کد خبر: ۸۲۱۹۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۶
واشنگتن آشکارا برای مذاکرات غیرمستقیم با ایران اعلام آمادگی کرده است

مالی: دیپلماسی با ایران نمرده، اگر شکست بخورد گزینه نظامی روی میز است

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران مدعی شد که دولت کشورش به دنبال براندازی در ایران نیست. وی در ادامه گفت: ما، همزمان با گام‌های مختلف علیه ایران اعم از تحریم، فشار، مقابله با اقداماتشان در منطقه و بسیج جامعه بین‌الملل [علیه آنها] با آنها مذاکرات غیرمستقیم داشتیم.
مالی: دیپلماسی با ایران نمرده، اگر شکست بخورد گزینه نظامی روی میز است
آفتاب‌‌نیوز :

«رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، گفت که واشنگتن آشکارا برای مذاکرات غیرمستقیم با ایران اعلام آمادگی کرده است. وی در این گفتگو عنوان کرد که واشنگتن به دنبال تغییر حکومت ایران نیست.

وی افزود که آمریکا به صراحت برای مذاکرات غیرمستقیم با ایران اعلام آمادگی کرده است، اما همزمان تأکید دارد که در برداشتن هر گامی برای جلوگیری از «رویکرد‌های تهاجمی» این کشور تردید نخواهد کرد.

نماینده ویژه آمریکا در گفتگو با شبکه خبری «بی‌بی‌سی» در پاسخ به پرسشی در خصوص این‌که آیا به شکست دیپلماسی آمریکا در قبال ایران اذعان دارد، گفت که واشنگتن به‌رغم گام‌های دیگری که در ارتباط با ایران برداشت، از جمله تحریم‌ها، فشار، مقابله با سیاست‌های منطقه‌ای این کشور و متحد کردن جامعه جهانی در برابر ایران، مذاکرات غیر مستقیم با تهران را دنبال کرده است.

مالی افزود که در ارتباط با ایران، سخن از «یا دیپلماسی یا اقدام‌های دیگر» نیست بلکه این رویکرد‌ها به صورت هم‌زمان دنبال می‌شود.

وی در خصوص برخی گزارش‌ها مبنی بر این که «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا برجام را «مرده» خوانده است، اعلام کرد: «بایدن هیچ‌گاه نگفت که دیپلماسی مرده است، هرگز نگفت که احتمال دستیابی به تفاهم با ایران مرده است. ما همواره بر عکس آن تأکید داشته‌ایم».

مالی افزود که مأموریت وی تلاش برای دستیابی به راه‌حل دیپلماتیک است.

رابرت مالی تصریح کرد چنانچه مسیر دیپلماسی با ایران شکست بخورد همان‌طور که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا گفته «همه گزینه‌ها روی میز است.» رابرت مالی گفت یکی از این گزینه‌ها، گزینه نظامی است.

منبع: فارس و ایلنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
31
11
شما تو افغانستان و عراقش ... گیر کردید حالا میخواهید به ایران حمله کنید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین