کد خبر: ۸۲۱۲۰۸
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳

سرویس امنیت اوکراین، یک مظنون به جاسوسی برای روسیه را دستگیر کرد

دستگیری یک عامل اطلاعاتی عالی رتبه اوکراینی متهم به جاسوسی برای روسیه فوریت پاکسازی سرویس کلیدی امنیتی اوکراین را تشدید کرده است.
سرویس امنیت اوکراین، یک مظنون به جاسوسی برای روسیه را دستگیر کرد
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس امنیت اوکراین گزارش کرد یک سرهنگ دوم عالی رتبه این سرویس را که به جاسوسی و خیانت علیه کشور مظنون است، دستگیر کرده و تصویری از چندین دسته اسکناس نیز از منزل شخصی وی کشف و ضبط شد.

به گزارش روزنامه گاردین، همچنین گفته شده این مرد که هویتش مشخص نشده از تلفن موبایلش برای عکسبرداری از اسناد که جزئیات مکان‌های ایست بازرسی ارتش را در زاپوریژیا مشخص می‌کرد، استفاده کرده و آنها را از طریق حساب ایمیلی که دامنه روسی داشت، ارسال می‌کرد.

تصویری منتشر شده در کنار بیانیه دولت کی‌یف سیمکارت‌هایی را که متعلق به اپراتورهای روسیه است به همراه چندین دسته اسکناس، پنجه بوکس، یک راهنمای زبان روسی برای آموزش انگلیسی نشان می‌دهد.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است: مدارک ارتباط دائمی با نمایندگان مجری قانون و ارگان‌های دولتی فدراسیون روسیه نیز در این تصاویر دیده می‌شود. به ویژه خویشاوندان نزدیک این خائن نیز در میان این مدارک وجود دارند.

"ویکتور یوهان"، یکی از مقام‌های ارشد و معاون سابق سرویس امنیت اوکراین گفته که دستگیری این فرد فوریت ایجاد پاکسازی در سرویس را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: به برخی از جاسوس‌ها و عوامل سرویس امنیت اوکراین برای کار به نفع روسیه رشوه می‌دهند و تهدید می‌کنند و دیگران نیز جاسوس‌های دوجانبه هستند.

در پی حمله روسیه به اوکراین در ۲۰۲۲، بیش از شش تن از اعضای سرویس امنیت اوکراین و دفتر دادستان کل همچنان در سرزمین‌های تحت کنترل روسیه هستند و با نیروهای روسی همکاری می‌کنند که این مساله نشان دهنده مقیاس بزرگ نفوذ در آژانس‌های اجرای قانون اوکراین توسط مسکو است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین