کد خبر: ۸۲۲۱۶۷
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵

رحمتی: مقابل پرسپولیس انتظار عدالت داریم

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک گفت: به اندازه کافی از داوری ضرر کرده‌ایم و تنها انتظار ما این است که مقابل پرسپولیس عدالت اجرا شود و بهترین فرد زمین، داور باشد.
رحمتی: مقابل پرسپولیس انتظار عدالت داریم
آفتاب‌‌نیوز :

سیدمهدی رحمتی روز سه‌شنبه در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پرسپولیس در هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: در حال حاضر در حساس‌ترین برهه لیگ قرار داریم. در این مقطع تمام مسابقات سخت است چرا که تیم‌ها نزدیک به هم هستند.

وی افزود: در این مقطع حساس چهار بازی حساس در لیگ و یک بازی مهم هم در جام حذفی داریم. فردا با پرسپولیس و سپس با مس رفسنجان، تراکتور و سپاهان بازی می‌کنیم و یک جدال حساس هم در جام حذفی پیش رو داریم که حساسیت‌های خاص خودش را دارد. با توجه به شرایط موجود در روز‌های اخیر سعی کردیم به بازیکنان این شرایط حساس و مسابقات نزدیک به هم را تفهیم کنیم.

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک تاکید کرد: خدا را شکر بازیکنان من نشان دادند به بلوغ فکری و تکامل تاکتیکی رسیده‌اند و شرایط را به خوبی درک می‌کنند. این را در بازی‌های قبلی تیم ما قابل مشاهده است.

رحمتی سپس با اشاره به دیدار تیمش مقابل پرسپولیس تاکید کرد: فردا هم با تیمی بازی داریم که از کادر فنی و بازیکنان خیلی خوب بهره می‌برد و نفراتی در سطح ملی دارد، اما آلومینیوم هم نشان داده در بازی‌های بزرگ خوب کار می‌کند. در دیدار فردا هم تمام تلاشمان را به کار می‌گیریم که یک فوتبال زیبا را به نمایش بگذاریم و امیدوارم سربلند از زمین بیرون بیاییم.

وی در مورد تقابل با یحیی گل‌محمدی سرمربی سابق او تصریح کرد: افتخار این را داشتم که در تیم پدیده شاگرد او باشم و از این لحاظ حساسیتی نداریم. سال قبل هم در حساس‌ترین دیدار جام حذفی با این تیم بازی کردیم و دور رفت لیگ امسال هم مقابل همدیگر بازی کردیم. سعی می‌کنیم تمام انرژی‌مان را در زمین بگذاریم و تمام تمرکزمان روی بازی باشد.

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک با اشاره به اتفاقات دیدار پرسپولیس و فولاد اضافه کرد: نه تنها من بلکه هر مربی دیگری که فردا مقابل پرسپولیس بازی داشت، نگران شرایط بازی بود. در سه چهار بازی گذشته به اندازه کافی از داوری ضرر کرده‌ایم. دیدار با فولاد یک گل صد درصد آفساید خوردیم و مقابل هوادار هم توپی که یک متر و نیم بیرون محوطه جریمه بود، برای حریف پنالتی گرفته شد.

رحمتی خاطرنشان کرد: بازی قبل متاسفانه به دلیل اینکه صداوسیمای استان مرکزی و شهر اراک تنها یک دوربین داشت، تصویر به صورت کامل مشخص نبود، اما داور یک پنالتی که اصلا پنالتی نبود را نگرفت. گلی هم که از نفت آبادان خوردیم با دست بود. واقعا در سه چهار هفته اخیر از داوری ضرر کردم و تمام هم و غم ما این است که فردا بعد از ۹۰ دقیقه بهترین فرد زمین داور باشد. امیدوارم هیچ مشکلی برایش به وجود نیاید و تلاش می‌کنیم اتفاقی رخ ندهد. امیدواریم فردا عدالت رعایت شود.

سرمربی آلومینیوم اراک در رابطه با روند مثبت گلزنی تیمش گفت: هدف ما از ابتدا این بود و با توجه به قول و قراری هم که داشتیم سعی کردیم تغییر و تحول ایجاد کنیم. بازیکنان جوان زیادی به فهرست ارائه کردیم و سعی کردیم جوانگرایی تنها در شعار نباشد، اما برای بهره‌برداری از این موضوع نیاز به زمان داشتیم و نشان دادیم جوانگرایی برای ما تنها یک شعار نیست.

وی تاکید کرد: مقداری دچار مشکل شدیم، ولی رفته رفته با هماهنگی بازیکنان توانستیم نتایج بهتری بگیریم. روند صعودی خوبی داشتیم که با تعطیلات جام جهانی مواجه شدیم. بازیکنان از شرایط بازی دور شدند. بازی بدون تماشاگر کیفیت آنچنانی ندارد.

رحمتی ادامه داد: وقتی تیم ما در خانه تماشاگر داشته باشد، می‌توانیم حریفان را بیشتر تحت فشار بگذاریم. در حال حاضر فکر می‌کنم با شرایط فعلی و بودجه ۴.۵ میلیارد تومان نیم فصل، تصمیم گرفتیم یک تعداد بازیکن از تیم پایه بیاوریم. یک بازیکن از تیم جوانان به ما اضافه شد و ۱۲ بازیکن هم نامشان در لیست بزرگسالان است که به تناوب در تمرینات حضور خواهند داشت که بسیاری از آنان زیر ۲۰ سال هستند. خردمند و وطندوست زیر ۲۰ سال هستند. بازیکنانی مثل هوشمند و احسان حسینی و شکیب‌پور و... در تیم ما بازی کردند و جوانگرایی ما به حرف نبوده است. یونس اکبرپور که با ما لیگ را شروع کرد تنها ۲۰ سال دارد. در ادامه بازیکنان جوان بیشتری هم اضافه خواهند شد.

گفت: طبق آمار لیگ ایران از از نظر میانگین سنی، مسن‌ترین لیگ است. همچنین پیرترین تیم جام جهانی بودیم. به دلیل فشاری که روی سرمربی تیم هست و توقع هواداران، امکان استفاده از بازیکنان جوان نیست. من فکر می‌کنم مشکل زیرساختی در تیم‌های پایه داریم و اگر به این مسائل رسیدگی کنیم، فوتبال ما پیشرفت می‌کند.

وی همچنین در رابطه با بلاتکلیفی تیم امید ایران تصریح کرد: این چیز جدیدی است؟ بیش از چهل سال است تیم امید ما المپیکی نشده است. البته این شرایط فقط مخصوص فوتبال نیست. امیدوارم به این وضعیت سروسامان داده شود و مهدی تاج رییس فدراسیون این کار را نهایی کند.

رحمتی در رابطه با بلاتکلیفی تیم ملی هم گفت: من در چیزی که حوزه اختیاراتم نیست دخالت نمی‌کنم و فقط امیدوارم تیم ملی موفق باشد.

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک در رابطه با نبود سیستم کمک داور ویدئویی خاطرنشان کرد: به نظر من VAR تا ۱۰ سال دیگر هم به ایران نمی‌آید. تنها کاری که از دست ما برمی‌آید این است که فقط باید به داوران کمک کنیم و فشار را از روی آن‌ها کم کنیم. آن‌ها مصمم شوند که اشتباهاتشان کم شود. با این تصویربرداری که از بازی قبلی دیدیم، واقعا جای تاسف داشت. گفتند به خاطر نبود زیرساخت باید با یک دوربین بازی فیلمبرداری شود. چطور نیم فصل اول این زیر ساخت وجود داشت و الان ندارد؟

رحمتی در مورد حضور هواداران در مسابقات لیگ برتر تاکید کرد: لذت فوتبال به حضور تماشاگران و کری محترمانه است. با این حال امیدوارم حضور اندک هواداران شور و حال خاصی به بازی بدهد و بازی خوبی را شاهد باشیم.

وی در رابطه با اهمیت بازی زیبا برای آلومینیوم گفت: از روزی که به آلومینیوم آمدیم، سعی کردیم فوتبال خوب و تماشاگرپسندی ارائه دهیم. من واقعا لفظ و واژه اتوبوسی و دیوار را متوجه نمی‌شوم. گاهی شرایطی است که شما مجبور به دفاع می‌شوید. من فوتبال کثیف و اینکه بازیکنم زمین بیافتد و وقت تلف کند را اصلا دوست ندارم. می‌دانم گل‌محمدی هم علاقه به فوتبال بازی کردن دارد. اما شما باید توان تیم‌ها را هم ببینید.

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک اضافه کرد: گاهی باید از جلو پرس کنید و گاهی هم زورت نمی‌رسد. شما ببینید تیم ملی ایران جلوی انگلیس چطور بازی کرد. شما نمی‌توانی از سرمربی خرده بگیری که چرا دفاع کردی. ما در جام حذفی با نتیجه ۳ بر ۲ پرسپولیس را بردیم، اما در همان بازی، پرسپولیس در دقایقی حملات زیادی کرد و ما دفاع کردیم. بازی رفت شرایط متفاوت بود. بازی دست ما بود، اما آن‌ها با شرایط توانستند گل بزنند.

رحمتی در مورد اینکه آجورلو از او به عنوان گزینه هدایت استقلال در ابتدای فصل نام برده بود، گفت: او لطف دارد که این صحبت را مطرح کرد. وقتی وارد مربیگری شدم، اهدافی را برای خودم گذاشتم و دوست ندارم بدون دلیل و بی منطق و بدون آگاهی تصمیم بگیرم. دوست دارم بعد از اینکه مدت‌ها مربیگری کردم، به تیم‌های بزرگتر بروم.

وی در خصوص وضعیت محمدرضا آزادی گفت: اگر اسم او را در بین جوان‌های تیم نبردم دلیل داشت. او روز به روز بهتر می‌شود. به طور حتم در سال‌های آینده از جوانان ما در تیم‌های بزرگ و تیم ملی بیشتر خواهید شنید. سعی می‌کنیم به بازیکنان کمک کنیم تا بهترین عملکرد خود را ارائه دهند.

طبق اعلام سازمان لیگ، مسابقه دو تیم پرسپولیس و آلومینیوم اراک در هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور به جای ساعت ۱۷ در ساعت ۱۵:۴۵ روز چهارشنبه ۱۲ بهمن در ورزشگاه آزادی تهران آغاز خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین