کد خبر: ۸۲۱۷۷۸
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵

ایلهان عمر: برخی جمهوری‌خواهان حضور یک مسلمان در کنگره آمریکا را برنمی‌تابند

ایلهان عمر، عضو مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا درباره تلاش‌ها برای اخراج او از کمیته امور خارجه گفت که جمهوری‌خواهان با اسلام‌هراسی مشکلی ندارند.
ایلهان عمر: برخی جمهوری‌خواهان حضور یک مسلمان در کنگره آمریکا را برنمی‌تابند
آفتاب‌‌نیوز :

کوین مک‌کارتی، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد ایلهان عمر، مسلمان دموکرات این مجلس را از کمیته امور خارجه بیرون کند.

به گزارش وبسایت روزنامه هیل، عمر در این باره با اشاره به حملات کلامی اسلام‌هراسانه علیه خود توسط چند تن از اعضای حزب جمهوری‌خواه گفت: یادتان هست دونالد ترامپ (رئیس‌جمهوری سابق آمریکا) گفت که مسلمان‌ها و پناهجویان سومالیایی به کشور ما رخنه کرده‌اند؟ به یاد دارید مارجری تیلور گرین جمهوری‌خواه در کنگره گفت که مسلمانان به کنگره رخنه کرده‌اند؟

او ادامه داد: به یاد می‌آورید که لارن رابرت مرا تروریست نامید؟ کوین مک‌کارتی چه کرد؟ گفت که «لارن رابرت عذرخواهی کرده و نگران اسلام‌هراسی‌اش هم نباشید، چنین چیزی اتفاق نیفتاده است». پس این آدم‌ها با اسلام‌هراسی مشکلی ندارند. آن‌ها با یهودستیزی به سبک خودشان هم مشکلی ندارند. مشکلشان فقط این است که یک مسلمان در آن کمیته صدایی داشته باشد.

ایلهان عمر که خارج کردنش از کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا به رای اکثریت نمایندگان نیاز دارد، گفت: این اقدام انگیزه سیاسی دارد. گاهی اوقات هم از آنجا ناشی می‌شود که آن‌ها نمی‌توانند حضور یک مسلمان، ‌یک پناهجو و یک آفریقایی را در کنگره بپذیرند، چه رسد به اینکه در کمیته امور خارجه هم عضو باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین