کد خبر: ۸۲۲۱۵۰
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵

هشدار مدیریت بحران نسبت به وقوع بهمن و کولاک برف در مناطق کوهستانی

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به سقوط بهمن در ارتفاعات کوهستانی استان تهران هشدار داد و گفت: از شهروندان می‌خواهیم از فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب کنند.
هشدار مدیریت بحران نسبت به وقوع بهمن و کولاک برف در مناطق کوهستانی
آفتاب‌‌نیوز :

حامد یزدی مهر، عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران از صدور هشدار زرد هواشناسی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته توسط سازمان هواشناسی از فردا چهارشنبه شب تا شنبه با کاهش دمای ۴ تا ۸ درجه‌ای مواجه خواهیم بود.

یزدی مهر با بیان اینکه یخبندان شبانه به ویژه در نیمه شمالی و ارتفاعات استان تهران برای چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه پیش بینی شده است گفت: در این خصوص به شهروندان برای عدم تردد در جاده‌های کوهستانی به دلیل لغزندگی این مسیرها هشدار می‌دهیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به وزش باد شدید، کولاک برف در ارتفاعات در مدت زمان پیش بینی شده اشاره کرد و عنوان داشت: احتمال سقوط بهمن در مناطق مستعد وجود دارد لذا توصیه اکید مدیریت بحران به مردم اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، است.

به گزارش شفقنا؛ وی بیان داشت: از کشاورزان و باغداران و گلخانه داران عزیز می‌خواهیم نسبت به محافظت از محصولات و کنترل استحکام تأسیسات کشاورزی اهتمام ویژه را داشته باشند.

یزدی مهر اظهار داشت: با توجه به وزش باد شدید احتمال ریزش سازه‌های موقت وجود دارد لذا از همه شهروندان می‌خواهیم از تردد در مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره و درختان فرسوده، بپرهیزند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از آماده باش اعضای ستاد مدیریت بحران در استان تهران نیز خبر داد و عنوان داشت: اداره کل مدیریت بحران استان تهران به تمامی دستگاه‌های امدادی، خدماتی هشدارها و توصیه‌های لازم را ارائه کرده تا تمهیدات لازم را در این خصوص اتخاذ کنند.

هشدار مدیریت بحران البرز

سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز نیز گفت: با توجه به بارش‌های قابل ملاحظه در چند روز گذشته و استمرار آن در مناطق کوهستانی، احتمال وقوع بهمن و کولاک برف در این مناطق پیش بینی می‌شود.

به گزارش ایرنا، منوچهر غفاری سه شنبه شب در جمع اعضای مدیریت بحران البرز افزود: این بارش‌ها به‌ویژه در امتداد محور‌های مواصلاتی جاده چالوس و شهرستان طالقان بیشتر بوده بنابراین احتمال ریزش بهمن در مسیر‌های مذکور، بیش از پیش می‌رود و از همشهریان عزیز درخواست می‌شود از تردد غیرضروری در مناطق کوهستانی و برفگیر پرهیز کنند.

وی بر لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای برف‌روبی و بازگشایی مسیر‌ها در استان البرز تاکید کرد.

سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز گفت: پرهیز از سفر‌های خارج از شهر، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، مدیریت در مصرف و انتقال منابع انرژی به‌ویژه گاز و برق، عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها از دیگر اقدامات لازم در این زمینه به شمار می‌رود.

غفاری بر پاک سازی آبرو‌ها و کانال‌های عبور آب درون‌شهری، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی از جمله نمک‌پاشی توسط شهرداری‌ها، راهداری‌ها و ارگان‌های امدادی و مدیریت مناسب توسط سازمان آب و فاضلاب و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط تاکید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین