کد خبر: ۸۲۲۴۳۹
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۲

وزیر صمت: ناظران بیرونی از پیشرفت‌های ایران ابراز شگفتی می‌کنند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: افتخاراتی بزرگی در عرصه‌های صنعتی ایران در ۴۴ سال گذشته بدست آمده و ناظران بیرونی از پیشرفت‌های ما در این زمینه ابراز شگفتی می‌کنند.
وزیر صمت: ناظران بیرونی از پیشرفت‌های ایران ابراز شگفتی می‌کنند
آفتاب‌‌نیوز :

«سید رضا فاطمی‌امین» روز پنجشنبه در آیین رونمایی از ورق فولاد زنگ نزن در فولاد مبارکه اظهار داشت: استعداد‌ها و برجستگی‌های خیلی بزرگی در کشور وجود دارد که نشان دهنده استعداد ایرانیهاست.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان در کشور ادامه داد: امروز صنعت فولاد ایران به بلوغ و پیشرفت‌های خیلی بالایی رسیده است.بیشترین رشد تولید فولاد در بین کشور‌های صاحب نام و کشور‌های برتر تولید فولاد، در سال ۲۰۲۲ به ایران اختصاص داده شد. تمرکز بر توازن زنجیره فولاد و توجه ویژه به تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر باید مورد توجه صنایع برتر کشور قرار گیرد.

فاطمی امین گفت: باید از تولید انبوه محصولاتی که همه تولیدکنندگان توان تولید آنرا دارند، خارج شویم و به تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر روی آوریم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های وزارت صنعت معدن و تجارت در زمینه بهبود زندگی مردم و اقتدار بین المللی است و در این زمینه باید محصولاتی تولید کنیم که کشور‌های کمتری توان تولید آن‌ها را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تولید اینگونه محصولات اقتدار بین المللی ما را افزایش می‌دهد ابراز امیدواری کرد که این مسیر پرشتاب که از اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری در تولید کشور آغاز شده را بتوانیم تداوم دهیم و از آن حمایت کنیم.

فاطمی امین گفت: آمار‌های کلان کشور در تولید، صادرات، سرمایه گذاری و اشتغال بدست صنعتگران و فعالان اقتصادی کشور محقق شده است که باید این فرصت ایجاد شده را غنیمت شمرده تا بتوانیم به مردم کشور خدمت کنیم.

آیین رونمایی از ورق فولاد زنگ نزن تولید شده در فولاد مبارکه (مجتمع فولاد سبا) با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت برگزار شد.

ورق فولاد زنگ نزن برای اولین بار در غرب آسیا و شمال آفریقا در فولاد مبارکه طراحی و تولید شد.

این محصول کاربرد زیادی در صنعت کشور دارد و سال‌های گذشته همه نیاز کشور به این محصول راهبردی از خارج تامین می‌شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین