کد خبر: ۸۲۲۱۳۶
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴

کشف باند همسریابی با ۲۰۰۰ بزه‌دیده در اهواز

رئیس پلیس فتا استان خوزستان از دستگیری اعضای یک باند کلاهبرداری همسریابی با ۲ هزار بزه دیده در اهواز خبر داد.
کشف باند همسریابی با ۲۰۰۰ بزه‌دیده در اهواز
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ علی حسینی ضمن هشدار در خصوص اینگونه کانال‌های مجرمانه و مراقبت از گرفتار شدن در دام این شبکه‌های کلاه برداری اظهار داشت: طی گزارشات دریافتی و رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا استان خوزستان، موفق به مشاهده و شناسایی و مجرمانی شدیم که با دایر کردن کانال‌های تلگرامی تحت عنوان همسریابی اقدام به کلاهبرداری از هموطنان در سراسر کشور می‌کردند. با توجه به اهمیت موضوع، پرونده مقدماتی تشکیل و این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

حسینی افزود: با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی توسط کارشناسان پلیس فتا، هویت گردانندگان این کانال‌های مجرمانه شناسایی و محل اختفای آن‌ها نیز کشف شد. در ادامه، ماموران پلیس فتا در چند عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری اعضای این باند مجرمانه شدند.

وی ادامه داد: کلاهبرداران با تبلیغات دروغین در یک کانال تلگرامی با ۳۶ هزار عضو و با بکارگیری افراد مونثه جهت مشاوره و اغفال قربانیان و جلب اطمینان آن‌ها در زمینه همسریابی از قربانیان درخواست وجه می‌کردند که طی استعلامات به‌عمل آمده این اعمال مجرمانه تعداد ۲ هزار بزه‌دیده را برجای گذاشته است.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان با اشاره به دیگر فعالیت‌های مجرمانه همین تیم، تصریح کرد: این کلاهبرداران با اجاره نمودن حساب‌های بانکی از افراد نیازمند به بهانه‌های مختلف و همچنین با خریدن مدارک هویتی افراد معتاد و بی‌خانمان و تهیه سیم کارت و حساب بانکی به‌نام آنها، اعمال مجرمانه خود را با انتقال وجوه حاصل از کلاهبرداری به چندین حساب اجاره‌ای تکمیل می‌کردند.

این مقام مسئول توصیه کرد: شهروندان به هیچ وجه کارت‌های عابر بانک، سیم‌کارت‌های تلفن همراه و همچنین مدارک هویتی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و توجه داشته باشند که کلیه کانال‌هایی که با عنوان همسریابی، دوست‌یابی و ... فعالیت می‌کنند غیر قانونی بوده و صرفاً برای اخاذی و کلاهبرداری ایجاد شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین