کد خبر: ۸۲۱۲۸۳
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱

تارتار: به من می‌گویند دلال، اما این تاوان سالم بودن است

مهدی تارتار در واکنش به شعار هواداران تیمش در بازی با تراکتور و انتقاد از خرید‌های او در ذوب آهن گفت: شنیدم که گفتند «دلال»، اما آن‌هایی که من را می‌شناسند می‌دانند گناه من این است که سالم کار می‌کنم.
تارتار: به من می‌گویند دلال، اما این تاوان سالم بودن است
آفتاب‌‌نیوز :

ذوب آهن در دیداری که یک بازیکن خود را به علت اخراج از دست داده بود، با شکست سنگین ۳ بر یک در خانه مواجه شد. مهدی تارتار در نشست خبری پس از شکست برابر تراکتور، اظهار کرد: بازی را بد شروع کردیم و با دریافت گل اول تنبیه شدیم. خوشبختانه به بازی برگشتیم و توانستیم از نقطه پنالتی گل تساوی را ثبت کنیم. پس از آن شرایطمان بهتر شد و تیم حریف را بهتر تحت فشار گذاشتیم اما متاسفانه با یک اتفاق فوتبالی و اخراج بازیکن‌مان، شیرازه تیم از هم پاشید تا کار سختی داشته باشیم.

سرمربی ذوب‌آهن با اشاره به کیفیت تراکتور تاکید کرد: تراکتور تیم خوب و پرمهره‌ای است. بدتر از همه این بود که گل دوم را اواخر نیمه نخست دریافت کردیم و با شرایط بد به رختکن آمدیم.

وی در خصوص موقعیت‌های تیمش در نیمه دوم تصریح کرد: شرایط بدی در نیمه دوم نداشتیم و اگر تک به تک بازیکنل ما به گل تبدیل می‌شد، شاید با این تساوی به شرایط بهتری می‌رسیدیم.

تارتار به اخراج بازیکن تیمش در این دیدار اشاره کرد و افزود:با توجه به اینکه ۱۰ نفره بودیم در ادامه نتوانستیم کاری انجام دهیم. باید برای بازی بعد آماده شویم.

بدتر از این را هم تجربه کرده‌ایم

سرمربی ذوبی‌ها درباره شرایط دشوار تیمش در شروع نیم‌فصل دوم یادآور شد: شرایط بدتر از این را تجربه کرده‌ایم و باید با فراموشی این دیدار، با قدرت کارمان را ادامه دهیم تا نتایج لازم را در هفته‌های آینده کسب کنیم.

تارتار همچنین درباره نقل‌وانتقالات تیمش در نیم‌فصل، توضیح داد: یک تیم باید ۲۵ بازیکن داشته باشد. منطقی بخواهم بگویم، امسال بد آوردیم. تمام هدفمان در پایان فصل قبل حفظ تیم بود و توانستیم این کار را انجام دهیم، اما متاسفانه در ابتدا فصل بدشانسی آوردیم و سعید باقرپسند، سجاد عاشوری و مسعود ابراهیمی را از دست دادیم. به این شرایط جدایی سینا اسدبیگی را اضافه کنید. به عبارتی در ابتدای فصل ۴۰ درصد تیم را از دست دادیم. چه کاری می‌توانستیم انجام دهیم وقتی نقل‌وانتقالات تمام شده بود؟ تنها کاری که توانستیم این بود که بیدوف را با مشورتی که کردیم، جذب کنیم.

سرمربی ذوب‌آهن ادامه داد: وقتی خواستیم از بیدوف استفاده کنیم، دو بار دچار کشیدگی همسترینگ شد. همه این‌ها به کنار، سال گذشته در این زمان همین تعداد امتیاز را داشتیم و پس از آن درست شدیم. اکنون نیز چند یار جدید گرفتیم و نیاز به زمان داریم تا اصلاح شویم.

وی اضافه کرد: مدیریت تاکنون تمام تعهداتش را انجام داده است‌. بودجه متوسطی داریم و بازیکنان خارجی ما از بازیکنان داخلی کمتر گرفته‌اند و هر کدام شاید یک میلیارد هزینه داشته‌اند.

بد آورده‌ایم اما یک جایی تمام می‌شود

در ادامه تارتار تیمش را بدشانس دانست و گفت: الان در هفته هفدهم هستیم. ۱۳ بازی دیگر مانده است. شما ببینید در سه بازی اخیر دو اخراجی داشتیم. ین یک بدشانسی است. جلوی فولاد هم اخراجی دادیم. برای‌مان بد می‌آید ولی بالاخره یک جا تمام می شود. روزهای خوب‌مان فرا می‌رسد. این طور نیست که همیشه بد بیاوریم. الان روی بدشانسی هستیم. باید از لحاظ ذهنی روی بچه ها بیشتر کار کنیم.

وی ادامه داد: اولین‌بار بود که بعد از باخت با تک تک بازیکنانم دست دادم و خسته نباشید گفتم. این بازیکنان نیاز به روحیه دارند. به هرحال جو را هم دیدید. این جو بازیکن تیمم را در بازی له می کند!

سرمربی ذوب‌آهن یادآوری کرد: من تجربه دارم و در شهر رشت بدتر از این‌ها را دیدم، اما در پایان فصل تیمم هفتم شده است. در مسجدسلیمان، در تبریز و شهرهای دیگر کار کرده‌ام. تجربه این‌طور شرایط را دارم، اما بازیکنم تجربه ندارد و به هم می‌ریزد.

می‌مانم و درست می‌کنم

سرمربی ذوب‌آهن خاطرنشان کرد: هوادار ما باید صبور باشد؛ به خاطر بازیکنان، نه به خاطر من. آن‌قدر تحملم بالاست که می‌ایستم و درست می‌کنم. شبانه روزم را می ‌گذارم و مرخصی نمی‌روم مرخصی. امشب و فردا اینجا هستم و جایی نمی روم. آنقدر می‌ایستم و زحمت می‌کشم تا درست شود و می‌دانم که درست می‌شود. چون بازیکنانی که از بازار گرفتیم، بازیکنان خوبی هستند. درست است که خیلی نامدار نیستند ولی من شناخت خوبی از آنها دارم و امیدوارم هرچه زودتر آماده شوند و شرایط تیم ما هم بهتر شود.

تارتار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر پول خرید این چهارده بازیکن صرف بازیکنان کلیدی می‌شد بهتر بود یا نه؟ گفت: ما تیمی را تحویل گرفتیم که فصل گذشته به علت تفاضل گل بهتر در لیگ برتر مانده بود. من تیم مدعی قهرمانی را که نگرفتم. مجبور بودم تغییرات ایجاد کنم. در این تغییرات هفت بازیکن لیگ‌برتری می‌توانستیم بگیریم. بقیه بازیکنان را باید از لیگ یک بگیرید. اصلا قانون اجازه نمی‌دهد. می‌گویند بازیکن لیگ یکی نمی‌خواهیم (با اشاره به شعار هواداران ذوب در طول بازی) اما قانون مشخص کرده شما در پایان هر فصل می‌توانی شش یا هفت بازیکن لیگ برتری جذب کنی و بقیه را باید از لیگ یک بگیرید. بازیکنی که از لیگ یک جذب کردیم، رزومه داشته است. باید ببینیم می‌تواند در لیگ‌برتر همان کارایی را داشته باشد یا نه. وقتی بازیکنی می‌آید ما به او بازی می‌دهیم اما اگر نمی‌تواند با شرایط هماهنگ شود، باید جابه‌جا شود. حالا گناه ما این است که سالم کار می‌کنیم. خیلی شعارها را شنیدم که گفتند «دلال» اما آنهایی که من را می‌شناسند می‌دانند گناه من این است که سالم کار می‌کنم. هر کسی که خوب باشد جذب می‌کنیم. شما ببینید ما چگونه بازیکن می‌گیریم؟ آیا از یک مدیر برنامه خاص بازیکن می‌گیریم؟ عملکردم مشخص می شود دیگر!

وی در پایان با بیام اینکه سالم کار کردن تاوان دارد، افزود: ما هم تاوانش را می‌دهیم. اشکالی ندارد. باز هم تاوان می‌دهیم ولی می‌ایستیم و مشکلات را درست می ‌نیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین