کد خبر: ۸۲۱۵۱۶
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
تیم‌های های ارزیاب هلال احمر به خوی اعزام شدند

زلزله خوی/ مردم تبریز وحشت‌زده به خیابان آمدند /آماده باش امدادی

زلزله ۵.۹ ریشتری دقایقی پیش در خوی در شهر تبریز و دیگر شهرهای اطراف احساس شد. بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر خوی را لرزاند و هم اکنون بیش از پس لرزه در خوی ثبت شده است.
زلزله خوی/ مردم تبریز وحشت‌زده به خیابان آمدند /آماده باش امدادی
آفتاب‌‌نیوز :

گزارش مقدماتی این زمین‌لرزه به شرح زیر است:

بزرگی: ۵.۹
محل وقوع: استان آذربایجان غربی - حوالی خوی
تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: ۱۴۰۱/۱۱/۰۸ ۲۱:۴۴:۴۴
طول جغرافیایی: ۴۴.۹۰
عرض جغرافیایی: ۳۸.۵۹
عمق زمین‌لرزه: ۷ کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:
۶ کیلومتری خوی (آذربایجان غربی)
۳۰ کیلومتری ایواوغلی (آذربایجان غربی)
۳۵ کیلومتری قره ضیاالدین (آذربایجان غربی)

نزدیکترین مراکز استان:
۱۱۷ کیلومتری ارومیه
۱۳۴ کیلومتری تبریز

این زلزله باعث ترس و وحشت مردم تبریز نیز شد و برخی‌ها برای درامان ماندن از پس‌لرزه‌ها به خیابان‌ها آمده‌اند.

تیم‌های های ارزیاب هلال احمر به خوی اعزام شدند/آماده باش امدادی

سرپرست هلال‌احمر آذربایجان غربی از وقوع زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری در عمق ۷ کیلومتری زمین در خوی خبر داد و گفت: تیم‌های ارزیاب هلال احمر بلافاصله به خوی اعزام شدند.

حمید محبوبی اظهار کرد: با وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر امروز ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه بلافاصله تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شدند. تیم‌های امدادی و عملیاتی بلافاصله اعزام شده و تمامی کارکنان، امدادگران و اعضای خانه‌های هلال در استان آذربایجان غربی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

محبوبی خاطرنشان کرد: در پی این حادثه ۴ تیم ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی حادثه به محل اعزام شدند و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده باش درآمدند.هنوز اطلاعات دقیقی از میزان خسارات احتمالی این حادثه در دست نیست، به محض دریافت گزارش‌های اولیه ارزیابان، اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

خوی همچنان می لرزد/هجوم مردم خوی به خیابان ها

پس از وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در خوی ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه امروز شنبه تا کنون بیش از زمین لرزه که تمامی این پس لرزه ها بالاتر از ۳ ریشتر و تنها ۲.۸ ریشتر در این شهرستان ثبت شده است.

قدرت این زمین لرزه به حدی بود که در بیشتر شهرهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و حتی کشورهای همسایه احساس شد و موجب وحشت مردم شده و هم اکنون بیشتر مردم مناطق زلزله زده خوی در خیابان های به سر می برند.

بر اساس گزارش های اولیه مردمی به دلیل بزرگی این زمین لرزه میزان تخریب و خسارات مالی بالا بوده و باعث تخریب کامل برخی از روستاهای این شهرستان شده است.

هم اکنون در سطح شهر خوی نیز مردم وحشت‌زده در خیابان‌ها به سر میبرند و ساختمان های متعددی تخریب شده است.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر، روز چهارشنبه همچنین ۲۸ دی منطقه فیرورق در غرب شهرستان خوی را لرزاند که موجب بروز خسارت‌های زیادی در شهر فیرورق و ۱۵ روستای این منطقه شد.

۱۵ تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده خوی اعزام شدند

فرماندار خوی از اعزام ۱۵ تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده این شهرستان خبر داد.

ذبیح الله کاظمی با اشاره به وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه امروز شنبه در خوی اظهار کرد: به محض اطلاع از وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری دقایقی پیش، ۱۵ تیم ارزیاب از این شهرستان برای بررسی خسارت احتمالی به کانون زلزله اعزام شدند. ارزیاب‌ها با توجه به نزدیکی محل وقوع زمین لرزه به مرکز شهرستان، در زمان کمی بعد از وقوع زلزله در این محل حاضر می‌شوند. با دریافت اطلاع از نتیجه کار ارزیاب ها، اقدامات اولیه انجام شده و اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین