کد خبر: ۸۲۲۰۲۴
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

بارش بیش از یک متر برف در کوهرنگ

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش ۸۰ سانتی‌متر برف در ایستگاه کوهرنگ طی ۲۴ ساعت گذشته، افزود: با احتساب بارش جدید، مجموع ارتفاع برف در این ایستگاه به ۱۳۵ سانتی‌متر رسید.
بارش بیش از یک متر برف در کوهرنگ
آفتاب‌‌نیوز :

مهران چراغپور روز سه‌شنبه افزود: همچنین میزان بارش برف در ۲۴ ساعت گذشته در ایستگاه شهرکرد به هفت سانتی‌متر، بروجن ۱۲ سانتی‌متر، فارسان ۱۴ سانتی‌متر، سامان ۲ سانتی‌متر و فرخشهر سه سانتی‌متر ثبت شد.

وی ادامه داد: میزان بارش باران و برف مذاب نیز در ایستگاه‌های شهرکرد ۲۳ میلیمتر، بروجن چهار میلیمتر، کوهرنگ ۷۴ میلیمتر، فارسان ۳۵ میلیمتر، سامان ۲۵ میلیمتر، فرخشهر ۱۸ میلیمتر، سورشجان ۲۷ میلیمتر، بلداجی ۶ میلیمتر، ایلبگی ۱۱.۵ میلیمتر، دوآب صمصامی ۴۰ میلیمتر و لیرابی ۲۴.۵ میلیمتر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سامانه بارشی فعال در استان موجب بروز رعد و برق در برخی نقاط و کولاک برف در گردنه‌ها و رخداد بهمن می‌شود از همین رو توصیه می‌شود نکات ایمنی در این مدت رعایت شود.

چراغپور خاطرنشان کرد: بارش‌ها به تناوب طی ساعاتی از روز پنجشنبه و اوایل جمعه با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت و برای اوایل هفته آینده کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری است و سرچشمه رود‌های کارون و زاینده‌رود است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین