کد خبر: ۸۲۱۲۶۳
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱

کرملین: آمریکا عامل تشدید تنش در اوکراین است

سخنگوی کرملین امروز (جمعه) گفت، تنش‌ها پیرامون وضعیت اوکراین به دلیل تصمیمات واشنگتن و فشار‌های آمریکا بر دیگر کشور‌ها تشدید شده است.
کرملین: آمریکا عامل تشدید تنش در اوکراین است
آفتاب‌‌نیوز :

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفته است: با اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا مبنی بر اینکه تامین تانک‌های غربی برای اوکراین می‌تواند باعث افزایش تنش‌ها شود، موافق هستم. تصمیمات واشنگتن و فشارهایی که بر دیگر کشورها وارد می‌کند، اوضاع پیرامون اوکراین را متشنج کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، به گفته پسکوف، تنش‌ها بابت این تصمیم‌ها در آمریکا و کشورهای اروپایی ی تشدید شده و با فشارهای واشنگتن ما شاهد افزایش درگیری‌ها در اوکراین هستیم.

وی افزود: اینها همگی به دلیل تامین سلاح، تانک و سایر تجهیزات و مهمات برای اوکراین است و مذاکرات در جریان نیز برای تامین جنگنده برای اوکراین هستند.

سخنگوی کرملین در ادامه صحبت‌هایش گفت: با توجه به وضعیت پیش آمده و تامین تسلیحات بیشتر برای اوکراین، شاهد تداوم درگیری‌ها هستیم.

این سخنگو افزود: بایدن نمی‌خواهد از کلیدش درخصوص کی‌یف جهت پایان دادن به درگیری استفاده کند بلکه برعکس مسیر سرازیر کردن سلاح به اوکراین را در پیش گرفته است.

ترامپ روز پنج‌شنبه هشدار داد که اقدام غرب برای تامین تانک برای اوکراین می‌تواند به جنگ اتمی منجر شود و خواستار هر چه سریعتر فعالیت‌های نظامی در اوکراین شد.

دولت آلمان روز چهارشنبه تایید کرد که ۱۴ تانک لئوپارد ۲ را به اوکراین می‌دهد و قرار است به دیگر کشورها هم مجوز صادرات مجدد را صادر کند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا بعدا اعلام کرد که برنامه واشنگتن برای تامین ۳۱ تانک آبرامز برای اوکراین است.

بایدن مدعی است که این تصمیم برای نبرد علیه روسیه نیست بلکه برای آزادی است. همچنین وی این مساله را گفت که تامین تانک به معنی تهدید حمله علیه روسیه نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین