کد خبر: ۸۲۱۷۰۷
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴
دیپلماسی همچنان بهترین راه تعامل است

بلینکن: ایران پیشنهاد‌ها برای احیای برجام را رد کرد/ ایران از روسیه در جنگ با اوکراین حمایت می‌کند

وزیر خارجه آمریکا با طرح این ادعا که تهران پیشنهاد‌ها برای احیای برجام را رد کرده است تاکید کرد که آمریکا برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کند. وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که ایران از روسیه در جنگ با اوکراین حمایت می‌کند و به آن پهپاد و تسلیحات دیگر می‌دهد و واشنگتن نسبت به این مساله نگران است.
بلینکن: ایران پیشنهاد‌ها برای احیای برجام را رد کرد/ ایران از روسیه در جنگ با اوکراین حمایت می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه سعودی العربیه مدعی شد که ایران پیشنهاد‌ها درخصوص بازگشت به توافق هسته‌ای را رد کرد، اما واشنگتن همچنان معتقد است که دیپلماسی بهترین راه برای تعامل با پرونده هسته‌ای ایران است.

وی در اظهاراتی مداخله جویانه درخصوص ناآرامی‌های اخیر ایران مدعی شد: جوانان ایرانی در مقابل نظام این کشور از حقوق اساسی خود دفاع می‌کنند و تمرکز آمریکا اکنون بر مساله سرکوب ملت ایران در خیابان‌هاست.

بلینکن در ادامه گفت که آمریکا از ملت ایران دفاع می‌کند و تصمیم درخصوص مساله تغییر نظام به ملت ایران ربط دارد. نظام ایران این تفکر را میان مردم خود ترویج می‌کند که آمریکا به دنبال تغییر نظام است.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که ایران از روسیه در جنگ با اوکراین حمایت می‌کند و به آن پهپاد و تسلیحات دیگر می‌دهد و واشنگتن نسبت به این مساله نگران است.

بلینکن در ادامه گفت که رئیس جمهور آمریکا تاکید کرده است که ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد و «برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تمام گزینه‌ها روی میز است.»

وی در پایان گفت: واشنگتن تمام مقامات ایرانی که مسئولیت سرکوب بوده‌اند را تحریم کرد و آمریکا به تلاش‌های خود برای توقف فعالیت‌های تخریبی ایران ادامه می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین