کد خبر: ۸۲۱۴۱۵
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲

تعریف و تمجید‌های پامپئو از بن سلمان در کتاب جدیدش

واکنش‌ها به انتشار کتاب تازه مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا و رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ادامه دارد. پامپئو در کتاب جدیدش با عنوان «هرگز یک وجب پا پس نمی‌کشیم، برای آمریکایی که عاشقش هستم می‌جنگم» درباره طیف گسترده‌ای از شخصیت‌ها و رخدادهای بین‌المللی و منطقه‌ای نوشته است. اطلاعات و تحلیل‌هایی که وزیر خارجه سابق آمریکا در کتابش در میان گذاشته است مورد توجه تحلیل‌گران و رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته است.
تعریف و تمجید‌های پامپئو از بن سلمان در کتاب جدیدش
آفتاب‌‌نیوز :

 از جمله شخصیت‌هایی که پامپئو در کتاب تازه‌ خود درباره او و جایگاه سیاسی‌اش نوشته است شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی است.

به گزارش ایندیپندنت، شبکه خبری العربیه روز جمعه ۲۷ ژانویه در گزارشی درباره کتاب جدید پامپئو نوشت: بخش قابل ملاحضه‌ای از کتاب او به تحلیل روابط ایالات متحده و عربستان سعودی اختصاص دارد و او در کتابش شاهزاده محمد بن سلمان را یکی از «بزرگ‌ترین رهبران دوران خودش» معرفی می‌کند که توانسته اصلاحات و برنامه‌های بزرگ و دامنه‌داری را پیش ببرد.

به‌نوشته وزیر خارجه سابق آمریکا، شاهزاده محمد بن سلمان «رهبری بزرگ‌ترین اصلاحات فرهنگی در تاریخ پادشاهی سعودی» را بر عهده دارد.

پامپئو در ادامه این بخش از کتابش، شاهزاده محمد بن سلمان را یک شخصیت واقعا «تاریخی» در صحنه جهانی توصیف می‌کند.

وزیر خارجه سابق آمریکا اشاره می‌کند، عربستان سعودی متعهد شده است تا میلیاردها دلار برای مبارزه با تروریسم و رادیکال اسلامی هزینه کند.

پامپئو در بخش دیگری از کتابش نوشته همکاری‌های نفتی عربستان سعودی با ایالات متحده، به واشنگتن این امکان را داد تا برای پیشبرد تحریم‌ها علیه ایران، با دست باز اقدام کند، به‌گونه‌ای که فشار زیادی به مصرف‌کنندگان آمریکایی وارد نشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین