کد خبر: ۸۲۲۵۱۸
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹
سایت کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد:

IOC از کمیته المپیک ایران گزارش کتبی خواست

سایت رسمی IOC در خبری اعلام کرد: کمیته ملی المپیک ایران در نشست با رئیس کمیته بین‌المللی المپیک متعهد شد که تلاش‌های خود را برای حفظ حقوق ورزشکاران و رعایت کامل اصل عدم تبعیض ادامه دهد.
IOC از کمیته المپیک ایران گزارش کتبی خواست
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش سایت IOC، به درخواست کمیته بین المللی المپیک، اعضای کمیته ملی المپیک ایران در مقر این نهاد حضور یافتند.

در این نشست در مورد وضعیت ورزشکاران ایرانی و به طور کلی ورزش در ایران و نقش کمیته ملی المپیک ایران در حفاظت از ورزشکاران و اعضای جامعه المپیک در شرایط فعلی کشور، گفتگوهای فشرده ای با بخش روابط کمیته بین المللی المپیک انجام شد. موضوع حضور ورزشکاران ایرانی در مسابقات ورزشی بین المللی بدون هیچ گونه تبعیض نسبت به ورزشکاران سایر کشورها نیز مطرح شد.

در این نشست رئیس کمیته ملی المپیک ایران(محمود خسروی وفا) با رئیس کمیته بین المللی المپیک (توماس باخ) نیز دیدار و گفتگو کرد. رئیس کمیته بین‌المللی المپیک نگرانی شدید خود را با توجه به وضعیت تعدادی از ورزشکاران و ضمانت‌های مالی که ورزشکاران و تیم‌ها باید قبل از سفر به خارج از کشور برای شرکت در مسابقات بین‌المللی ورزشی به فدراسیون‌های ملی خود ارائه دهند، بیان کرد.

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک بر اهمیت عدم تبعیض از هر نظر تاکید و بر رعایت کامل منشور المپیک توسط کمیته ملی المپیک تاکید کرد.

سایت IOC در ادامه این خبر نوشت: کمیته ملی المپیک ایران متعهد شد که تلاش‌های خود را برای حفظ حقوق ورزشکاران، هم از منظر انسانی و هم از منظر ورزشی پیگیری کرده و گسترش دهد و به منشور المپیک و رعایت کامل اصل عدم تبعیض ادامه دهد.

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک درخواست گزارش کتبی از کمیته ملی المپیک ایران در مورد تمامی این موضوعات و همچنین ارائه گزارش بیشتر در مورد وضعیت بانوان در ورزش ایران کرد.

IOC همچنین اعلام کرده که پس از دریافت این گزارش، دپارتمان روابط NOC کمیته ‌بین‌المللی المپیک گزارش خود درباره ایران را در جلسه بعدی هیئت اجرایی IOC در مارس ۲۰۲۳ ارائه خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین