کد خبر: ۸۲۱۸۸۹
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸

واکنش اتحادیه اروپا به حمله اصفهان

سخنگوی اتحادیه اروپا گفت بروکسل نمی‌داند چه کسی پشت حمله اخیر در اصفهان است.
واکنش اتحادیه اروپا به حمله اصفهان
آفتاب‌‌نیوز :

پیتر استانو سخنگوی اتحادیه اروپا در امور خارجه و سیاست امنیتی دوشنبه (۳۰ ژانویه) گفت اتحادیه اروپا نمی‌داند چه کسی پشت حمله اخیر در اصفهان است اما از همه طرف‌ها می‌خواهد از تشدید بیشتر در منطقه خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این مقام اروپایی به خبرنگاران گفت: «اخباری که از ایران می‌آید را دنبال می‌کنیم. نمی‌دانیم چه کسی پشت حمله بود. نمی‌دانیم دقیقاً چه اتفاقی افتاده است». وی افزود اتحادیه اروپا «از همه طرف‌ها می‌خواهد از هر اقدامی که می‌تواند باعث تشدید تنش‌های موجود در منطقه شود، خودداری کنند».

روابط عمومی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران بامداد یکشنبه در اطلاعیه‌ای از حمله ناموفق با استفاده از ریزپرنده به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع در شامگاه هشتم بهمن خبر داد و افزود با پیش‌بینی‌ها و تمهیدات پدافندی صورت گرفته، یکی از آن‌ها مورد اصابت پدافند هوایی مجتمع و دو فروند دیگر در تله‌های پدافندی گرفتار و منفجر شدند.

وزارت دفاع اعلام کرد این تهاجم ناموفق تلفات جانی نداشت و خللی در تجهیزات و ماموریت‌های مجموعه ایجاد نکرد و تنها آسیب جزیی به سقف کارگاه وارد نمود.

در پی آن، جریان رسانه‌ای تلاش کرد تا این حمله ناموفق را موفقیتی بزرگ و دستاورد جلوه دهد. اما وبگاه دیفنس اکسپرس با مقایسه تصاویر ماهواره‌ای سایتی که در اصفهان هدف حمله ناکام تروریستی قرار گرفت در تاریخ‌های ۲۶ نوامبر ۲۰۲۲ و ۲۹ ژانویه ۲۰۲۳، اذعان کرد این سایت هیچ خسارتی ندیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین