کد خبر: ۸۲۲۴۸۸
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸

حذف تصویر ملکه و شاه انگلیس از اسکناس‌های استرالیا

در پی تصمیم بانک مرکزی استرالیا در راستای تغییر دادن تصویر ملکه الیزابت دوم روی اسکناس‌های پنج دلاری، تصویری در راستای پاس داشتن فرهنگ و تاریخ بومیان این کشور به جای تصویر چارلز سوم، پادشاه جدید انگلیس روی این اسکناس‌ها چاپ می‌َشود.
حذف تصویر ملکه و شاه انگلیس از اسکناس‌های استرالیا
آفتاب‌‌نیوز :

تصمیم دولت استرالیا که مغایر با سنت درج تصویر سلاطین انگلیس به عنوان رئیس کشور استرالیا روی اسکناس‌ها است، بحث‌های شدیدی را ایجاد کرده است.

به گزارش روزنامه گاردین، پیتر داتون، رهبر مخالفان دولت استرالیا در مصاحبه‌ای با یک شبکه رادیویی گفت، آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا نقش محوری را در حذف تصویر چارلز از روی این اسکناس‌ها داشته و باید مسئولیت این تصمیم را قبول کند.

او خاطر نشان کرد: "فکر می‌کنم این یک حمله دیگر به نظام ما، جامعه ما و نهاد‌های ما است. "

گروه موسوم به "لیگ سلطنت طلبان استرالیا" هم با مخالفت کردن با این تصمیم، آلبانیز که حامی پرسابقه تبدیل استرالیا به یک کشور جمهوری بوده را متهم به "مغلوب ساختن دموکراسی استرالیا" کرد.

فیلیپ بنول، رئیس این گروه اظهار کرد: این به مثابه نو کمونیسم علمی است.

لیدیا تورپ، یک سناتور زن بومی تبار حزب سبز‌های استرالیا با استقبال از این تصمیم آن را یک "پیروزی بزرگ برای مردمان بومی ملل نخستین که برای زدودن استعمار از این کشور جنگیدند" خواند.

جیم چالمرز، وزیر خزانه‌داری استرالیا روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت، اعمال این تغییر روی این اسکناس پنج دلاری تصمیمی درست بود.

او اظهار کرد: این فرصتی خوب برای ایجاد یک توازن خوب با درج تصویر مقام سلطنتی روی سکه‌ها و تصویر ملل نخستین روی اسکناس‌های پنج دلاری است.

کرگ فاستر، رئیس جنبش جمهوریخواه استرالیا اظهار کرد، استرالیایی‌ها باید تنها تصاویر مربوط به خودشان را روی نماد‌های ملی ببینند. او تاکید کرد: فکر درج تصویر یک پادشاه غیرمنتخب روی واحد پول ما به جای رهبران ملل نخستین و پیش کسوتان و استرالیایی‌های برجسته دیگر در زمانه گفتن حقیقت موجه نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین