کد خبر: ۸۲۱۴۲۹
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳

حداد عادل: شاهدیم که توطئه‌ها افزایش یافته

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب گفت: امروز که سازمان‌های بین المللی، رسانه‌ها، آمریکا، اروپا و مزدوران منطقه‌ای دست به دست هم داده‌اند تا انقلاب را از نظر اقتصادی _ فرهنگی تهدید کنند بیش از هر زمان دیگری به انسجام برای دفاع از انقلاب نیاز داریم.
حداد عادل: شاهدیم که توطئه‌ها افزایش یافته
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی گفت: امروز که آمریکا، اروپا و مزدوران منطقه‌ای آن‌ها عللیه انقلاب دست به دست هم داده‌اند، بیش از هر زمان دیگری به انسجام برای دفاع از انقلاب نیاز داریم.

غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز جمعه (۷ دی) در اولین مجمع ملی «جمعیت اعتلاء نهاد‌های مردمی انقلاب اسلامی» ضمن تبریک ماه رجب و ایام دهه فجر گفت: بسیار خوشبختم که می‌بینم با گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ظرفیت جدیدی برای ایجاد همبستگی و تلاش بیشتر به نام «جمعیت اعتلای نهاد‌های مردمی انقلاب اسلامی» تشکیل می‌شود. این را به فال نیک می‌گیرم و از همه کسانی که در این زمینه تلاش کردند خصوصا دکتر زهره الهیان تشکر می‌کنم.

وی افزود: یکی از مسائلی که در علوم سیاسی پیرامون آن بحث می‌شود؛ قلمرو دخالت دولت‌ها در جامعه است یعنی دولت در هر کشوری چه وظیفه‌ای دارد، چه کار‌هایی انجام دهد، در چه اموری دخالت نکند، چه کار‌هایی بیشتر دست مردم و چه اموری بیشتری در اختیار دولت‌ها باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: این مساله مهم است نظریه‌های متفاوتی هم در این باره وجود دارد؛ بعضی بر دولت حداقلی تاکید می‌کنند بعضی هم به دولت‌های حداکثری، سوالی که ایجاد می‌شود این است که در انقلاب اسلامی ایران، بر پایه موازین سیاسی اسلام مرز اختیارات مردم و دولت کجاست؟

حدادعادل گفت: طبیعی بود که در آغاز انقلاب دولت برای بازپس‌گیری حق ملت از طاغوت هرچه بیشتر کار‌ها را مدیریت کند. لازمه هر انقلابی در ابتدای کار همین است شاید چاره‌ای هم نباشد، این، اما بدان معنا نیست که همیشه همه کار‌ها دست دولت‌ها باشد آنهم در انقلاب اسلامی که انقلابی کاملا مردمی است.

وی با اشاره به خاطره‌ای از روز‌های قبل از انقلاب، افزود: در خیابان آزادی راهپیمایی‌های بزرگی با حضور مردم صورت می‌گرفت، ما مردمی بودن انقلاب اسلامی را با تمام وجود در ماه‌ها و سال‌های قبل از پیروزی انقلاب حس کردیم.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب تصریح کرد: در عاشورای سال ۵۷ حکومت نظامی اعلام و اجتماع بیش از سه نفر را ممنوع کرده بودند؛ از طرفی نیرو‌های حکومت حق تیراندازی داشتند، اما قوت انقلاب باعث شد در این ایام حکومت نظامی را بردارند.

حدادعادل گفت: در ایام تاسوعا و عاشورا جمعیت مردم از میدان امام حسین (علیه السلام) تا میدان آزادی ادامه داشت؛ این جمعیت در معرض خطر قرار داشت و این امکان بود بالگرد‌ها و نیرو‌های ساواک به سمت آن‌ها تیراندازی کنند به همین دلیل خیلی از مردم نمی‌دانستند که آیا به خانه بر می‌گردند یا خیر؟ آیا حادثه ۱۷ شهریور تکرار می‌شود یا خیر؟

وی افزود: کنار تلفن‌های عمومی جوان‌هایی ایستاده و کلاهشان را برعکس گرفته بودند می‌گفتند هرکسی سکه دوزاری دارد آن را در کلاه بگذارد و کسی که سکه دوزاری لازم دارد از کلاه بردارد تا با استفاده از تلفن عمومی با خانواده هایشان تماس بگیرند و خبر سلامتی خود را بدهند.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب با اشاره به تشکیل کمیته‌ها، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب کمیته‌ها تشکیل شدند که ماهیت مردمی داشتند و کشور را اداره می‌کردند مدتی بعد دستگاه‌های مختلف شکل گرفت و قوانین نوشته شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خوشحالیم بعد از ۴۴ سال با واقعیتی به نام سازمان‌های مردم نهاد (سمن) درجامعه روبرو هستیم که بخشی از کار‌های کشور را مردم در آن برعهده می‌گیرند.

حداد عادل افزود: رهبری از زمانی که رئیس‌جمهور بودند اعتقاد داشتند که حتی المقدور دولت از تصدی گری دوری کند و کار را به مردم بدهند. بار‌ها از ایشان شنیده‌ایم‌که شئون حاکمیتی به دست دولت و نظام باشد و بقیه کار‌ها را مردم انجام دهند.

وی تصریح کرد: دیدگاه رهبری بود که سبب شد مجمع تشخیص مصلحت نظام تفسیر جدیدی از بخش دوم و ذیل اصل ۴۴ قانون اساسی برای واگذاری خیلی از موسساتی که کار اقتصادی می‌کردند و متعلق به دولت بودند داشته باشد ایشان معتقد بودند هردستگاهی که اداره آن توسط دولت و حاکمیت ضروری نباشد و در امنیت ملی نقشی نداشته باشد به دست مردم سپرده شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در مجلس سعی کردیم قانون اجرایی آن را تصویب کنیم، معتقدم یکی از کار‌های بر زمین مانده و همچنان محقق نشده همین تفسیری است که بر اساس رهنمود مقام معظم رهبری از ذیل اصل ۴۴ قانون اساسی شد.

حداد عادل با بیان اینکه دنیا را عاشقان می‌سازند و عاقلان بهره آن را می‌برند، اظهار داشت: کار‌های مردم نهاد عاشقانه است یعنی افرادی عشق می‌ورزند و عمر خود را صرفِ انجام آن می‌کنند.

وی گفت: ریشه و محرک اصلی انجمن‌های مردم نهاد عشق است و باید مراقب بود که این عشق محفوظ بماند و علاوه بر آن سازماندهی نیز بشود. فکر می‌کنم کثرت انجمن‌های مردم نهاد از نشانه‌های جامعه پیشرفته است و توجه به این انجمن‌ها از علائم حکمرانی خوب است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: وجود سمن‌ها باعث می‌شود کسانی که حول یک موضوع عشق و علاقه به انجام کاری دارند با هم بیشتر آشنا شوند و تبادل تجربه کنند و هم افزایی صورت بگیرد. اگر فعالیت اقتصادی وجود دارد بازار کار را می‌شناسند و بهره وری کارشان را افزایش می‌دهند و از مشکلاتی که سر راهشان است مطلع می‌شوند و برای رفع مشکلات کمک می‌کنند.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی گفت: این نکات در اساسنامه «جمعیت اعتلاء نهاد‌های مردمی انقلاب اسلامی» آمده است، این سمن را بنده به مثابه نخ تسبیحی می‌دانم که می‌تواند دانه‌های پراکنده سازمان‌های مردم نهاد را متحد کند، قوتشان را افزایش دهد و مشکلاتشان را در قبال دولت و حکومت برطرف کند.

حدادعادل افزود: وجود چنین جمعیتی می‌تواند از یک سو در ارتباط با مجلس شورای اسلامی موانع قانونگذاری را کم کند و از سوی دیگر در ارتباط با دولت، قوه‌قضائیه و شهرداری‌ها موانع را رفع کند. این مساله تصمیم هوشمندانه‌ای است و حضور شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در میان بنیانگذاران این سازمان مردم نهاد هم حکایت از پشتیبانی قوه‌مقننه از این حرکت مردمی به عمل آید.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با وجود همه مشکلات و دشمنی‌ها مسیرش را با قوت ادامه می‌دهد و شاهدیم که توطئه‌ها افزایش یافته و جنگ ترکیبی علیه انقلاب برپا می‌شود که نمونه آن را در اغتشاشات اخیر در پائیز سال ۱۴۰۱ مشاهده کردید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: دشمنی‌ها به خاطر ظهور اسلام به عنوان قدرتی سیاسی در جهان است که غربی‌ها را نگران کرده اینکه می‌بینید در کشور‌های اروپایی با همه شعار‌هایی که در مورد آزادی بیان وجود دارد، قرآن‌کریم را به عنوان یک کتاب می‌سوزاند این اقدام به دلیل ترس از بازگشت قرآن‌کریم به زندگی مسلمانان است اگر چنین نبود این واکنش را نشان نمی‌دادند، آن‌ها سراغ کتاب‌هایی که نظیر قرآن کریم در سایر ادیان است نمی‌روند، اما سراغ قرآن می‌روند چرا که قدرتش را در گذشته و امروز (توسط بیداری اسلامی) نشان داده است.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب گفت: امروز که سازمان‌های بین المللی، رسانه‌ها، آمریکا، اروپا و مزدوران منطقه‌ای دست به دست هم داده‌اند تا انقلاب را از نظر اقتصادی _ فرهنگی تهدید کنند بیش از هر زمان دیگری به انسجام برای دفاع از انقلاب نیاز داریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: این نهاد‌ها و انجمن‌های مردمی می‌تواند به عنوان عامل وحدت بخش برای حفظ، دفاع از انقلاب و پیشبرد کشور محسوب شود، امیدوارم این اقدام مبارک سرآغاز وحدت بیشتر میان سازمان‌های مردم نهاد باشد؛ دکتر الهیان در شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی نیز حضور دارند و از آن طریق ارتباطمان را با این مجموعه حفظ می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین