کد خبر: ۸۲۱۷۷۳
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴

ساندی تایمز: رقص در عربستان مجاز است، اما آزادی بیان ممنوع!

روزنامه ساندی تایمز پیرامون استانداردهای دوگانه ولیعهد عربستان در مورد تغییرات اجتماعی که به دنبال آن است، نوشت، مراسم‌های رقص در این کشور مجاز و آزادی بیان ممنوع است.
ساندی تایمز: رقص در عربستان مجاز است، اما آزادی بیان ممنوع!
آفتاب‌‌نیوز :

این روزنامه نوشت، مردم پس از انتقال به بازداشتگاه‌ها یا زندان‌ها در عربستان یکی پس از دیگری ناپدید می‌شوند؛ اما در عین حال، محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور نه تنها اجازه داده مجالس رقص زنان و مردان با هم برگزار شود حتی تا حدی بودجه آن را هم تامین کرده است.

به نوشته این روزنامه، این پارادوکس‌ها منعکس کننده تحول بنیادینی است که بر اقتصاد و زندگی اجتماعی در عربستان تأثیر گذاشته است، با این حال، این تحول تنها بخشی از حقیقت است.

ساندی تایمز نوشت، بن سلمان کشور را سرکوبگرتر کرده است و آزادی بیان که همیشه محدود بوده، اکنون وجود ندارد. او صداهای مخالف را در داخل قوه قضائیه، سرویس‌های امنیتی، جامعه تجاری و خود خانواده سلطنتی که آنها نیز دستگیر شده‌اند، خاموش کرده، آنها ممنوع السفر و مجبور شده‌اند مبالغ زیادی پول نقد را به دولت بپردازند.

این روزنامه نوشت، سرکوب و حبس تشدید شده است و صندوق دارایی دولتی عربستان سعودی سهم بزرگی از پلتفرم توییتر را در اختیار دارد و همین مساله به بن سلمان اجازه می‌دهد هرکسی را که نظری خلاف نظرش توییت می‌کند تعقیب و دستگیر کند.

این روزنامه در ادامه نوشت، در حالی که ممنوعیت رانندگی زنان برداشته شده، فعالان زنی که سال‌ها برای تغییر تلاش کرده‌اند، دستگیر شده و تعدادی از آنها در زندان مورد آزار جنسی، ضرب و شتم و شکنجه با شوک الکتریکی قرار گرفتند و برخی از آنها هنوز در حبس خانگی هستند.

ساندی تایمز از جمله این مسائل زنان را به پرونده سلمی الشهاب، دانشجوی ۳۴ ساله سعودی در مقطع دکترا اشاره کرد که در دانشگاه لیدز انگلیس مشغول به تحصیل بود. وی ماه اوت به کشور خود بازگشت تا فرزندان و همسرش را به انگلیس ببرد؛ اما به جای آن به دلیل بازنشر درخواست‌های مخالفان سعودی برای آزادی زندانیان سیاسی دستگیر و به ۳۴ سال زندان محکوم شد در حالی که این توییت را زمانی که خارج از عربستان حضور داشت، بازنشر کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین