کد خبر: ۸۱۴۹۹
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۷
تعطیلات آخر هفته در تلویزیون:

همراه با پرهزینه ترین فیلم تاریخ سینمای آسیا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فیلم‌های دنیای وارونه، صخره سرخ، تسخیر شده، پرواز یک رویا، جزیره اسرارآمیز، دل و دشنه، کین و گشت مرزی در تعطیلات آخر هفته از شبکه‌های مختلف سیما روی آنتن می‌رود. 

به گزارش سرویس هنر آفتاب، فیلم سینمایی «صخره سرخ» پنجشنبه 23 آبان‌ماه ساعت 22 در برنامه سینما یک پخش می‌شود. این فیلم با نام اصلی «رد کلیف» به کارگردانی جان وو با اقتباس از رمان کلاسیک چینی «رومانس سه امپراتوری» ساخته شد.

تونی لیونگ چیو وای، تاکشی کانشیرو، ژانگ فنگی، چانگ چن و لین چیلینگ در این فیلم 80 میلیون دلاری بازی می‌کنند. داستان «صخره سرخ» در آخرین روزهای حکمرانی سلسله هان در سال 208 روی می‌دهد و درباره نبردهایی است که دوره «سه امپراتوری» و حکمرانی سه امپراتور در چین را به همراه داشت.

این فیلم با فروش 08/44 میلیون دلار عنوان پرفروشترین فیلم چینی‌زبان تاریخ سینمای این کشور را از آن خود کرد. جان وو 62 ساله سازنده فیلم‌هایی چون «یک دنیای بهتر»، «قاتل»، «گلوله در سر»، «تیر شکسته» و «ماموریت: غیر ممکن 2» است.

فیلم سینمایی «دنیای وارونه» جمعه 24 آبان‌ماه ساعت 16 از شبکه یک روی آنتن می‌رود. این فیلم را شهریار بحرانی سال 76 بر مبنای فیلمنامه خودش و امرالله احمدجو در ژانر فانتزی و کمدی ساخت و محمد کاسبی، حسین یاری، مهتاب نصیرپور، محمود پاک‌نیت، فرج‌الله سلحشور و ابراهیم آبادی در آن نقش‌آفرینی کردند.

در خلاصه داستان «دنیای وارونه» آمده است: رئیس یک مؤسسه تولید مواد دفع آفات نباتی از مهندس می‌خواهد مواد غیراستاندارد را تأیید کند، اما مهندس قبول نمی‌کند و با همدستی مسئول فنی هواپیماهای سمپاش به جای مواد آب وارد مخزن هواپیما می‌کنند، اما هر دو متوجه می‌شوند گاز مواد غیر استاندارد باعث شده نتوانند دروغ بگویند و...

سیداحمد میرعلایی مجری طرح و مدیر تولید، محمدتقی پاکسیما مدیر فیلمبرداری، شهریار بحرانی تدوینگر، محمدحسین لطیفی طراح هنری، منیر رضی‌زاده طراح صحنه، ناصر چشم‌آذر آهنگساز، اسحاق خانزادی صدابردار و صداگذار، عبدالله اسکندری طراح گریم و عباس محمدشفیعی و حسین طلابیگی مسئولان جلوه‌های ویژه فیلم بودند.

فیلم سینمایی «تسخیرشده» پنجشنبه 23 آبان ساعت 23:50 از شبکه دو پخش می‌شود. این فیلم آمریکایی را یان دی بانت سال 1999 به مدت 113 دقیقه با نقش‌آفرینی لیام نیسن، کاترین زیتاجونز، اوئن ویلسن، لی لی تیلر و بروس درن ساخت. دیوید سلف فیلمنامه این اثر را بر مبنای رمانی نوشته شرلی جکسن نوشت.

در خلاصه داستان «تسخیرشده» آمده است: در دهه 1860، هیو کرین ساختمانی زیبا و در عین حال رعب‌انگیز به نام هیل هاوس می‌سازد، اما در همان خانه به طرزی مرموز می‌میرد و از آن پس این افسانه شکل می‌گیرد که هیل هاوس در تسخیر ارواح شیطانی است. این فیلم با بودجه 80 میلیون دلاری ساخته شد و فروش جهانی آن 177 میلیون دلار بود.

فیلم تلویزیونی «پرواز یک رویا» جمعه 24 آبان‌ماه ساعت 17:30 از شبکه دو روی آنتن می‌رود. این فیلم به کارگردانی فرهاد علیزاده آهی، تهیه‌کنندگی محمدرضا تختکشیان و با نقش‌آفرینی ستاره اسکندری، بهرام ابراهیمی، فرشته سرابندی، ساقی زینتی و منظر لشگری ساخته شده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «الهه ساداتی با پسر پنجساله خود در منزل مادر بیمارش زندگی می‌کند. الهه دارای انرژی و نیروی اثربخش دعا درباره دیگران است و همیشه هم دعاهایش برای دیگران موثر واقع می‌شود. فرزند او رضا بیماری قلبی دارد و باید عمل شود. روزی به او خبر می‌دهند برای پسرش قلبی پیدا شده که می‌توانند با عمل جراحی او را نجات دهند».

فیلم تلویزیونی «جزیره اسرارآمیز» ساخته راسل مالکاهی محصول 2005 آمریکا پنجشنبه 23 آبان‌ماه ساعت 20:15 از شبکه سه پخش می‌شود. این فیلم بر اساس رمان ژول ورن ساخته شده و درباره چند آمریکایی است که در بحبوحه جنگ داخلی با یک بالن فرار می‌کنند و اتفاقی در جزیره‌ای مرموز فرود می‌آیند که محل زندگی کاپیتان نمو است...

فیلم سینمایی «دل و دشنه» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی جمعه 24 آبان ساعت 22:30 از شبکه سه پخش می‌شود. این فیلم داستان زنی به نام سحربانو است که یک پزشک ایلیاتی است. او تصمیم گرفته به خاطر شهادت برادرانش در جنگ هفت سال سیاهپوش باشد و ...

ساغر باصری، شهرام زرگر، محمد متوسلانی و فردوس کاویانی در «دل و دشنه» بازی کرده‌اند. جعفری جوزانی نویسنده و فاطمه تهرانی تهیه‌کننده این فیلم هستند. جعفری جوزانی فیلم‌های سینمایی «جاده‌های سرد»، «شیر سنگی» و «بلوغ» را در کارنامه دارد و این روزها مشغول تولید «در چشم باد» است.

فیلم سینمایی «کین» جمعه 24 آبان‌ماه ساعت 20:30 در برنامه سینما چهار شبکه چهار پخش می‌شود. این فیلم مستقل سال 2004 به کارگردانی لاج کریگان ساخته شد و داستان آن در نیویورک اتفاق می‌افتد. رامین لوئیس نقش ویلیام کین مبتلا به اسکیزوفرنی و پریشان را بازی می‌کند که می‌کوشد با مسئله دزدیده شدن دختر خود که سه ماه قبل اتفاق افتاده، کنار بیاید.

«کین» سومین فیلم بلند کریگان است و در 32 روز با بودجه کمتر از یک میلیون دلار ساخته شد. این فیلم اولین بار سال 2004 در جشنواره فیلم تلوراید به نمایش درآمد و پس از آن در جشنواره‌های تورنتو و کن پخش شد. «کین» سال 2005 جایزه منتقدان و جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره دووی را برد و آبیگیل برسلین و ایمی رایان دیگر بازیگران این فیلم 100 دقیقه‌ای هستند.

فیلم سینمایی «گشت مرزی» ساخته آیراک فلوزتین جمعه 24 آبان ساعت 13:30 از شبکه تهران روی آنتن می‌رود. این فیلم با بازی ژان کلود وان دم محصول سال 2007 آمریکا و داستان آن درباره یک پلیس گشت مرزی است که می‌کوشد با گروهی بانفوذ که قصد قاچاق مواد مخدر را دارند مقابله کند. اسکات آدکینز و استفن بورد دیگران بازیگران این فیلم 13 میلیون دلاری هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین