کد خبر: ۸۱۲۶۱۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸

عبدالملکی: پیگیر بی‌اثر کردن تحریم‌ها باشید

حجت‌الله عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به لزوم بین المللی­ شدن مناطق آزاد و نقش فعالان اقتصادی در این میان، از آنان خواست پیگیر جذب سرمایه گذاران خارجی و ایرانیان خارج از کشور برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها باشند و برای برنامه هفتم و سایر قوانینی که مربوط به مناطق آزاد است پیشنهاد‌های کاربردی ارائه شود.
عبدالملکی: پیگیر بی‌اثر کردن تحریم‌ها باشید
آفتاب‌‌نیوز :

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: ارزیابی مدیران همیشه در حال انجام است و به هیچ فردی تضمین تصدی پست در یک بازه زمانی را نمی­‌دهیم و اعتقاد داریم که در حال حاضر مدیران عامل مناطق آزاد افرادی کارآمد هستند.

حجت‌الله عبدالملکی در نشست با مدیران منطقه آزاد کیش مدیران مناطق آزاد را مدیرانی جهادی و پر‌تلاش خواند و اظهار داشت: با توجه به بازدیدی که از ۷ منطقه آزاد داشتم؛ نسبت به گذشته تغییرات مثبتی در این مناطق صورت گرفته است. ارزیابی مدیران همیشه در حال انجام است و به هیچ فردی تضمین تصدی پست در یک بازه زمانی را نمی­‌دهیم و اعتقاد داریم که در حال حاضر مدیران عامل مناطق آزاد افرادی کارآمد هستند.

وی در خصوص تشکیل کمیته ۵ گانه در دبیرخانه مناطق آزاد، گفت: با توجه به احصا مشکلات سرمایه گذاران مناطق آزاد، با تشکیل کمیته‌های "ارزی، مالیاتی، گمرکی، امور اداری و اخذ مجوز‌ها و زیر ساختی" و با استفاده از ظرفیت و مشورت فعالان اقتصادی این مناطق، در راستای شناسایی و حل مشکلات اقدام خواهیم کرد.

عبدالملکی آشنایی با فعالان اقتصادی و مشکلات آنان از نزدیک را یکی از اهداف سفر دو روزه خود به مناطق آزاد عنوان کرد و اظهار داشت: باید از سرمایه گذاران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که پول، سرمایه و جوانی خود را با وجود همه کاستی‌ها برای آبادانی این مناطق صرف کردند؛ تقدیر ویژه شود.

مشاور رییس جمهور با اشاره به رهنمود‌های مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: بند یازدهم اقتصاد مقاومتی اصل و شاکله اقتصاد کشور است که به منظور انتقال فناوری‌های پیشرفته، جذب سرمایه گذار خارجی، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا و خدمات و تأمین نیاز‌های ضروری و منابع مالی از خارج تاکید شده است.

وی با بیان این که ارتقاء کیفیت مناطق آزاد موجود بر ایجاد مناطق آزاد جدید اولویت دارد؛ افزود: به جد پیگیر مصوبات مجلس شورای اسلامی درخصوص ایجاد مناطق آزاد جدید هستیم تا در اسرع وقت انجام شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد افزود: برخی انتقادات در مورد دستاورد‌های مناطق آزاد در طول سه دهه اخیر مطرح بوده و باید سعه صدر داشته باشیم، اما این انتقادات به معنی نفی وجود آن‌ها نیست و عمدتا متوجه مسئولان مناطق آزاد است.

عبدالملکی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد اشکالاتی در مناطق آزاد در دو بخش منطقه‌ای و ملی وجود دارد و باید در بخش منطقه‌ای با مساعدت و کمک فعالان و سرمایه گذاران مناطق این مشکلات در تعامل با دستگاه‌های مختلف رفع شود.

وی در بحث مشکلات ملی به مباحثی همچون مالیات و قوانینی اشاره داشت که فلسفه اصلی مناطق آزاد را دچار خدشه کرده که مستلزم پیگیری در سطوح مختلف و اتخاذ راه کار برای رفع آن‌ها است.مهم‌ترین مردم در مناطق آزاد فعالان اقتصادی هستند و گره گشایی امور آنان از اولویت‌های دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد است.به تفویض اختیار اعتقاد راسخ داریم و در حال بررسی هستیم که در کدام موارد و بر چه اسنادی و دلیلی اختیار از مناطق گرفته شده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به لزوم بین المللی­ شدن مناطق آزاد و نقش فعالان اقتصادی در این میان، از آنان خواست پیگیر جذب سرمایه گذاران خارجی و ایرانیان خارج از کشور برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها باشند و برای برنامه هفتم و سایر قوانینی که مربوط به مناطق آزاد است پیشنهاد‌های کاربردی ارائه شود.فعالان اقتصادی که برنامه هفتم و قوانین چگونگی اداره مناطق آزاد را یک فرصت برای احیای مناطق آزاد می‌دانند نقطه نظرات وپیشنهادات خود را ارائه و عنوان کنند.

عبدالملکی با اشاره به مذاکره با وزیر راه و شهرسازی درخصوص مشمول شدن کیش در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن، ادامه داد: زمین جهت تامین مسکن کارگران زیر مجموعه بخش خصوصی در مناطق آزاد و کیشوندان تخصیص می‌یابد به شرط آن که این مورد جنبه انتفاعی نیابد و پیگیر باشید تا قیمت مسکن در کیش کاهش یابد.

عبدالملکی با بیان این که تغییر مدیریت‌ها ناشی از ناکارآمدی است از این رو با ارزیابی انجام شده این مهم بیانگر آن است که مدیران مناطق آزاد مدیرانی جهادی و پر تلاش هستند؛ افزود: با توجه به بازدیدی که از ۷ منطقه آزاد داشتم؛ نسبت به گذشته تغییرات مثبتی در این مناطق تحقق یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین