کد خبر: ۸۱۲۶۲۸
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

علم الهدی: انحراف در دین از «حکومت داری» شروع می شود/ زنانی که کشف حجاب می‌کنند با گروه‌های معاند و نفاق ارتباط دارند

خطیب نماز جمعه این هفته مشهد بیان کرد: «انحراف در دین از حکومت داری شروع می شود و در نهایت کار به جایی می رسد که حتی نماز هم براندازی شود و حضرت زهرا(س) در آن زمان مانع از این انحراف شد. به من اطلاع داده‌اند که زنان بدحجابی که در خیابان به طور عمدی کشف حجاب می‌کنند، نه یک مسئله فردی بلکه یک شبکه بهم پیوسته اند که به طور مستقیم با شبکه‌های معاند و گروهک‌های نفاق ارتباط دارند. این زن، شخصیتی نیست که بگوییم به صورت انفرادی تصمیم گرفته تا در برابر جامعه انقلابی دست به اقدام هنجارشکنانه‌ای بزند.
علم الهدی: انحراف در دین از «حکومت داری» شروع می شود/ زنانی که کشف حجاب می‌کنند با گروه‌های معاند و نفاق ارتباط دارند
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد در حرم مطهر رضوی (ع)، با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: وجود مقدس حضرت زهرا (س)، یک شخصیت کامل و تضمین‌کننده برای بقای دین تا قیامت بود. مجاهدات حضرت اگر پس از رحلت رسول خدا (ص) انجام نمی‌شد، هرگز دین به سلامت به دست آیندگان نمی‌رسید.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص)، افزود: طبق این حدیث انحراف در دین از حکومت‌داری شروع می‌شود و در نهایت کار به جایی می‌رسد که حتی نماز هم براندازی شود. در این شرایط بود که زهرای مرضیه (س) در برابر تلاش جریان نفاق برای نفوذ به جریان حاکمیت ایستاد؛ آن هم در شرایطی که جریان حق از سه تا هفت نفر بیشتر طرفدار نداشت، همه مسلمانان دچار انحراف فکری بودند و علی بن ابی طالب (ع) هم نمی‌توانست در تقابل قدرت حضور پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امیرمومنان نباید به میدان می‌آمد، زیرا اگر شمشیر به میان می‌آمد، اسلام همچون همه نظریات حاکمیتی به یک تز قدرت تبدیل می‌شد و لبه تیز شمشیر علی (ع) پیش از آنکه بخواهد مسیر را برای حضرت باز کند، دین را براندازی می‌کرد و اینجا بود که سیاست، مدیریت، مجاهده و شهادت زهرا (س)، جلوی انحراف رهبری را گرفت تا اینکه در ادامه، این انحراف به براندازی نماز نیانجامد.

علم‌الهدی ادامه داد: در این زمان بود که مردم به خاطر یک نظام به اصطلاح شورایی، نظامی را که از طرف خدا تعیین شده بود، کنار گذاشتند و اگرچه مصلحت اسلام این بود که جریان وحی از طریق یک حکومت خدایی ادامه پیدا کند، اما جامعه به یک حکومت لیبرال دموکراسی روی آوردند.

وی با تاکید بر لزوم تبیین مجاهدت‌های حضرت زهرا (س)، عنوان کرد: اگر وجود اقدس زهرا (س) در برابر انحراف رهبری مقاومت و ایستادگی نمی‌کرد، امروز از نماز هم خبری نبود. در این شرایط، وجود اقدس صدیقه اطهر (س) در اولین نقطه مبارزه ایستاد و مقاومت کرد، زیرا در برابر انحراف اگر از ابتدا ایستادگی نشود، این انحراف در جامعه رسوب می‌کند و نهادینه می‌شود. امروز هم وضع به همین ترتیب است و تحریف‌کنندگان در هر جریان حاکمیتی و هر انقلاب، در ابتدا به دنبال مصادره کردن اندیشه آن هستند و پس از آن به دنبال ایجاد انحراف می‌روند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ۱۶ آذر و روز دانشجو، روز ولادت شعار «مرگ بر آمریکا» در این کشور است، گفت: شریعت رضوی، قندچی و بزرگ نیا که سه دانشجوی دانشکده فنی بودند، در خون خود غلطیدند و جان دادند تا شعار مرگ بر آمریکا در کشور نهادینه شود. بعد‌ها امام بزرگوار ما هم این شعار را جهانی کرد و کار را به جایی رساند که امروزه هیچ نقطه‌ای از عالم پیدا نمی‌شود که در آن شعار مرگ بر آمریکا توسط مستضعفان سر داده نشود.

علم‌الهدی اضافه کرد: با این حال، در فتنه اخیر که به اقرار سردمداران آمریکا، یک جریان صددرصد آمریکایی بود، یک نفر از بازماندگان فتنه ۸۸ به میدان آمد و ۱۶ آذر را به پیاده‌نظام آمریکایی داخل دانشگاه‌ها تبریک گفت. این جریان، جرقه مصادره ۱۶ آذر است و اگر از ابتدا در برابر این انحراف ایستادگی نشود، مسیر به کلی منحرف خواهد شد.

امام جمعه مشهد گفت: در این انقلاب مقدس اسلامی، حرکتی که از ابتدا به طور خودجوش در جامعه ایجاد شد، مسئله حجاب زنان انقلابی و متدین بود. بسیاری از شما که شرایط پیش از انقلاب را درک کرده اید و می‌دانید که مسئله فسق و فساد در دوران ستمشاهی تا چه حد آزاردهنده بود، انقلاب را به مثابه همان پدیده‌ای شناختید که تبدیل به یکی از اصول تحول قطعی جامعه ما شد و زمینه تقویت عفت در میان مردم را فراهم کرد. اکنون عده‌ای از مزدوران دشمن به میدان آمده‌اند تا همین اصل را به چالش بکشند.

وی با تاکید بر ضرورت برخورد با هنجارشکنان و عاملان کشف حجاب سازمان‌یافته اظهار کرد: به من اطلاع داده‌اند که زنان بدحجابی که در خیابان به طور عمدی کشف حجاب می‌کنند، نه یک مسئله فردی بلکه یک شبکه بهم پیوسته اند که به طور مستقیم با شبکه‌های معاند و گروهک‌های نفاق ارتباط دارند. این زن، شخصیتی نیست که بگوییم به صورت انفرادی تصمیم گرفته تا در برابر جامعه انقلابی دست به اقدام هنجارشکنانه‌ای بزند.

علم‌الهدی افزود: امروز در رأس نظام ما، ولی فقیه به عنوان نایب امام زمان (عج) عهده‌دار امور است. در رأس قوه مجریه، رئیس جمهوری انقلابی و خستگی‌ناپذیر قرار دارد. در رأس قوه مقننه، فرمانده مقتدر دفاع مقدس و صف‌شکن جبهه‌های تلاش و سازندگی ایستاده و در رأس قوه قضاییه هم سردار نفاق‌ستیزی قرار دارد. در این شرایط نمی‌توان ساکت بود و ایستاد که یک جریان سازماندهی شده بخواهد در کوچه و خیابان ما برخلاف حجاب عمل کند و به اصل ذاتی انقلاب ما هنجارشکنی کند. حجاب، میراث زهراست. آیا می‌شود که میراث زهرای اطهر (س) را به دست مزدوران آمریکا سپرد؟

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین