کد خبر: ۸۲۲۱۶۳
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰

اتحادیه اروپا شرکت صنایع هواپیماسازی ایران را تحریم کرد

اتحادیه اروپا در تداوم اتهامات علیه مشارکت نظامی ایران با روسیه در جنگ اوکراین، شرکت صنایع هواپیماسازی ایران را تحریم کرد.
اتحادیه اروپا شرکت صنایع هواپیماسازی ایران را تحریم کرد
آفتاب‌‌نیوز :

اتحادیه اروپا سه‌شنبه این شرکت ایرانی را به اتهام ساخت پهپاد برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ادعای تحویل آن به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا اضافه کرده است.

در تارنمای اتحادیه اروپا آمده است: شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) یک شرکت ایرانی متخصص در ساخت هواپیما‌های نظامی و غیرنظامی و هواپیما‌های بدون سرنشین (پهپاد) است. هسا پهپاد‌های مورد استفاده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تولید می‌کند و هسا در تحقیق، توسعه، تولید و عملیات پروازی پهپاد‌ها مشارکت دارد. هسا یکی از شرکت‌های تابعه سازمان صنایع هوایی ایران (IAIO) است که یک شرکت دولتی زیرمجموعه وزارت دفاع و لجستیک نیرو‌های مسلح ایران (MODAFL) است. پهپاد‌های تولید شده توسط هسا در ایران توسط فدراسیون روسیه در جنگ تجاوزکارانه علیه اوکراین استفاده می‌شود.

اتحادیه اروپا برهمین اساس ادعا کرده است: هسا مسئول حمایت از اقداماتی است که تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال اوکراین را تضعیف یا تهدید می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین