کد خبر: ۸۱۴۴۹
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۳
رسول صدرعاملی :

به امام رضا(ع)بدهکارم

هر فیلمی در دنیا مخاطبان خود را دارد
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: رسول صدرعاملی کارگردان سینمای ایران گفت:« من همیشه به لحاظ خاطرات قبلی‌ام احساس بدهی به شهر مشهد و امام رضا(ع) دارم».

به گزارش سرویس هفت هنر آفتاب به نقل از فارس، رسول صدرعاملی افزود:« من همیشه به لحاظ خاطرات قبلی‌ام احساس بدهی به شهر مشهد و امام رضا(ع) داشتم و دنبال یک حس روایت واقعی و درونی بودم و می‌خواستم صاف و ساده بر مبنای یک خواست قلبی جلو بروم».
 
وی خاطرنشان کرد:« فضای حرم مطهر رضوی به گونه‌ای است که آدم را از هر طبقه و گرایشی به خود جذب می‌کند و این فضا اگر تصویر شود، جهانی به آن احترام می‌گذارند».
 
وی با اشاره به جایزه فیلم «شب» در جشنواره فیلم مذهب امروز ایتالیا گفت:« هر فیلمی در دنیا مخاطبان خود را دارد و این اشتباه بزرگی است که فکر کنیم مانند چند دهه گذشته نوع خاصی از سینمای روشنفکری مخاطب دارد».
 
وی یادآور شد:« سینمای روشنفکری‌ حول یک سری مضامین محدود که به‌ طور معمول مضامین ملتهبی هستند، جمع می‌شود، در حالی که این روزها مردم جهان دنبال این هستند که ذهنیت‌های روحی و روانی مردمان مختلف را بشنوند و باور کنند». 

این هنرمند کشور ابراز امیدواری کرد که این فیلم آغازی باشد بر این که به ما نشان دهد برای ساخت فیلم مذهبی لازم نیست به نمادهای واضح پناه برد، بلکه در بافت قصه هم می‌توان به مفاهیم مذهبی پرداخت. 

کارگردان من ترانه 15سال دارم، گفت:« ما مردم شریفی داریم که با توکل به خدا روزگار گذرانده و کمتر دیده و به تصویر کشیده شده‌اند، بنابراین سینمای ایران نسبت به این مردم بدهکار است».
 
‌فیلم «شب» با موضوع زائران حرم امام رضا(ع) سال گذشته بر اساس طرحی از اصغر فرهادی ساخته شد و بازیگرانی همچون عزت‌الله انتظامی، مرحوم خسرو شکیبایی و امین حیایی در آن به ایفای نقش پرداختند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین