کد خبر: ۸۲۱۲۱۲
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸

تداوم فعالیت سامانه بارشی هرمزگان/هوای سرد همچنان ماندگار

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان درباره وزش باد شدید جنوب شرقی - شمال شرقی و مواج بودن دریا، همچنین رگبار باران و رعد و برق هشدار داد.
تداوم فعالیت سامانه بارشی هرمزگان/هوای سرد همچنان ماندگار
آفتاب‌‌نیوز :

مرضیه سی سی پور، افزود: امروز جمعه ۷ بهمن ماه همچنان تداوم فعالیت سامانه بارشی را بر روی استان خواهیم داشت و ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در استان پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه تحت تاثیر فعالیت سامانه بارشی در مناطق غربی و مرکزی استان، خلیج فارس و تنگه هرمز، سواحل و جزایر، ارتفاعات، مناطق شرقی و شمالی استان، رگبار باران و رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد گاه تگرگ پیش بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: فعالیت این سامانه بارشی تا ساعات صبح شنبه ۸ بهمن ماه خواهد بود. به‌تدریج با کاهش ابرناکی از ساعات ظهر شنبه سیستم از مناطق شرقی استان خارج خواهد شد.

سی سی پور با اشاره به اینکه توصیه می‌شود از رفتن به حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات اجتناب شود، خاطرنشان کرد: بیشتر بارش‌های این سامانه در مناطق دریایی خواهد بود و تقویت نقطه‌ای فعالیت سامانه، رگبار شدید باران، رعدوبرق و وقوع تندبادهای لحظه‌ای محتمل خواهد بود.

وی ادامه داد: مناطق دریایی علاوه بر احتمال تندباد لحظه ای، طی امروز وزش بادهای شدید شرقی نیز پیش بینی می‌شود و طی فردا شنبه ۸ ماه، افزایش باد جنوب غربی- شمال غربی در خلیج فارس و به‌تدریج دریای عمان و نقاطی از تنگه هرمز مورد انتظار است لذا توصیه می‌شود ضمن جلوگیری از تردد شناورهای سبک و صیادی، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی در بنادر و اسکله‌های استان صورت پذیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان با اشاره به اینکه امروز ضمن ماندگاری هوای سرد در مناطق شمالی و ارتفاعات استان، به دلیل ابرناکی افزایش نسبی دمای کمینه و کاهش نسبی دمای بیشینه در سایر نقاط استان پیش بینی می‌شود. از اوایل هفته آینده، کاهش دمای کمینه مورد انتظار است، تصریح کرد: از شنبه تا یک شنبه افزایش باد (شمال غربی) در تنگه هرمز، دریای عمان و شرق خلیج فارس و مواج بودن دریا پیش بینی می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین