کد خبر: ۸۲۲۴۶
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۷
گزارش تکمیلی پیرامون پرونده کودک آسیب‌دیده در مشهد :

اعترافات تکان‌دهنده یک کودک‌آزار

شاید من فاطمه را سوزانده باشم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مرد جوانی كه به اتهام کودک‌آزاری در مشهد دستگیر شده است، در تحقیقات پلیسی با اعتراف به ضرب و شتم كودک 2سال و نیمه گفت: «یادم نیست، شاید من دختر بچه را سوزانده باشم».

به گزارش خبرنگار آفتاب از مشهد متهم به کودک‌آزاری، در گفتگو یی گفت: « 28سال سن دارم و تا مدتی قبل، در یک شركت كار می‌كردم و زندگی خوبی داشتم تا اینكه در اثر رفت‌وآمد با دوستان ناباب به دام اعتیاد افتادم. همسرم زن خوبی بود و به خاطر 2فرزندمان خیلی سعی داشت اعتیادم را ترک دهد. چند بار هم با كمك او اعتیادم را كنار گذاشتم ولی بی‌فایده بود چون خیلی زود اشتباهاتم را تكرار می‌كردم». 

«وحید» افزود: «حدود 2ماه قبل همسرم كه تاب و تحمل این زندگی را از دست داده بود، تقاضای طلاق داد. او 2پسرم را در خانه‌ام گذاشت و با حالت قهر به منزل پدرش رفت.من هم كه می‌دانستم او دیگر حاضر نیست به این زندگی ادامه دهد،خواهر 16ساله یكی از دوستانم را عقد كردم. پس از یكی، دو هفته خواهر همسر دومم نیز كه شوهرش زندانی بود، زنگ زد و گفت: «به ماه پناه بدهید. او و دختر 2سال و نیمه‌اش به خانه ما آمدند. در این مدت دوستم حمید نیز به منزل ما رفت‌وآمد داشت و كارهای خواهر همسرم را انجام می‌داد».

وحید ادامه داد: «دختر خواهر زنم، بچه‌ایی ضعیف و لاغر‌اندام بود و مدام روی فرش‌ها ادرار می‌كرد. چند بار مادرش او را كتک زد تا اینكه به من گفت: «بچه را بترسان، باید این عادت از سرش بیفتد. من هم چند بار با كمربند دختربچه را كتک زدم. یک‌بار همین كه كمربند را با ضرب به طرف او زدم، با دستان كوچكش آن را گرفت و در حالی كه گریه می‌كرد به طرف مادرش فرار كرد».

متهم در پاسخ به این سوال خبرنگار ما كه چرا فاطمه را سوزانده‌ایی؟ جواب داد :«من او را كتک زدم و داخل اتاق خوابیدم اما وقتی بیدار شدم، دیدم پشت او به شدت سوخته است. فكر می‌كنم مادرش یا دوستم حمید این بلا را به سرش آورده باشند. من او را فقط با كمربند كتک می‌زدم».
وحید در برابر سوال خبرنگار ما كه پرسید پس چرا مادر فاطمه از تو شكایت كرده است، گفت: «نمی‌دانم. من قرص خورده بودم. شاید هم من دختر بچه را سوزانده باشم».

بهزیستی، فاطمه را از خانواده‌اش تحویل گرفت:
«هاشم مهدی‌زاده»، كارشناس امور آسیب‌های معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی خراسان رضوی دراین‌باره به خبرنگار ما گفت: «با اعلام موضوع کودک‌آزاری از طریق بیمارستان شهید كامیاب مشهد به سامانه 123 بلافاصله اقدامات كنترلی و پیگیری‌های لازم به عمل آمد و مشخص شد دختر بچه 2 سال‌ و نیمه‌ا‌یی به نام «فاطمه» توسط نزدیكانش مورد ضرب و جرح قرار گرفته است و آثار سوختگی شدید روی بدنش دیده می‌شود».

وی افزود: «طبق نظریه كارشناسان پزشكی قانونی وضعیت عمومی‌كودك وخیم گزارش شده و آثار صدمات وارده بر جاهای حساس قربانی این جنایت نیز دیده می‌شود. ضمن اینکه او علاوه بر رنج سوختگی و تحمل درد كتك‌هایی كه خورده بود، از عفونت ادراری، سوء تغذیه و كم خونی شدید عذاب می‌كشید».

مهدی‌زاده خاطرنشان كرد: «با پیگیری‌های سریع و قاطعانه مراجع قضایی رای بر نداشتن صلاحیت خانواده فاطمه بر نگهداری و سرپرستی او صادر شد وسازمان بهزیستی به عنوان متولی امر، دختربچه 2سال و نیمه را از خانواده‌اش تحویل گرفت تا اقدامات لازم درخصوص درمان او و مراقبت‌های ویژه صورت گیرد».

كارشناس امور آسیب معاونت اجتماعی سازمان بهزستی خراسان رضوی با اشاره به آمادگی سیستم 123 برای دریافت گزارش‌های مردمی‌در خصوص کودک‌آزاری اظهار داشت: «در صورتی كه شهروندان درباره نوع خدمات 123 پیشنهاد، انتقاد یا نظری دارند می‌توانند با شماره تلفن 2232613 تماس بگیرند».

پلیس در جست و جوی متهم فراری پرونده:
فرمانده انتظامی‌مشهد نیز درباره این پرونده به خبرنگار ما گفت: «از آنجا كه متهم دیگر این پرونده «حمید»، هم‌اكنون متواری شده، با دستور مراجع قضایی طرح ویژه‌ایی برای دستگیری وی با انجام اقدامات وسیع اطلاعاتی آغاز شده است».

سرهنگ محمدكاظم تقوی خاطر نشان كرد: «پلیس تلاش می‌كند با هماهنگی مقام قضایی و انجام اقدامات اطلاعاتی و بازجویی‌های فنی نكته‌های مبهم این پرونده را آشكار كند».

قربانیان کودک‌آزاری،عاملان ناهنجاری:
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی‌خراسان رضوی نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: «کودک‌آزاری می‌تواند از تنبیه پشت دست گرفته تا شكنجه و آزار روحی باشد و در جوامع امروز سوء‌استفاده حرفه‌ایی هم به آن اضافه شده است. علاوه بر آن نیز محرومیت از خوراك، پوشاك، بی‌توجهی،كم‌توجهی و محرومیت را به طور عمده می‌توان به عنوان مصادیق آن مطرح كرد».

سرهنگ علی اكبر تفقدی افزود: «متاسفانه در كشور ما، بدرفتاری جسمی ‌با كودكان تا حدی ریشه سنتی دارد و حتی از دیدگاه بعضی خانواده‌ها معمولا این كار (کودک‌آزاری) یک امر تربیتی تلقی می‌شود و به همین جهت آمار دقیقی در خصوص کودک‌آزاری در دست نیست و تنها در مواقعی كه این خشونت‌ها و بدرفتاری‌ها منجر به فوت یا مصدومیت شدید كودک شود و یا شكایتی درباره آن از طرف پدر و مادر صورت گیرد، مراجع قانونی از آن اطلاع می‌یابند. كودک برای زندگی در محیط خانواده نیاز به ثبات، آرامش وامنیت دارد و اگر از این شرایط محروم باشد با افسردگی، درون‌گرایی و اعتماد به نفس ضعیف، حالت مقابله‌جویی به خود می‌گیرد و در آینده نیز برای همسر، فرزندان و جامعه خود فردی منفعل، دارای اختلال شخصیت و اضطراب‌های مزمن خواهد بود».

وی ادامه داد: «در بررسی بسیاری از این نمونه پرونده‌ها در می‌یابیم كه متهمان خود قربانی کودک‌آزاری بوده‌اند. به عنوان مثال متهم پرونده «كركس سیاه» كه چند سال قبل چند دختر بچه را در مشهد مورد آزار و اذیت قرار داده بود و یا (وحید)، متهم این پرونده در اعترافات خود بیان داشته‌اند كه در دوران كودكی خود دچار یک یا چند نوع كودک‌آزاری بوده‌اند و درحقیقت آسیبی كه این افراد در سال‌های حساس و مهم شكل‌گیری ساختار شخصیتی خود دیده‌اند، در بزرگسالی به شكلی بروز كرده كه بسیار مشكل بتوان آن را جبران كرد».

پس ضروری است برنامه‌یی پیشگیرانه، حمایتی، مداخله‌‌ای و آموزشی برای كودكان و خانواده‌ها و متخصصانی كه به نوعی با كودكان سر و كار دارند، تهیه شود تا چنانچه این گونه معضلات در جامعه مشاهده شد، قبل از آسیب بیشتر كودک بتوان از آن پیشگیری كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
0
0
تورو خدا اين مسخره بازيها رو ول كنيد سريعا تصميم گرفتيم تحويل داديم اتشون كرديم بوه شد به فكر يه چاره اساسي باشد آقايان مسئول ؟؟؟؟به خدا خجالت بايد بكشيد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین