کد خبر: ۸۲۱۴۹۱
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸
تبلیغات

۹ روش ایجاد انگیزه در کارکنان که مدیران باید بدانند

در این مقاله، درباره روش‌های ایجاد انگیزه در کارکنان با شما صحبت کردیم. به عنوان یک مدیر موفق باید نسبت به محیط سازمان خود توجه بیشتری داشته باشید. کارمندان راضی و با‌انگیزه هستند که باعث پیشرفت سازمان و رضایتمندی مشتریان می‌شوند. پس در فرصت‌های مختلف با کارکنان خود ارتباط برقرار کرده و با هدایای مختلف در مناسبت‌های خاص به آن‌ها نشان دهید که به یادشان هستید.
۹ روش ایجاد انگیزه در کارکنان که مدیران باید بدانند
آفتاب‌‌نیوز :

کسب درآمد بیشتر، افزایش رضایت مشتریان و تبدیل مخاطب به مشتری وفادار، از جمله دغدغه‌های اصلی هر مدیر و سازمان محسوب می‌شود. با‌این‌حال، رسیدن به این موارد نیازمند توجه دو‌جانبه شما به کارمندان و وضعیت سازمان است. اولین مورد نیز، یادگیری روش‌هایی برای ایجاد انگیزه در کارکنان خواهد بود. کارکنان با انگیزه، برای پیشرفت خود و سازمان شما تلاش کرده و باعث افزایش کیفیت خدمات و در‌نتیجه، رضایت مشتریان می‌شوند. اگر شما نیز به‌عنوان مدیر به‌دنبال عوامل ایجاد انگیزه در پرسنل خود هستید، خواندن ادامه این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم.

۱. اهدای هدایای سازمانی در مناسبت‌های خاص

یکی از روش‌های جذاب و تاثیرگذار در ایجاد انگیزه بین کارکنان سازمان‌ها، اهدای هدیه است. برای مناسبت‌های مهم ازجمله شب یلدا، عید نوروز، روز مادر، روز پدر و مناسبت‌های دیگر به کارمندان خود هدیه بدهید. هدیه دادن پرسنل شما را به کار دلگرم می‌کند و نشان‌دهنده اهمیت نقش او در سازمان خواهد بود. شما می‌توانید برای این منظور به شرکت‌های خرید هدایای تبلیغاتی سازمانی مراجعه کنید. در این شرکت‌ها، با شخصی‌سازی انواع هدایا در قیمت‌ها متنوع شما را به هدف خود نزدیک‌تر خواهند کرد.

۲. ایجاد انگیزه در کارکنان برای پیشرفت شغلی و سازمانی

بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها با تمرکز بر اهدای هدایای تبلیغاتی خلاقانه باعث جذب مخاطب جدید می‌شوند و بر مشتریان خود می‌افزایند. با‌این‌وجود رضایت‌مندی مشتریان رابطه مستقیم با احساس رضایت کارمندان و مهارت آن‌ها دارد. برای این منظور باید روی ایجاد انگیزه برای پیشرفت شغلی سازمان خود نیز وقت صرف کنید.

کارمندان با ارتقای رتبه در محل کار، انگیزه می‌گیرند و احساس موفقیت می‌کنند. مدیران باهوش خیلی خوب می‌دانند که کارمندان از درجا زدن و ماندن در یک سمت شغلی خسته و دلزده می‌شوند. اگر کارمند شما در زمینه کاری خود متخصص شده است، حتماً به او بگویید و با ایجاد فرصت‌های مختلف به او اجازه رشد و ترقی بدهید.

۳. تعامل و ارتباط صحیح؛ یک تکنیک کاربردی ایجاد انگیزه در کارمندان

در رابطه با افزایش رضایت در کارمندان، باید به ایجاد محیطی صمیمانه نیز در تلاش بود. کارمندان در محیطی که بتوانند آزادانه خواسته‌های خود را اعلام کنند، احساس بهتری خواهند داشت. برای بازدهی بیشتر، گاهی با کارمند خود صحبت کنید و در صورت وجود مشکل او را دوستانه راهنمایی کنید.

۴. داشتن امنیت شغلی؛ یکی از روش‌های ایجاد انگیزه در کارکنان

منظور از امنیت شغلی، فرصت کار کردن منصفانه و مطابق با قوانین تعیین‌شده از سوی وزارت کار است. در‌صورتی کارمندان احساس امنیت خواهند داشت که مانند نیروی کارآمد با آن‌ها رفتار شود. تنظیم قرارداد در مدت‌های معین، واریز حقوق در زمان مشخص، ارتباط مثبت با نیروی منابع انسانی و مدیران و محیطی سالم همه از نمونه‌هایی است که باعث ایجاد امنیت شغلی خواهند شد. در این صورت کارمندان با رضایت بیشتری به کار خود مشغول شده و برای پیشرفت بیشتر تلاش خواهند کرد.

۹ روش ایجاد انگیزه در کارکنان که مدیران باید بدانند

۵. ایجاد یک محیط کاری دلپذیر و مثبت؛ راهی برای انگیزه دادن به پرسنل

اگر محیط کاری شما خشک و رسمی است، نباید از کارمندان انتظار داشته باشید که پرانرژی باشند. پرسنل سازمان‌ها دوست دارند در محیطی با آزادی عمل کار کنند و به‌راحتی درباره مشکلات خود با مدیر به گفتگو بپردازند. یک محیط کاری سالم، محیطی است که مدیر آن گوش شنوایی برای شنیدن انتقاد کارمندان داشته باشد و از پیشنهاد‌های آنان برای بهبود کار و محیط آن استفاده کند.

۶. بازخورد مثبت نشان دادن؛ یکی از عوامل ایجاد انگیزه در کارکنان

یکی از روش‌های ایجاد انگیزه در کارکنان، بازخورد مثبت نشان دادن به کار آن‌هاست. شما به‌عنوان مدیر باید هوشمندانه عمل کنید. در‌واقع یک مدیر موفق، فردی است که در زمان مشخص کارمند خود را تشویق کرده یا برای بی‌نظمی او جدیت نشان می‌دهد. پرسنل شما به‌دنبال بازخورد هستند. وقتی شما بازخورد مثبت یا منفی به کارمندان می‌دهید، درواقع به آن‌ها اهمیت داده‌اید. کارمند شما بازخورد‌های منفی و مثبت را می‌شود و از آن‌ها در ادامه کارش استفاده می‌کند.

۷. ایجاد انگیزه در کارکنان با تشویق آن‌ها به کار گروهی

اگر به‌دنبال روش‌های ایجاد انگیزه در کارکنان خود هستید، به پرسنلی که در کار گروهی موفق عمل کردند جایزه بدهید. اساس یک شرکت و سازمان، کار گروهی و همکاری همدلانه بین اعضای تیم‌های مختلف است. درنظر داشته باشید که شرکت شما بدون کارمندان، هیچ ارزشی ندارد. در کار گروهی، ایده‌های خام به رشد و شکوفایی می‌رسند و نتایج نوآورانه‌ای برای شما و شرکت شما رقم می‌خورد.

۸. شناسایی کارمندان با‌انگیزه برای رهبری تیم‌های مختلف

مدیران شرکت‌های بزرگ به دلیل مشغله‌های فراوان وقت نمی‌کنند با کلیه کارمندان خود در ارتباط باشند. همه شرکت‌های بزرگ برای بخش‌های مختلف خود مدیر دارند. مدیران، رهبری تیم‌های مختلف را به‌عهده دارند و اگر درست انتخاب شوند، همدلی و انگیزه را در کارمندان ایجاد می‌کنند.

۹ روش ایجاد انگیزه در کارکنان که مدیران باید بدانند

۹. مزایای چشمگیری برای کارمندان خود درنظر بگیرید

همه ما با کار کردن، به‌دنبال رسیدن به موقعیت‌های بهتر هستیم. در‌واقع نمی‌توان انتظار داشت که کارمندی، بدون پیشرفت و افزایش حقوق، تا سال‌ها با‌انگیزه برای سازمان شما کار کند. به‌عبارتی دیگر، باید با ایجاد مزایای مختلف برای کارکنان، به آن‌ها انگیزه کافی برای فعالیت‌های دلسوزانه را بدهید. در این صورت، هم سازمان شما پیشرفت خواهد کرد و هم کارمندانی راضی و خوشحال خواهید داشت. این مزایا می‌تواند شامل بیمه تکمیلی، عیدی، سنوات و سایر موارد مشابه به آن باشد.

توکاگیفت، کلکسیونی از بهترین هدایا برای افزایش انگیزه در پرسنل شما

در این مقاله، درباره روش‌های ایجاد انگیزه در کارکنان با شما صحبت کردیم. به عنوان یک مدیر موفق باید نسبت به محیط سازمان خود توجه بیشتری داشته باشید. کارمندان راضی و با‌انگیزه هستند که باعث پیشرفت سازمان و رضایتمندی مشتریان می‌شوند. پس در فرصت‌های مختلف با کارکنان خود ارتباط برقرار کرده و با هدایای مختلف در مناسبت‌های خاص به آن‌ها نشان دهید که به یادشان هستید.

فروشگاه توکاگیفت، بهترین خدمات را در زمینه فروش هدایای تبلیغاتی به مخاطبان عرضه می‌کند. شما می‌توانید بهترین محصولات و هدیه‌های تبلیغاتی را با مناسب‌ترین قیمت در فروشگاه توکاگیفت پیدا کنید. در کنار قیمت مناسب، استفاده از متریال باکیفیت، یکی از مهم‌ترین خدمات توکاگیفت به مشتریان خود است. برای بررسی انواع نمونه‌کار‌های ما به سایت توکاگیفت به آدرس tokagift.com مراجعه کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین