کد خبر: ۸۱۲۶۲۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵

نماینده مجلس: وزارت کشور نمی‌تواند بانی کمیته حقیقت‌یاب باشد/ حضور معترضان در این کمیته به نفع کشور است

نماینده تهران در مجلس گفت: خود وزارت کشور یک طرف ماجرا است و نمی‌تواند بانی تشکیل کمیته حقیقت‌یاب باشد، البته می‌تواند عضو باشد که قطعا عضو است و حضور دارد اما کار باید دست یک نهاد ترجیحاً غیردولتی باشد. برای مثال پیشنهاد من این است که سازمان تبلیغات اسلامی کمیته حقیقت‌یاب تشکیل دهد.
نماینده مجلس: وزارت کشور نمی‌تواند بانی کمیته حقیقت‌یاب باشد/ حضور معترضان در این کمیته به نفع کشور است
آفتاب‌‌نیوز :

روح الله ایزدخواه نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا، در رابطه با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب توسط وزارت کشور و انتظار برای حضور نمایندگانی از معترضان در آن، گفت: به عقیده من اگر قرار بر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب باشد، چنین اقدامی باید توسط یک مرجع بی‌طرف انجام شود و دبیر‌خانه‌ یا مرکز فعالیتش در یک نهاد دیگر باشد.

وی ادامه داد: خود وزارت کشور یک طرف ماجرا است و نمی‌تواند بانی تشکیل کمیته حقیقت‌یاب باشد، البته می‌تواند عضو باشد که قطعا عضو است و حضور دارد اما کار باید دست یک نهاد ترجیحاً غیردولتی باشد. برای مثال پیشنهاد من این است که سازمان تبلیغات اسلامی کمیته حقیقت‌یاب تشکیل دهد و دبیرخانه این کمیته در این سازمان استقرار پیدا کند.

ایزدخواه در پاسخ به اینکه «آیا نیاز به تشکیل چنین کمیته‌ای از سوی قوه قضاییه نیست؟»، اظهار داشت: قوه قضاییه ابزار خودش را دارد و در حال تشکیل جلسات دادگاه است، در آنجا هم بالاخره کار قاضی همین حقیقت‌یابی است. اما اگر قرار است خارج از این روال یک کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود بهتر است در یکی از نهادهای غیردولتی قرار بگیرد که پیشنهاد من سازمان تبلیغات اسلامی است.

نماینده تهران در رابطه با «مطالبه حضور نمایندگان معترضان و یا گروه‌های سیاسی» تاکید کرد: بله حتما باید حضور داشته باشند و نیاز است از آن‌هایی که معترض و گله‌مند هستند برای عضویت در کمیته حقیقت‌یاب دعوت شوند. این قطعا به نفع کشور است و مانع از تشدید خشونت و عصبیت در کف خیابان می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین