کد خبر: ۸۲۰۸۸۱
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱

نماینده مجلس: وزیر ارتباطات به تعهداتش در زمینه شبکه ملی اطلاعات عمل نکند، به استیضاح نزدیک خواهد شد

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهلت ۳ ماهه خود به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه توسعه شبکه ملی اطلاعات در پی طرح سوالی در مجلس گفت: اگر وزیر ارتباطات تا ۲۴ بهمن ماه رضایت مجلس را در زمینه امور روی زمین مانده به ویژه افزایش کیفیت اینترنت جلب نکند این موضوع مجددا به صحن مجلس ارجاع شده و وزیر ارتباطات در این زمینه تذکر می‌گیرد.
نماینده مجلس: وزیر ارتباطات به تعهداتش در زمینه شبکه ملی اطلاعات عمل نکند، به استیضاح نزدیک خواهد شد
آفتاب‌‌نیوز :

مجتبی رضاخواه با اشاره به مهلت ۳ ماهه خود به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه توسعه شبکه ملی اطلاعات در پی طرح سوالی در مجلس، گفت: حدود ۲ ماه و نیم پیش بنده سوالی را از وزیر ارتباطات در زمینه نحوه پیشرفت شبکه ملی اطلاعات و کیفیت اینترنت مطرح کردم که وزیر ارتباطات پیرو این سوال توضیحاتی را ارائه کرد و بنده با این توضیحات به صورت مشروط نهایتا موافقت کردم که سوال در آن جلسه صحن به رأی گذاشته نشود و مفهوم آن این است، وزیر کارت زردی از مجلس دریافت نکرد.

وی با بیان اینکه مهلت ۳ ماهه‌ای که به وزیر ارتباطات داده شد، ۲۴ بهمن به اتمام می‌رسد، ادامه داد: انتظار داریم که طی مدت زمان سپری شده کیفیت اینترنت افزایش و شبکه ملی اطلاعات توسعه پیدا کند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: اگر تغییرات در این بخش‌ها پیرو مهلت داده شده رخ ندهد قطعا مجلس مجددا به این موضوع ورود کرده و پیگیری‌ها را ادامه خواهد داد. بنابراین اگر وزیر ارتباطات به تعهدات خود در این بخش عمل نکند قطعا در صحن مجلس کارت زرد خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در ۲ الی ۳ ماه گذشته اتفاقاتی در جریان امور رخ داده که به آن معترض هستیم، گفت: به عنوان مثال اینترنت برخی از مردم در نواحی که کنکور برگزار شد، قطع شد لذا ما نسبت به موضوع اینترنت بسیار حساس هستیم و وزیر ارتباطات نباید اجازه دهد که هر ارگانی در این موضوع دخالت کند.

رضاخواه ادامه داد: اگر وزیر ارتباطات تا ۲۴ بهمن ماه رضایت مجلس را در زمینه امور روی زمین مانده به ویژه افزایش کیفیت اینترنت جلب نکند این موضوع مجددا به صحن مجلس ارجاع شده و وزیر ارتباطات در این زمینه تذکر می‌گیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اگر وزیر ارتباطات کارت زرد دوم را کسب کند عملا وی به مرحله استیضاح نزدیک خواهد شد، گفت: ما از عملکرد وزارت ارتباطات در مدت زمان اخیر به ویژه در موضوع اینترنت راضی نیستیم و دلیل این مسئله هم این است که عموم مردم نسبت به این موضوع گلایه‌مند هستند.

وی ادامه داد: وزیر ارتباطات تعهد دادند که موضوع ارتقاء کیفیت اینترنت را حل و فصل کنند و اگر این موضوع حل نشود طبیعتا استیضاح وی می‌تواند در مجلس مطرح شود.

رضاخواه با بیان اینکه برای ما در حوزه اینترنت دو موضوع کلان حائز اهمیت است، گفت: نخست اینکه استفاده‌ای که عموم مردم از اینترنت دارند باید به کیفیت بالایی برسد و این موضوع از جمله موضوعاتی است که وزیر ارتباطات درباره آن تا ۲۴ بهمن تعهد داده اند و دوم توجه به کسب و کار‌های اینترنتی است لذا کسب و کار‌ها در این مدت با مشکلات و محدودیت‌هایی مواجه شده اند و اگر این محدودیت برداشته نشود و یا اینکه گزینه‌های جایگزین ارائه نشود، حتما مجلس به این موضوع ورود خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین