کد خبر: ۸۲۲۳۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
تبلیغات

هزینه سفر به استانبول چقدر تمام می­شود؟

ظبیعتا سفر‌های خارجی هزینه­های بیشتری نسبت به سفر‌های داخلی دارند و مخصوصا که شما به یک کشور دیگر هم سفر می­کنید و امکان دارد با هزینه‌های اضافی و غیر قابل پیش­بینی روبه­رو شوید. به همین دلیل آژانس مسافرتی سفریار در این مطلب قصد دارد تا با اطلاعات کاملی هزینه­های سفر به استانبول را برای شما شرح دهد تا با آمادگی کامل جهت رزرو تور استانبول اقدام نمایید. در اصل هزینه­هایی اساسی سفر شامل هزینه رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما استانبول، هزینه حمل و نقل در استانبول، هزینه خورد و خوراک در استانبول، هزینه رستوران و... هستند که در این مقاله به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.
هزینه سفر به استانبول چقدر تمام می­شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

پیش از سفر به ترکیه، تعدادی هزینه ثابت وجود دارد که به‌هرحال باید آن‌ها را در نظر داشته باشید که بتوانید دقیق هزینه سفر به استانبول را محاسبه کنید. توجه داشته باشید که این هزینه‌ها ممکن است سالانه تغییر کند و این نرخ‌ها ثابت نیست. در ابتدا هزینه عوارض خروج از کشور را دارید که این مبلغی است که هر فرد هنگام خروج از کشور به دولت باید بپردازد. طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۱، مبلغ عوارض خروج از کشور برای هر نفر در بار اول ۴۰۰ هزار تومان، برای بار دوم ۶۰۰ هزار تومان و برای دفعات سوم به بعد ۸۰۰ هزار تومان است.

  • هزینه بلیط برای سفر به استانبول

موضوع بعدی هزینه بلیط هواپیما به استانبول است؛ طبیعتا هواپیما اولین و راحت‌ترین گزینه برای سفر به استانبول بشمار می­رود. اگر ساکن شهری غیر از تهران هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم برای کاهش هزینه‌های خود ابتدا خود را به تهران یا تبریز برسانید و برای سفر خود، بلیط هوایی مستقیم به استانبول را از یکی از این دو شهر تهیه کنید. بهتر است بدانید که معمولا هزینه بلیط چارتری استانبول کمتر از بلیط سیستمی است. خوب اگر روش زمینی را انتخاب کنید در هزینه­های خود صرفه­جویی کرده­اید؛ هزینه سفر به استانبول با قطار کمتر است، اما طبیعتا زمان‌بر است و برای انتخاب زمان سفر خود گزینه‌های محدودی خواهید داشت. برای سفر با قطار باید بلیط قطار تهران به آنکارا را تهیه کنید و بعد از رسیدن به آنکارا، سوار قطار سریع‌السیر یا معمولی آنکارا به استانبول شوید که هزینه آن در بازه ۷۵ تا ۹۰ لیر قرار می‌گیرد. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از لیست قیمت تور‌های هوایی و زمینی به مقصد استانبول وارد لینک زیر شوید:

https://safaryaar.com/tour/turkey-istanbul

  • هزینه رزرو هتل در استانبول

توجه داشته باشید که رزرو هتل در کل هزینه سفر به استانبول نقش بسزایی دارد! استانبول به‌عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری در ترکیه، گزینه‌های متنوعی برای اقامت گردشگران از سراسر دنیا دارد. تعداد هتل‌های استانبول بسیار زیاد است و همین موضوع فرآیند انتخاب را کمی سخت می‌کند. اولین کاری که در چنین موقعیتی باید انجام دهید، درنظرگرفتن بودجه خود برای هزینه سفر به استانبول و مبلغی است که ترجیح می‌دهید چه مقدار برای هتل محل اقامت­تان  هزینه کنید. با این روش، خیلی راحت‌تر می‌توانید هتلی مناسب با سلیقه و بودجه خود تهیه کنید.

هزینه سفر به استانبول چقدر تمام می­شود؟

در کل هزینه سفر به استانبول، کاملا تقریبی است، طبیعتا هزینه رزرو هتل به شرایط و امکانات هتل نیز بستگی دارد. همچنین هتل محل اقامت شما هم هر چقدر به مرکز شهر نزدیک‌تر و ستاره‌های آن بیشتر باشد، هزینه بیشتری برای اقامت باید بپردازید و هرچه از مرکز شهر دورتر باشد، هزینه اقامت شما کمتر خواهد بود. تور استانبول از نظر قیمت تنوع بسیار زیادی دارد و می‌توان با توجه به بودجه، برای یک سفر ارزان یا لوکس به استانبول به راحتی برنامه ریزی کرد. البته به دلیل نوسانات قیمت ارز در ایران، انواع تور استانبول نرخ ثابتی ندارد و مدام در حال تغییرات ارزی است؛ اما به صورت کلی تور استانبول نسبت به سایر تور‌های خارجی جزو مقاصد گران محسوب نمی‌شود.

  • هزینه خورد و خوراک در استانبول

مهم است بدانید که هزینه سفر به استانبول که برای خورد­وخوراک در نظر می‌گیرید، بسته به نوع رستوران و غذایی که انتخاب می‌کنید کاملا متفاوت برآورد می­شود. اگر بخواهیم بطور کلی هزینه خوردوخوراک در رستوران‌های استانبول را دسته بندی کنیم به شرح زیر می‌باشد:

هزینه رستوران‌های ارزان در استانبول برای هر نفر از ۵۰ لیر شروع می‌شود.
هزینه رستوران‌های متوسط در استانبول برای هر نفر از ۱۰۰ لیر شروع می‌شود.
هزینه رستوران‌های لوکس در استانبول برای هر نفر از ۱۵۰ لیر شروع می‌شود.
هزینه فست‌فود مثل مک‌دونالد برای هر نفر تقریبا ۳۵ لیر است.

  • هزینه ­حمل‌ونقل در استانبول

برای گشت‌وگذار در استانبول می‌توانید از وسایل حمل‌ونقل عمومی از جمله اتوبوس، مترو، قطار‌های شهری، تراموا، کشتی، تاکسی دریایی و… استفاده کنید که شما برای پرداخت هزینه تمام وسایل حمل‌ونقل درون‌شهری می‌توانید از " استانبول کارت " استفاده کنید.

استانبول کارت در واقع بلیط الکترونیکی شارژی است که هزینه سفر شما را در استانبول کاهش می­دهد. شما می‌توانید از باجه‌های بلیط مخصوص در کنار ایستگاه‌های وسایل نقلیه این کارت را خریداری کنید. هزینه خرید استانبول کارت ۱۳ لیر است که امکان شارژ مجدد دارد و هر شخص باید استانبول کارت جداگانه داشته باشد و کودکان زیر ۶ سال نیازی به بلیط ندارند.

مطلب نهایی

در آخر هزینه سفر به استانبول با تور به عوامل مختلفی بستگی دارد. هنگام تهیه تور استانبول حسابی حواستان را جمع کنید تا تور خود را از آژانس­های مسافرتی معتبر تهیه کنید. مراکز نامعتبر فروش پکیج­های مسافرتی ممکن است با ارائه خدمات بی‌کیفیت و عدم پایبندی به تعهدات خود، خاطره­های بدی در سفر برایتان بسازند. خوشبختانه باتوجه به امکاناتی که مجموعه مسافرتی سفریار آریا در زمینه ارائه بروزترین لیست قیمت تور‌های ترکیه، فروش بلیط هوپیما، رزرو هتل و یا خرید تور‌های لوکس و ارزان در اختیار مشتریان خود قرار داده است، شما هم می‌توانید با مقایسه شرایط و قیمت‌های مختلف ارائه‌شده در وبسایت این آژانس به آدرس safaryaar.com، تنها با چند کلیک سفر رویایی خود را به واقعیت تبدیل کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین