کد خبر: ۸۲۱۴۳۰
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

ورود آکادمی اسکار به یک نامزدی مشکوک!

پس از واکنش‌های فزاینده پیرامون نامزدی تعجب آور «آندره‌آ ریسبرو» در شاخه بهترین بازیگر زن، آکادمی اعلام کرد نگاه دقیق‌تری به کمپین‌های اسکاری برای نامزدهای امسال خواهد داشت.
ورود آکادمی اسکار به یک نامزدی مشکوک!
آفتاب‌‌نیوز :

 «آندره‌آ ریسبرو» بازیگر فیلم «به لزلی» در حالی در شاخه بهترین بازیگر زن نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار نامزد دریافت جایزه شد که کمپین‌های سنگینی از سوی برخی از جمله چهره‌های سرشناس برای او ایجاد شده بود و حالا انتقاداتی در رابطه با ساز و کار این کمپین‌های تبلیغاتی برای این بازیگر در فضای مجازی مطرح شده است.

به گزارش ایندی‌وایر، در حالی که تا کنون به نظر می رسد که تیم کمپین پشت فیلم « به لزلی» هیچ دستورالعملی را زیر پا نگذاشته است، برخی از تاکتیک هایی استفاده شده مانند ارسال مستقیم ایمیل به اعضای آکادمی که به آنها پیشنهاد می کند برای لابی کردن فیلم کمک کنند، مورد انتقاد قرار گرفته است.

در این فیلم «آندره‌آ ریسبرو» بازیگر زن بریتانیایی در نقش یک برنده بخت آزمایی سرسخت بازی کرده که در تلاش برای بازسازی زندگی خود است. انتقادهای به حضور این بازیگر در میان نامزدهای بهترین بازیگر نقش اصلی زن در حالی افزایش یافته که دو بازیگر سیاه پوست شامل «ویولا دیوس» (زن پادشاه) و «دنیله ددوایلر» (تیل) از گردونه رقابت اسکار کنار گذاشته شدند. هر دو فیلم نیز توسط کارگردانان سیاه پوست زن ساخته شده بود و در چند ماه اخیرا نیز کمپین‌های اسکاری سنتی را در پیش گرفته بودند.

بیشتر در این زمینه بیشتر بخوانید:

اتفاقات عجیب در پشت پرده اسکار ۲۰۲۳

آکادمی اسکار در بیانیه‌ای رسمی با اشاره به حواشی اسکار-خیلی-سفید در جوایز سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ گفت: «هدف آکادمی این است که اطمینان حاصل کند که این جوایز به شیوه‌ای منصفانه و اخلاقی برگزار می‌شود و ما متعهد هستیم که فرآیند جوایز فراگیر را تضمین کنیم. در حال بررسی رویه‌های کمپین در مورد نامزدهای امسال هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که هیچ دستورالعملی نقض نشده و همچنین تصمبم بگیریم که آیا باید تغییراتی در دستورالعمل‌ها در عصر جدیدی از رسانه‌های اجتماعی و ارتباطات دیجیتال ایجاد کنیم یا خیر».

در حال حاضر، تنها نقض احتمالی قوانین آکادمی مربوط به «فرانسیس فیشر» است که در اینستاگرام خود به سایر رای دهندگان پیشنهاد می کند که «آندره‌آ ریسبرو» را در رتبه اول رای بهترین بازیگر زن خود قرار دهند، زیرا نامزدی «ویولا دیویس» و «ددوایلر» در کنار «میشل یئو» و« کیت بلاشت» قطعی است اما در نهایت «یئو» و «بلانشت» نامزد شدند.

بر اساس قوانین اسکار، اشاره مستقیم هر فرد مرتبط با یک فیلم واجد شرایط از طریق نام بردن عنوان فیلم یا بازیگر، صریحاً ممنوع است. اما سوال این است که فیشر تا چه حد با کمپین جوایز فیلم «به لزلی» مرتبط است.

«کیت بلانشت» (تار)، «آنا د آرماس» (بلوند)، «آندره‌آ ریسبرو» (به لزلی)، «میشل ویلیامز» (فابلمن‌ها) و «میشل یئو» (همه چیز همه جا به یکباره)، ۵ نامزد نهایی شاخه بهترین بازیگر نقش اصلی زن امسال هستند.

از «جین فوندا»، «کیت وینسلت»، «جنیفر آنیستون»، «سارا پالسون»، «سوزان ساراندون» تا «رزی اودانل» و ده‌ها نفر دیگر درباره «آندره‌آ ریسبرو» پست حمایتی گذاشته یا مصاحبه کرده‌اند. «شارلیز ترون»، «اد نورتون»، «کورتنی کاکس»، «امی آدامز» و «گوئینت پالترو» نیز میزبان نمایش‌های این فیلم بوده‌اند. «کیت بلانشت» حتی در سخنرانی پس از کسب جایزه انتخاب منتقدان نیز نام «آندره‌آ ریسبرو» را آورد. این فیلم بر اساس اطلاعات مندرج در سایت «باکس‌آفیس موجو» تنها 27 هزار دلار در سراسر جهان فروخته است و گفته می‌شود بسیاری از اعضای آکادمی حتی آن را ندیده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین