کد خبر: ۸۲۱۶۴۷
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵

شکایت رئیس مافیا از نویسنده ایتالیایی

یکی از تبهکاران بزرگ سیسیل از دادگاه خواسته تا دستور توقیف تمام نسخه‌های کتاب نوشته «روبرتو ساویانو» را صادر کند.
شکایت رئیس مافیا از نویسنده ایتالیایی
آفتاب‌‌نیوز :

 «جوزپه گراویانو» که در حال گذراندن حبس ابد در زندانی با حداکثر امنیت است، هفته گذشته شکایتی علیه «روبرتو ساویانو» نویسنده کتاب‌هایی از جمله «گومورا» و «تنهایی شجاعت است» به اتهام افترا مطرح کرده است،

به گزارش گاردین، «گراویانو» در سندی که به دست خودش و خطاب به دادستانی ترنتو نوشته شده است، ادعا می‌کند که کتاب «تنهایی شجاعت است» (که درباره زندگی قاضی جیووانی فالکونه است که در سال ۱۹۹۲ توسط مافیا کشته شد)، حاوی نادرستی‌هایی درباره او، به‌ویژه در مورد نام مستعارش است.

به گفته «روبرتو ساویانو» این تبهکار سیسیلی «مادر طبیعت» لقب گرفته زیرا او قدرت بخشش یا گرفتن زندگی دیگران را داشت. با این حال، این رئیس مافیا ادعا کرده که او این لقب را بدلیل نوع‌دوستی فراوان خود به دست آورده است.

«گراویانو» از دادگاه ترنتو خواسته تا تمام نسخه‌های این کتاب را از کتابفروشی‌های ایتالیا جمع‌آوری کند.

به گفته مقامات قضایی، این مرد ۵۹ ساله یکی از سازمان دهندگان کمپین‌های بمب گذاری در میلان، رم و فلورانس در سال ۱۹۹۳ به همراه «متئو مسینا دنارو» دیگر رئیس مافیایی بود که این ماه پس از ۳۰ سال فرار دستگیر شد.

«روبرتو ساویانو» نویسنده این آثار دراین باره گفت: «درخواست «گراویانو» دلیلی بر این است که قدرت ارعاب مافیا هرگز پایان نمی یابد. اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، اوباش از اینکه کسی در مورد آنها بنویسد نمی‌ترسند، بلکه از نحوه نوشتن درباره آنها می‌ترسند.»

از سال ۲۰۰۶ و انتشار کتاب «گومورا» که اسرار مافیای ناپل را فاش کرد، «روبرتو ساویانو» به صورت مخفی زندگی می کند و تنها تحت اسکورت پلیس ظاهر می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین