کد خبر: ۸۲۰۳۵۱
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰

مزایای خرید ویندوز اورجینال چیست؟

ویندوز سال‌هاست که بعنوان سیستم عامل محبوب برای رایانه‌های شخصی و سازمانی استفاده می‌شود. وجود مدل‌های مختلف برای هر نسخه‌ی ویندوز و همینطور ورژن‌های اوریجینال و کرک شده در ایران، گاهی انتخاب را برای کاربران دشوار می‌کند.
مزایای خرید ویندوز اورجینال چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

قبل از اینکه از سایت‌های معتبر یا غیرمعتبر ایرانی و خارجی نسخه‌های رایگان یا کرک شده‌ی این سیستم عامل را دانلود و نصب کنید بهتر است گزینه‌ی دیگری که پیش رو دارید را به خوبی بررسی کنید. خرید ویندوز اورجینال!

تفاوت ویندوز اورجینال با نسخه‌های کرک شده در چیست؟

احتمالا بعد از مدت‌ها کار با لبتاب و دستگاه‌های مختلفی که سیستم عامل آن‌ها ویندوزی بوده و البته با در نظر گرفتن این نکته که قانون کپی‌رایت نرم‌افزار در ایران هیچگاه چندان جدی گرفته نشده؛ تفاوتی میان نسخه‌های غیررسمی و اوریجینال ویندوز نمی‌بینید.

بله ظاهرا اینطور بنظر میرسد، اما تفاوت‌های مهمی میان این نسخه‌ها وجود دارد. تجربه نشان داده کاربرانی که خرید لایسنس ویندوز اورجینال را تجربه کرده‌اند تقریبا هرگز به نسخه‌های رایگان یا کرک شده بازنمی‌گردند! چرا؟

قیمت ویندوز اورجینال در برابر هزینه‌های نسخه کرک شده

حتما این نقل قول انگلیسی را شنیده‌اید که «هنوز آنقدر ثروتمند نشده‌ام که جنس ارزان بخرم». درست است که خرید ویندوز اورجینال ممکن است بنظر هزینه زیادی برسد، اما در مقایسه با هزینه‌هایی که یک نسخه غیراورجینال ویندوز می‌تواند برای شما بدنبال داشته باشد بسیار ناچیز است.

نسخه‌های کرک شده‌ی ویندوز معمولا با دستکاری‌های متعددی در بخش امنیتی ویندوز، تنظیمات رجیستری و آپدیت‌ها مواجهند تا نیازی به همگام‌سازی ویندوز با مرکز پشتیبانی نداشته باشد. نتیجه‌ی این کار هم خرابی‌های متعدد و نیاز به تعویض مداوم ویندوز برای حفظ کیفیت عملکرد آن است.

اگر هزینه‌ی از بین رفتن احتمالی اطلاعات مهم، ناشی از خرابی ویندوز را هم در نظر نگیریم فقط هزینه زمان از دست رفته، فشار روانی و تعویض هرباره‌ی ویندوز از خرید ویندوز اورجینال بسیار بسیار بیشتر خواهد بود.

امنیت، چه کسی ویندوز شما را کرک کرده است؟

مهم‌ترین موضوعی که با شنیدن عنوان «اورجینال» به ذهن می‌رسد «اعتماد» است. خواه و ناخواه بخش قابل توجهی از اطلاعات و حریم خصوصی ما در دستگاه‌های دیجیتال جا گرفته است. سیستم عامل حساس‌ترین بستری‌ست که امنیت آن، امنیت اطلاعات ما را تضمین می‌کند. کرک‌های موجود برای ویندوز‌های غیراورجینال اگرچه ظاهرا رایگان هستند، اما درواقع شما قیمت آن را با گذاشتن اطلاعاتتان در اختیار هکر‌ها پرداخت کرده‌اید.

سرعت ویندوز و ماندگاری آن

تعویض ویندوز بصورت دوره‌ای، نُقل کلام بسیاری از تعمیرگاه‌های لبتاب است. چرا؟ چون بسیاری از کاربران از کند شدن ویندوز بعد از گذشت چند ماه از زمان نصب آن، شکایت می‌کنند. این موضوع، اما درباره ویندوز‌های اورجینال وجود ندارد.

بخصوص در نسخه‌های جدیدتر مثلا در ویندوز ۱۰ اصل حتی در صورتی که با احتمال کمی با چنین مشکلی مواجه شوید نیازی به نصب دوباره ویندوز نخواهید داشت و با چند کلیک در Action Center می‌توانید بدون از دست رفتن اطلاعات و تنظیماتان، همان نسخه از ویندوزتان را به سرعت بازیابی کنید. برای خرید ویندوز ۱۰ اصل اینجا کلیک کنید.

مزایای خرید ویندوز اورجینال چیست؟

نصب درایور‌های دستگاه

در ویندوز ۱۰ اصل همه‌ی درایور‌های مربوط به دستگاه شما توسط ویندوز بصورت خودکار شناسایی و دانلود می‌شود. نصب دستی درایور‌ها و استفاده از درایور تولز‌ها برای به‌روزرسانی دستگاه را فراموش کنید.

قانون کپی‌رایت، ویندوز در داخل یا خارج

برخلاف قوانین جمهوری اسلامی، در بسیاری از کشور‌ها قانون کپی‌رایت نرم‌افزار‌ها به شکل سفت و سختی رعایت می‌شود. برای مثال اگر یک فایل اکسل خروجی گرفته شده از آفیس غیراورجینال را در اختیار ارگان‌های خارجی قرار بدهید احتمالا بابت استفاده از نسخه کرک شده به سادگی جریمه خواهید شد.

آپدیت، زیر چتر مایکروسافت می‌مانید

برخلاف آنچه که واقعا باید باشد، بسیاری از افراد بدنبال راهی برای بستن آپدیت‌های ویندوز دستگاهشان هستند. آپدیت‌ها جان تازه‌ای برای ویندوز‌های اورجینال محسوب می‌شوند. با خرید ویندوز اورجینال از کمپانی‌های معتبری مثل بنیان سافت، آپدیت ویندوز برای شما یک خبر خوب خواهد بود تا از حداکثر توان دستگاهتان استفاده کنید.

حالا با علم به اینکه داشتن یک ویندوز اورجینال چه مزایایی می‌تواند برای شما داشته باشد اگر قصد خرید ویندوز اصل را دارید پیشنهاد می‌کنیم نسخه‌ای متناسب با نیازتان را با مطالعه‌ی بخش بعدی انتخاب کنید.

کدام نسخه از ویندوز اورجینال را خریداری کنیم؟

اگر قصد خرید لایسنس ویندوز ۱۰ را داشته باشید با سه نسخه‌ی قانونی و رسمی این سیستم عامل مواجه می‌شوید. نسخه خانگی، نسخه حرفه‌ای و نسخه‌ی سازمانی. تقریبا می‌توان با توجه به عنوان آن‌ها گزینه مورد نظر را پیدا کرد، اما بد نیست مهم‌ترین ویژگی‌های هر نسخه را بشناسیم.

ویندوز ۱۰ Home (کاربر خانگی)

نسخه‌ی خانگی ویندوز همانطور که انتظار می‌رود با محدود کردن قابلیت‌های متنوع و تخصصی ویندوز و کاهش قیمت تمام شده، مناسب برای کاربران پایه و خانگی‌ست. این نسخه فاقد آپشن‌هایی مثل App Locker و Windows ToGo بوده، اما تمام انتظاراتی که از یک سیستم عامل امن دارید را برآورده می‌کند. Window Hello، Snapp Assist و Cortona از ویژگی‌هایی‌ست که بیشتر مورد استفاده‌ی کاربران این نسخه از ویندوز ۱۰ است.

ویندوز ۱۰ Pro (کاربر حرفه‌ای ویندوز)

یک دست بالاتر از کاربران خانگی، کاربران حرفه‌ای قرار دارند. این نسخه قابلیت‌هایی که برای این نوع از کاربران اهمیت دارد را علاوه بر امکانات نسخه Home فراهم کرده است. Domain Connect، Group Policy، Assigned Access، Remote Desktop و Hyper-V از جمله این آپشن‌هاست.

ویندوز ۱۰ Enterprise (نسخه سازمانی)

کامل‌ترین نسخه‌ی ویندوز ۱۰ اورجینال نسخه‌ی سازمانی آن است. این ورژن تمامی آپشن‌های دو نسخه قبل بعلاوه امکانات متعددی برای استفاده سازمانی را داراست. با توجه به اینکه این ویندوز برای استفاده در سازمان‌ها در نظر گرفته شده از لحاظ امنیتی و همینطور اتصال از طریق شبکه برتری‌هایی نسبت به دو نسخه دیگر دارد.

مزایای خرید ویندوز اورجینال چیست؟

چند نکته درمورد خرید لایسنس ویندوز

  • نسخه‌های مختلفی از ویندوز تحت عنوان اورجینال به فروش می‌رسد که ظرف مدت ۶ ماه یا یکسال منقضی می‌شود. لایسنس ویندوز مادام‌العمر است. در هنگام خرید به معتبر بودن برندی که از آن خرید می‌کنید دقت کنید. مجموعه بنیان سافت تمامی نسخه‌های اورجینال و قانونی ویندوز را با تخفیف‌های دائمی عرضه می‌کند.
  • هر لایسنس واقعی و اورجینال ویندوز تنها مختص یک دستگاه است و امکان نصب متعدد آن وجود ندارد.
  • ویندوز ۱۰ اصلی قابلیت آپگرید به ویندوز ۱۱ را دارد. اگر سخت‌افزار دستگاه شما توان پردازش ویندوز ۱۱ را داشته باشد، با خرید ویندوز اورجینال از بنیان‌سافت می‌توانید همواره به‌روز بمانید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین