کد خبر: ۸۱۸۶۶۲
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷

شناسایی ۹۶ بیمار جدید کرونا/ ۲ نفر دیگر فوت شدند

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه‌ای از جان باختن ۲ بیمار کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته در کشور خبر داد.
شناسایی ۹۶ بیمار جدید کرونا/ ۲ نفر دیگر فوت شدند
آفتاب‌‌نیوز :

در این اطلاعیه آمده است: تا کنون ۶۵ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۸۱۷ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۱۳۸ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۹۳۴ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۸۸۹ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۶ هزار و ۳۹۸ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

از دیروز تا امروز ۲۲ دی ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۹۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۵۲ نفر از آن‌ها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۳۷۱ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۴ هزار و ۷۲۲ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون ۳۳۶ هزار و ۶۱۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

۱۸۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۴ میلیون و ۸۶۲ هزار و ۱۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

به گزارش وبدا، در حال حاضر ۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۷ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۰۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۴۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

27 بیمار در یک استان

طبق آخرین گزارش اعلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هم اکنون ۱۹۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۲۰ بیمار در بخش‌های ICU بسر می‌برند.

براساس این گزارش، از ابتدای شیوع این بیماری تا صبح پنج‌شنبه ۲۲ دیماه، دو میلیون و ۲۶۱ هزار و ۴۸۲ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های فارس تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۶۲ هزار و پنج بیمار مثبت شناسایی شده است.

همچنین از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۳۲ هزار و ۳۳۲ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۳ هزار و ۲۴۶ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۴۲۹ هزار و ۱۵۰ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۸ هزار و ۷۵۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.

این گزارش حاکیست، با بستری ۲۷ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۱۹۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید فوت ناشی از کووید۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۱۷۰ نفر است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۳ هزار و ۷۷۶ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

گفتنی است، در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۸۷ هزار و ۴۲۱ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۴ هزار و ۸۷۷ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۱ هزار و ۹۸۲ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۵ هزار و ۷۳۰ دُز نوبت سوم و ۱۳۴ هزار و ۸۳۲ دُز یادآور واکسن بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین