کد خبر: ۸۱۲۶۱۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
انتقاد از شعار "زن، زندگی و آزادی"

تشکر امام جمعه تهران از قوه قضائیه بخاطر اعدام محسن شکاری/ خاتمی: دیکتاتورها اجازه گفتگوی ساده هم نمی‌دهند

حجت الاسلام سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران: نباید اقتدار نظام ملعبه دست عده‌ای اغتشاشگر قرار بگیرد. اغتشاشگران از تهدید گرفته تا ناامن کردن فضا برای خانم‌های چادری و عمامه پرانی پیش رفتند و اگر حضور مردم و قاطعیت قوه قضائیه نبود این پیروان رضاخان و داعش دست به هر جنایتی می‌زدند. ما تشکر می‌کنیم از قاطعیت قوه قضائیه که در همین روز‌ها اولین اغتشاشگر را به حکم قانون پای چوبه دار فرستاد تا بدانند قانون در این کشور حکمفرماست.
تشکر امام جمعه تهران از قوه قضائیه بخاطر اعدام محسن شکاری/ خاتمی: دیکتاتورها اجازه گفتگوی ساده هم نمی‌دهند
آفتاب‌‌نیوز :

عضو فق‌های شورای نگهبان گفت: نباید اقتدار نظام ملعبه دست عده‌ای اغتشاشگر قرار بگیرد، اغتشاشگران از تهدید گرفته تا ناامن کردن فضا برای خانم‌های چادری و عمامه پرانی پیش رفتند و اگر حضور مردم و قاطعیت قوه قضائیه نبود این پیروان رضاخان و داعش دست به هر جنایتی می‌زدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه؛ حجت الاسلام سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران امروز پنجشنبه (۱۷آذر ماه ۱۴۰۱) در همایش روحانیون و فرهنگیان شرق هرمزگان که در مسجد جامع امام خمینی (ره) میناب برگزار شد اظهار داشت: شهر میناب از شهر‌های انقلابی هرمزگان است و این مایه مباهات و افتخار است و این روحیه در مردم باید حفظ شود. علما و فرهیختگان به خود ببالاند که در این شهر زندگی می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه حضرت زهرا (س)، گفت: زندگی ۱۸بهار این بانوی بزرگ اسلام از سه بخش تشکیل شده اول از دوره طفولیت تا سن ۹سالگی و دوم از ۹سالگی تا رحلت پیغمبر اسلام (ص) است و سوم از شهادت پیامبر (ص) تا شهادت خودشان است، اما دوره آخر عمر شریف حضرت زهرا (س) در حقیقت قله زندگی و افتخار است و تمام آن زندگی با یک کلمه عجین است و آن ولایت مداری است، فاطمه (س) فدای علی (ع) شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حضرت زهرا (س) یک مسئله فقهی را آموخت که فرزندش سالار شهیدان آن را تکمیل کرد، افزود: در امر به معروف و نهی از منکر امن از ضرر شرط است یعنی آمر اگر ببیند سبب ضرر او می‌شود می‌تواند امر کردن به آن عمل را ترک کند، اما کشته شدن در نگاه عرفانی عروج است و در نگاه ظاهری آسیب می‌باشد. حضرت فاطمه (س) می‌دانست در دفاع از ولایت شهید می‌شود و با وجود اینکه در خانه سلمان، مقداد و ابوذر بودند ایشان آمد و در را باز کرد و میان در و دیوار قرار گرفت.

به گفته عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، حضرت فاطمه (س) و فرزندش سالار شهیدان به همه ما یاد دادند هنگامی که دین و ولایت در خطر است امن از ضرر دیگر شرط نیست. فرق است بین ولایت مداری و ولایت شعاری؛ در آنجا نیز بانوی بزرگ اسلام ولایت مداری را با تبعیت از امر ولایت نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) نماد جهاد تبیین است، تاکید کرد: وظیفه هر کسی که می‌داند چه خبر است باید به جهاد تبیین عمل کند؛ یعنی بداند آنچه دشمن این روز‌ها در کشور اجرا کرد و ناکام ماند چه بود، زیرا مردم پای ولایت فقیه ایستادند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: این اجتماعات باطل سحر برنامه‌های دشمنان است و آن‌ها را در توطئه هایشان ناکام کرده است؛ آن‌ها جز سرنگونی برای نظام اسلامی چیزی دیگری در سر نمی‌پروراندند. مطبوعات رژیم صهیونسیتی اعتراف کردند که با نیامدن مردم به خیابان‌ها اغتشاشات عملاً کارایی ندارد.

وی با طرح سؤالی افزود: دشمن از اغتشاشات چه هدفی دارد؟ هدف او مقابله با اسلام است؛ او با نماد‌های اسلامی مانند قرآن، حجاب، عمامه مشکل دارد. قرآن را آتش می‌زند، چون کتاب دین است، با چادر مقابله می‌کند، زیرا نماد زن مسلمان است و عمامه پرانی می‌کند، زیرا نماد حمایت از دین و نقش اساسی در سرنگونی حکومت اخلاق ستیز و اسلام ستیز پهلوی داشت.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مردم هم در صحنه و میدان حاضر شدند؛ این مردم ۴۴سال است تلاش کسانی که می‌خواهند سفره دین را در این کشور از بین ببرند ناکام گذاشته اند و پرچم انقلاب به دست صاحب اصلی آن یعنی حضرت مهدی (عج) خواهد رسید.

به گفته خاتمی دشمن در تکاپوی زیر سؤال بردن اقتدار جمهوری اسلامی است، زیرا نظام مقتدر در تمامی عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی موفق خواهد بود. نباید اقتدار نظام ملعبه دست عده‌ای اغتشاشگر قرار بگیرد، اغتشاشگران از تهدید گرفته تا ناامن کردن فضا برای خانم‌های چادری و عمامه پرانی پیش رفتند و اگر حضور مردم و قاطعیت قوه قضائیه نبود این پیروان رضاخان و داعش دست به هر جنایتی می‌زدند.  ما تشکر می‌کنیم از قاطعیت قوه قضائیه که در همین روز‌ها اولین اغتشاشگر را به حکم قانون پای چوبه دار فرستاد تا بدانند قانون در این کشور حکمفرماست. اغتشاشگران می‌خواستند به اقتدار پلیس تعرض کنند و برخی بسیجیان عزیز را شکنجه کردند و به شهادت رساندند؛ همه هدف این‌ها این‌ها از بین بردن اقتدار نظام بود. ساکتین توجه داشته باشند به فضل خدا انقلاب در قله باقی خواهد ماند و ایران، هرگز سوریه و افغانستان نخواهد شد.

چه کسی دیکتاتور است؟

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: در برخی از شهر‌ها شعار مرگ دیکتاتور را سر می‌دهند. دیکتاتور کسی است که به شخصیت‌ها اجازه نمی‌دهد حتی گفتگوی ساده انجام دهد و امنیت جانی و مالی مردم را به خطر می‌اندازد.

خاتمی با اشاره به شعار زن، زندگی و آزادی، تصریح کرد: این‌ها در پی بردگی زن هستند، در حالی که اسلام به زن حیات و کرامت داد و شخصیت زن را احیا کرد.: هدف دیگر دشمنان و اغتشاشگران قصه تجزیه ایران بود؛ غربی‌ها واقعاً دل خوش هستند و اصلا نمی‌فهمند این مملکت هشت سال در برابر دشمنی که مورد حمایت دنیا بود جنگید تا یک وجب خاکش در دست دشمن نماند. ایرانی غیور است و در عرصه‌های سخت مشت محکم بر دهان دشمن می‌زند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
2
109
برا خودش میبُره و میدوزه .
مردم با زنان چادری و عقیده هیچ کسی مشکلی ندارند.
از زبون مردم ...نگین .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
1
117
نباید بابت کشته شدن جوانان وطن تشکر کرد. اگر این شخص شغل، مسکن و رفاه داشت آیا به این کار دست می زد؟ چه کسی اینها را از او گرفته؟ آیا فرزندان شما مسئولین هم همینطور بدون شغل و زندگی و امکانات هستند؟ اگر جای شماها با او عوض می شد ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
1
115
هیچ وقت اعدام تشکر کردن نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
1
96
یه جوری نوشتن سد معبر انگار ما ایرانی ها هیچ وقت پشت ترافیک و سد معبر نبودیم اگه بنا بر سد معبره افرادی که در شهرداری ها خیابانهای تنگ و کوچیک درست میکنن باید زود تر از همه اعدام بشنن .اگر بنا بر ضرر وزیان رساندن هست باید بگم این دولت هست که با گران کردن روزانه و ساعتی دلار زندگی رو بر مردم حروم کرده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
1
79
این روش خریدن ناز مردمه !؟!؟!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
2
105
آقای خاتمی وجدانن محسن شکاری اگر رفاه بچه های مسوولان راداشت اعتراض می کرد؟ ایا سرنوشتش اینچنین می شد؟ خواهشن پخش کنید
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
145
5
حجت الاسلام سید احمد خاتمی دم تون گرم که همیشه جهادی و انقلابی جلو میرین، ما هم همه پشتتونیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
2
86
اره تو راست میگی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین