کد خبر: ۸۲۲۴۳۸
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵

جام اوپن زاگرب/ آمریکا قهرمان شد، ایران نایب قهرمان

تیم ملى کشتى آزاد ایران با شش کشتى‌گیر به ٤ طلا و ٢ نقره دست پیدا کرد.
جام اوپن زاگرب/ آمریکا قهرمان شد، ایران نایب قهرمان
آفتاب‌‌نیوز :

رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد رنکینگ اتحادیه جهانی جام اوپن زاگرب روز‌های ۱۲ و ۱۳ بهمن ماه در شهر زاگرب کرواسی برگزار شد که نمایندگان ایران به ۴ مدال طلا، ۲ مدال نقره و عنوان نایب قهرمانی دست یافتند.
در پایان این مسابقات، رضا اطری در وزن ۶۱ کیلوگرم، علی سوادکوهی در وزن ۷۹ کیلوگرم، حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا و یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم و امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال نقره دست یافتند.

در رده‌بندی تیمی، تیم ۶ نفره ایران در این مسابقات با کسب ۱۴۰ امتیاز در جایگاه دوم ایستاد و تیم آمریکا، که با ترکیب کامل شرکت کرده بود، با ۱۷۴ امتیاز اول شد. آذربایجان نیز با ۱۳۵ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

نتایج نمایندگان ایران به شرح زیر است:

*در وزن ۶۱ کیلوگرم رضا اطری در دور نخست با نتیجه ۴ بر ۳ شوتا فارتنادزه از گرجستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل گامزاتگادجی خالیدوف از مجارستان با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید و به دیدار فینال اطری در دیدار فینال با نتیجه ۱۱ بر ۳ و ضربه فنی نارانخو نارمانداخ دارنده مدال برنز جهان از مغولستان را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

*در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر ۱ کوجیرو شیگا از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر صفر تایموراز سالکازانوف دارنده مدال نقره جهان از اسلواکی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. امامی در این مرحله مقابل جوزف لاوالی از آمریکا را با نتیجه ۷ بر ۳ شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل فضلی اریلماز از ترکیه با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی دست یافت و به دیدار فینال رسید. وی در دیدار فینال با نتیجه ۳ بر ۳ مغلوب جیسون نولف از آمریکا شد و به مدال نقره رسید.

*در وزن ۷۹ کیلوگرم علی سوادکوهی در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر پی لانگ لی از چین را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی سیف‌الدین آلکما از فرانسه را با نتیجه ۱۱ بر صفر از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل ولادمیری گامکرلیدزه قهرمان زیر ۲۳ سال جهان از گرجستان با نتیجه ۱۰ بر ۱ به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. سوادکوهی در دیدار پایانی با نتیجه ۲ بر ۱ از سد آوتاندیل کنتچادزه، دارنده مدال نقره جهان از گرجستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

*در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر سباستین جزیرزانسکی از لهستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر صفر ابوبکر آباکاروف، دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر مارک هال از آمریکا را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۱۳ بر ۲ هایاتو ایشیگورو از ژاپن را از پیش‌رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

*در وزن ۹۷ کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل نیشان راندهاوا از کانادا پیروز شد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر ابراهیم جیفتجی از ترکیه را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر هابیلا آووسایمان هاویلا از چین را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال رسید. آذرپیرا در دیدار فینال در مصاف با کایل اسنایدر قهرمان جهان و المپیک از آمریکا با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

*در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع در دور اول با نتیجه ۱۱ بر صفر میلان کورسوگ از مجارستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر کامیل کوسیولک از لهستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله دانیل لیگتی از مجارستان را با نتیجه ۹ بر ۲ از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. زارع در دیدار نهایی با توجه به حاضر نشدن گئورگی مشویلدیشویلی از آذربایجان به مدال طلا دست یافت.

جام اوپن زاگرب/ آمریکا قهرمان شد، ایران نایب قهرمان

رده بندی نفرات این مسابقات به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- علی عباس رضازاده (آذربایجان) ۲- یوتو نیشیوتی (ژاپن) ۳- امان (هند) بکا بوجیاشویلی (گرجستان)

۶۱ کیلوگرم: ۱- رضا اطری (ایران) ۲- نارانخو نارمانداخ (مغولستان) ۳- گمزاتگادجی خالیدوف (مجارستان) و امره اورمان اوغلو (ترکیه)

۶۵ کیلوگرم: ۱- تولگا تومور اوچیر ۲- جوزف مک کنا (آمریکا) ۳- علی رحیم‌زاده (آذربایجان) و ایوان هندرسون (آمریکا)

۷۰ کیلوگرم: ۱- الک پانتالئو (آمریکا) ۲- حاجی علی اف (آذربایجان) ۳- گئورگی الباکیدزه (گرجستان) و خادژیمراد گادجیف (آذربایجان)

۷۴ کیلوگرم: ۱- جیسون نولف (آمریکا) ۲- یونس امامی (ایران) ۳- فضلی ارلیماز (ترکیه) و جبرئیل گادژیف (آذربایجان)

۷۹ کیلوگرم: ۱- علی سوادکوهی (ایران) ۲- آوتاندیل کنتچادزه (گرجستان) ۳- چاندلر مارستلر (آمریکا) و ولادمیر گامکرلیدزه (گرجستان)

۸۶ کیلوگرم: ۱- حسن یزدانی (ایران) ۲- هایاتو ایشیگورو (ژاپن) ۳- مارک هال (آمریکا) و زاهید والنسیا (آمریکا)

۲ کلیوگرم: ۱- کالین مور (آمریکا) ۲- میریانی مایسورادزه (گرجستان) ۳- گانخویاگ گانباتار (مغولستان) و عثمان نورماگومدوف (آذربایجان)

۹۷ کیلوگرم: ۱- کایل اسنایدر (آمریکا) ۲- امیرعلی آذرپیرا (ایران) ۳- آووسایمان هابیلا (چین) و ماگومدخان ماگومدوف (آذربایجان)

۱۲۵ کیلوگرم: ۱- امیرحسین زارع (ایران) ۲- گئورگی مشویلدیشویلی (آذربایجان) ۳- روبرت باران (لهستان) و دانیل لیگتی (مجارستان)

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین