کد خبر: ۸۲۱۶۴۸
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
سازمان هواشناسی هشدار داد

احتمال وقوع سیل در ۲۲ استان

سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و جاری شدن رواناب براثر بارش برف و باران در ۲۲ استان هشدار داد.
احتمال وقوع سیل در ۲۲ استان
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از تقویت سامانه بارشی، بارش باران و برف، رخداد مه، کاهش دید، در مناطق جنوبی رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی پدیده بهمن و کولاک برف خبر داد.

این وضعیت جوی در روز دوشنبه (۱۰ بهمن) در کرمانشاه، ایلام، لرستان، غرب کردستان، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی کهگیلویه و بویراحمد و شمال و شرق خوزستان، روز سه‌شنبه (۱۱ بهمن) در اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، قزوین، قم، مرکزی، البرز، تهران، غرب و جنوب اصفهان، شمال فارس، ارتفاعات غربی استان‌های مازندران و سمنان و روز چهارشنبه (۱۲ بهمن) در شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و شمال خراسان رضوی مورد انتظار است.

براثر این مخاطرات احتمال جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، صاعقه، اختلال در ناوگان حمل و نقل و خسارت به صنعت کشاورزی، رخداد بهمن، اختلال در انتقالِ منابع انرژی به‌ویژه برق و گاز وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور برای کاهش اثرات مخرب ناشی از این شرایط جوی پرهیز از سفرهای غیر ضروری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو، توسط شهرداری‌ها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول، نمک پاشی معابر و مدیریت مصرف و انتقال منابع انرژی بویژه گاز و برق، عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاکسازی دهانه پل‌ها، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی توسط شهرداری‌ها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین