کد خبر: ۸۲۲۱۱۸
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹

آمریکا، ترکیه را برای «اعمال تحریم‌ها علیه روسیه» تحت فشار می‌گذارد

یک اقتصاددان ترکیه‌ای امروز (سه‌شنبه) گفت که واشنگتن، آنکارا را تحت فشار می‌گذارد تا تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کند اما رجب طیب اردوغان همچنان سیاست مستقل خود را در قبال مسکو دنبال می‌کند.
آمریکا، ترکیه را برای «اعمال تحریم‌ها علیه روسیه» تحت فشار می‌گذارد
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه ترکیه‌ای "آیدینلیک" به نقل از بارتو سورال، اقتصاددان ترکیه‌ای نوشت: اقتصاد ما براساس تجارت است تا اینکه بر اساس تولیدات باشد. با این حساب، آمریکا ما را تحت فشار می‌گذارد تا روسیه را تحریم کنیم اما تحریم‌های جدی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی افزود که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه سیاست مستقل خود را براساس چارچوب و روابط گرمی که با مسکو ایجاد کرده، دنبال می‌کند.

بارتو سورال در ادامه تاکید کرد: با این حال افرادی که اردوغان با آن‌ها کار می‌کند، برخورد گرمی که با روسیه دارند را نسبت به همکاری فزاینده ترکیه با شانگهای و کشورهای بریکس ندارند. علی‌رغم این موضوع، آن‌ها متوجه هستند که حفظ مواضع‌شان به پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه بستگی دارد و پیروزی در انتخابات به عدم اعمال تحریم‌ها علیه روسیه وابسته است.

این اقتصاددان ترکیه‌ای نتیجه‌گیری کرد: اگر یک مطالعه جدی از میان مردم ترکیه انجام شود، مشخص خواهد شد که احساسات "ضد آمریکایی" و "ضد اروپایی" میان این مردم حاکم بوده و به اوج خود رسیده است.

پس از آنکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ حمله به اوکراین را آغاز کرد، غرب واکنش‌های مختلفی نسبت به این مسئله نشان داد و "شدیدترین تحریم‌ها" را علیه روسیه اعمال کرده است. از طرفی، روسیه هم در "اقداماتی تلافی‌جویانه" تحریم‌ها و ممنوعیت‌هایی را علیه ایالات متحده، کشورهای غربی و کشورهای اتحادیه اروپا وضع کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین