کد خبر: ۸۲۰۷۲۹
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

افزایش تعداد مدارس هیئت امنایی به ۲۵ درصد در کل کشور

مدیرکل دفتر امور شوراهای آموزش‌وپرورش و مناطق آزاد تجاری با بیان اینکه درحال حاضر ۳.۵ درصد مدارس کل کشور، هیئت امنایی هستند که این ۳.۵ درصد، هفت درصد کل دانش‌آموزان را پوشش می‌دهند گفت: در حال برنامه‌ریزی برای توسعه مدارس هیئت امنایی هستیم و باید شمار مدارس هیئت امنایی با مشارکت چند وزاتخانه و مردم هر محل، به ۲۵ درصد مدارس کل کشور برسد.
افزایش تعداد مدارس هیئت امنایی به ۲۵ درصد در کل کشور
آفتاب‌‌نیوز :

هادی عابدی درباره ساماندهی مدارس هیئت امنایی که ذیل سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش هستند توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: طبق دستوری که رئیس جمهور در سند انتظار به وزارت آموزش و پرورش داد، در بند سوم اقدامات اولویت دار آمده است که شمار مدارس هیئت امنایی با مشارکت چند وزاتخانه و مردم هر محل، به ۲۵ درصد مدارس کل کشور برسد. این کار مستلزم آن است که حتما چند وزارتخانه را پای کار بیاوریم، مردم را توجیه کنیم و برای روسای ادارات و معلم ها جلسات توجیهی برگزار کنیم.

مدیرکل دفتر امور شوراهای آموزش‌وپرورش و مناطق آزاد تجاری با اشاره به اینکه آیین‌نامه مربوط نیز در دست تدوین است گفت: جلسات و نشست های تخصصی جدی با کارشناسان در قالب مردمی سازی نظام حکمرانی و کاهش تصدی‌گری در آموزش و پرورش در حال برگزاری است و الگو و مصداقی که در مردمی‌سازی به آن رسیده‌ایم، توسعه مدارس هیئت امنایی است.

عابدی ادامه داد: درحال حاضر ۳.۵ درصد مدارس کل کشور، هیئت امنایی هستند که این ۳.۵ درصد، هفت درصد کل دانش‌آموزان را پوشش می‌دهند. این آمار نشان می‌دهد که اقبال مردم به این مدارس زیاد است و تراکم دانش آموز در این مدارس بالاتر از متوسط کشوری است.

وی با بیان اینکه این مدارس، جزو مدارس دولتی خوب ما هستند گفت: بناداریم این مدارس را در تمام استان‌ها و همچنین مناطق محروم گسترش دهیم. لازم است از ظرفیت خیرین، واقفین و هیئت امنایی که تشیکل می‌شود برای این امر به خوبی استفاده کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین