمهوری اسلامی، سرنوشت آمریکا و جهان نیز مشخص می‌شود. ایالات متحده در سند استراتژی امنیت ملی قرن ۲۱ اذعان کرده است که با چالش‌های درونی و بیرونی مواجه است که تمام این چالش‌ها باید تا سال ۲۰۲۵ برطرف شود و در غیر این صورت مانند شوروی فرو خواهد پاشید.

مشاور فرمانده سپاه با اشاره به هزینه‌های آمریکا در خاورمیانه، اضافه کرد: امروز بدهی‌های آمریکا به ۲۳ تریلیون دلار رسیده است. امروز آمریکایی‌ها در سند امنیت ملی خود می‌نویسند که جهان در حال تغییر است و پنجره فرصت برای مقابله با تهدیدات بسیار محدود می‌باشد و یکی از این تهدیدات، ایران است.

طائب با بیان اینکه آمریکا در قبال ایران استراتژی تشدید مهار را در نظر گرفته است، عنوان کرد: یعنی ایران را طوری در داخل درگیر کنند که نتواند خود را توسعه و به عنوان یک بازیگر تاثیرگذار جهانی ادامه فعالیت دهد. آمریکایی‌ها می‌گویند برای مهار ایران، اسرائیل باید علیه ایران عملیات نیمه‌سخت انجام دهد و خود آمریکا هم با اعمال فشار‌های اقتصادی، ایران را پای میز مذاکره بکشاند.

وی با اشاره به شرایط بحرانی اسرائیل، بیان کرد: رئیس موساد در سفری به آمریکا اعلام کرد در صورت توافق با ایران، نتانیاهو مجددا در اسرائیل روی کار خواهد آمد و این باعث قدرت گرفتن جمهوری‌خواهان در آمریکا می‌شود؛ بنابراین باید مذاکرات هسته‌ای متوقف شود و تا پس از انتخابات کنگره آمریکا، بی‌ثباتی‌ها در ایران افزایش یابد و سپس اگر به اهداف خود رسیدیم، دیگر مذاکرات تنها در خصوص مسائل هسته‌ای نخواهد بود و به تمامی جنبه‌ها تسری خواهد یافت.

مشاور فرمانده سپاه با اشاره به اینکه طبق اذعان آمریکایی‌ها، چین یکی از چالش‌های ایالات متحده است و ممکن است تا سال ۲۰۳۰ رهبری جهان را در دست گیرد، گفت: همچنین روسیه نیز از دیگر تهدیدات آمریکاست. به علاوه آمریکایی‌ها بیان می‌کنند کشور‌هایی که در حال تضعیف دموکراسی آمریکا اند و یک مدل حکمرانی جدید ارائه می‌دهند نیز از دیگر تهدیدات آمریکا هستند که مهم‌ترین این کشورها، ایران است.

طائب ادامه داد: آمریکا می‌خواهد چین را به وسیله تایوان و بی‌ثباتی داخل و روسیه را به وسیله اوکراین و ناامنی داخل، از سر راه بردارد و برای تضعیف ایران نیز راهبرد ایجاد بی‌ثباتی در کشور‌های مقاومت و اغتشاشات در داخل ایران را به کار گرفته است؛ لذا روسیه عملیات پیش‌دستانه انجام داد.

وی با بیان اینکه آمریکا در تلاش برای ایجاد بی‌ثباتی در چین است، اضافه کرد: همچنین تلاش‌هایی برای ایجاد بی‌ثباتی در منطقه نیز انجام شد، اما، چون موفق نشدند، لذا سعی کردند اغتشاشات را در داخل ایران ایجاد کنند و شروع اغتشاشات با فرایند جنگ ترکیبی بود.

مشاور فرمانده سپاه با اشاره به تعریف جنگ ترکیبی، بیان کرد: آمریکا در جریان این جنگ ترکیبی، به دنبال هویت‌زدایی و هویت‌زایی در ایران است. طبق گزارشی که سنتکام به پنتاگون ارسال کرده است، آمریکایی‌ها در اغتشاشات ایجاد شده در ایران شکست خوردند، زیرا دوگانه حجاب اجباری و اختیاری راه به جایی نبرد و مسئله معیشت نیز ظرفیت تبدیل شدن به یک موضوع اجتماعی برای ایجاد دوگانگی را نداشت.

طائب اظهار کرد: اکنون آمریکا به دلیل شکستی که در جریان اغتشاشات خورد و نتوانست به اهداف خود برسد، به ایران پیغام‌هایی برای بازگشت به میز مذاکره می‌دهد. آمریکا اکنون می‌خواهد علاوه بر موضوعات موشکی، منطقه‌ای و هسته‌ای، در مورد موضوعات پهپادی و حقوق بشری نیز با ایران مذاکره کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
0
12
امریکا پیغام داده ؟لابد به شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
0
12
امریکا به کی پیغام داده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
0
11
واقعا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس ۱
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
0
11
به گفته خودتون آمریکا پیغام های برای بازگشت به میز مذاکرات میدهند .اینجا چند سوال پیش می آید چرا دوست داریید اینکه آمریکا براتون پیغام بازگشت به مذاکرات میده ،مدام رسانه ای کنید .
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
0
10
جناب طائب آرزو بر جوانان عیب نیست. اما شما از جوانیتون خیلی وقته گذشته
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین