کد خبر: ۸۲۱۶۷۴
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸
اتهام یک امام جمعه درخصوص رشوه‌گیری مجلس از ایران‌خودرو

جنجال بر سر رشوه‌گیری نمایندگان از ایران‌خودرو| مجلس: ما انقلابی هستیم و رشوه نمی‌گیریم!

سخنان امام جمعه میانه درباره رشوه گیری مجلس، واکنش تند نمایندگان مجلس را در پی داشته است. امروز در جلسه مجلس، برخی نمایندگان ضمن رد ادعای رشوه گیری، خواستار نظارت بیشتر بر عملکرد ائمه جمعه شده‌اند.
جنجال بر سر رشوه‌گیری نمایندگان از ایران‌خودرو| مجلس: ما انقلابی هستیم و رشوه نمی‌گیریم!
آفتاب‌‌نیوز :

اخیرا حجه الاسلام والمسلمین محمدی، امام جمعه شهرستان میانه با انتقاد از قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی، این دو را محکوم به ضعف در عملکرد کرد.

براساس گزارش رسانه‌ها، حجه الاسلام والمسلمین محمدی گفته بود: نمایندگان مجلس همه شان از دم، تا پایشان به مجلس می‌رسد، وارد معامله با ایران خودرو شده و خودروی خودشان را می‌گیرند و دیگری کاری با هیچ چیز ندارد. من اعلام می‌کنم که این کار، رشوه است و حاضرم در هر دادگاهی پاسخگوی این ادعا باشم. همین می‌شود که خودروساز یک پراید را به بهای ۳۰۰ میلیون تومان به این مردم تحمیل می‌کند. چنین نماینده‌ای چطور می‌تواند مطالبه‌گر باشد و از حقوق ملت دفاع کند؟

امام جمعه میانه همچنین با انتقاد از قوه قضائیه و قوانین ضعیف آن گفته بود: قوه قضائیه و مجلس وارد چنان بازی‌ی شده‌اند که وقتی یک زن پس از سال‌ها زندگی مشترک و جدایی، وقتی حق خود را می‌خواهد بلافاصله شوهرش تمام اموال خود را به نام مادرش یا خواهرش می‌کند و دست همسرش از اموال کوتاه می‌ماند و قوه قضائیه آن جُربزه را ندارد که گوش این شوهر یا خرخره اداره ثبت را بگیرد که چرا این کار صوری را انجام داده‌ای؟ علیرغم اینکه سازمان ثبت زیرمجموعه خود قوه قضائیه است. این قوانین هرگز درد مردم را دوا نکرده است و باید اصلاح شود. قوانین باید اصلاح شوند. این قوانین متعلق به سال‌های ۴۳ و ۴۴ نمی‌تواند مشکل کارگر یا کارفرما را حل کند.

این سخنان امام جمعه میانه، واکنش تند نمایندگان مجلس را در پی داشته است. امروز در جلسه مجلس، برخی نمایندگان ضمن رد ادعای رشوه گیری، خواستار نظارت بیشتر بر عملکرد ائمه جمعه شده‌اند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۹ بهمن) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار داشت: متاسفانه اخیرا یکی از ائمه جمعه اتهاماتی را متوجه تمام نمایندگان مجلس کرده که امیدوارم اصل این خبر صحت نداشته باشد.  اتهام رشوه گیری، زیبنده نمایندگان مجلس نیست و حرمت مومن واجب است و باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه ما باید در اظهارنظر خود دقت کنیم و نباید هر خبری به عنوان خبر قطعی اعلام شود. حتما همه افراد باید ملتزم باشند و امیدوارم هر چه سریعتر این مساله اصلاح شود و نباید از تریبون نماز جمعه این مباحث مطرح شود.

علی نیکزاد که ریاست جلسه را بر هده داشته در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: قطعا طرح این مباحث علیه مجلس کار نامناسبی بوده چرا که مجلس شورای اسلامی بارها از سوی مقام معظم رهبری عنوان انقلابی گرفته است. همه ما به دنبال این هستیم که انقلابی بمانیم و توصیه می‌کنیم افراد پیش از آنکه مطلبی را مطرح کنند، در وهله اول تحقیق کنند، جمع نبندند و بدانند تریبونی مانند تریبون نماز جمعه بسیار مقدس است و نباید در این فضا بی تقوایی شود.

مرتضی حسینی نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی ظهرامروز (یکشنبه ۹ بهمن ماه) در صحن علنی مجلس در تذکر شفاهی گفت: اخیراً امام جمعه یکی از شهرستان ها در جمع مردم تمام نمایندگان مجلس را متهم به رشوه خواری کرده و گفته که همه نمایندگان رشوه گیر ایران خودرو هستند. این تهمت زنی و حرمت شکنی نه تنها یک بی تقوایی محض و اهانت آشکار به ساحت منتخبین مردم است بلکه با بدیهی‌ترین اصول اخلاق و منطق و عقلانیت مغایرت دارد.

براساس گزارش خبرگزاری مهر؛ حسینی اظهار داشت: هیچ انسان خداترس و با ایمانی کل یک مجموعه را مورد افترا قرار نمی‌دهد. از شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه می‌خواهیم با نظارت موثر و مستمر نگذارد بعضی از افراد با بدزبانی مرزهای اخلاق را زیرپا بگذارند و به جای تقوای الهی درس عبور از خطوط قرمز به مردم بدهند.

نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: ضمن احترام به محضر قاطبه امامان جمعه باید تأکید کنیم متأسفانه برخی از ائمه جمعه با دخالت های غیرکارشناسی و غیرسازنده و اظهارنظرهای غیرمسئولانه نه تنهادر حل مشکلات نقشی ایفا نمی کنند بلکه به آن می افزایند و در خطابه های خود حد و مرزی را محترم نمی شمارند. بنابراین ضروری است شورای سیاست گذاری ائمه جمعه این مسئله را به طور جدی تحت مدیریت و کنترل قرار دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۹
عبدالله خاکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
3
105
درود بر این امام جمعه گرامی. آن مرد خدا که شجاعانه حداقل این حرف را زده.
اما نمایندگان محترم اگر ریگی به کفش ندارند و رشوه ای نگرفته اند نباید نگران باشند و انقلابی کار کنند!!! انشالله قیمت پراید را به 400 میلیون برسانند و بلکه بالاتر!!
مردم از عملکرد نتیجه می گیرند نه از پروپاگاندا و حرکت های پوپولیستی نماینده محترم مردم!!!
ایزدی نجف ابادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
2
86
با سلام و احترام
1.ان ماشینی که اول دوره به نماینده می‌دهند از کجاست....
2.خارج از نوبت بدون قرعه کشی و هزار تا فیلم دیگه که سر ملت میارند سر نماینده هم هست؟؟
3. یک امام جمعه هم پیدا شد حرف حق زد.
4.در این اوضاع اقتصادی و تحریم مردم این مسائل را که میبینن عصبانی می شوند.
5.البته خیلی از نمایندگان هم هستند با تقوا عمل می کنند. نماینده ی نجف اباد اقای ابوترابی یک پولی که مجلس داده بود وشاید ظاهرا وام بود یک موسسه برای نگهداری بچه های معلول در حوزه ی انتخابیه زد و آن را مصرف شخصی نکرد اینطوری هم هست.
6.و لی سکوت و انفعال مجلس در برخورد با مسائل مثل خودرو و.... ضعف مجلس هست...
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
1
100
در این مورد خاص حق با خطیب نماز جمعه هست....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
1
73
مثل خاوری دیگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
1
91
رشوه چیه ؟ سهم سفره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
2
89
حرف همه مردم را زده است. چرا ناراحت شدید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
1
80
سپاس از امام جمعه محترم میانه که گوشه ای از عملکرد نمایندگان را با جرات تفسیر کرده است عین مصداق واقعیت هست تمام مردم هم میدانند ولی کسی بفریاد نمی رسد کاش درچنین کشوری وبه اسم اسلام زندگی نمی کردیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
0
63
مجلس فقط برا خدا میرن. رشوه العیاذوبلله
تو جیبمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
1
89
مگه ایران خودرو ب همه نماینده ها ماشین دنا نداد ؟ نماینده ها ...... هیچکدوم از نماینده ها منتخب مردم نیستن همشون از قبل انتخاب شده ان ...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین