کد خبر: ۸۲۲۶۰۶
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰

آغاز به کار مرکز مبادله ارز و طلا از فردا

براساس موافقت شورای پول و اعتبار، از فردا (یکشنبه ۱۶ بهمن ماه) مرکز مبادله ارز و طلا به جای بازار متشکل ارزی فعالیت خود را به صورت رسمی از سر خواهد گرفت.
آغاز به کار مرکز مبادله ارز و طلا از فردا
آفتاب‌‌نیوز :

همانطور که رئیس کل بانک مرکزی یکشنبه دو هفته گذشته، دوم بهمن ماه از راه‌اندازی بازار مبادله ارز و طلا تا دو هفته دیگر خبر داده بود، مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار درباره موافقت با فعالیت مرکز مبادله ارز و طلای ایران به جای بازار مشتکل ارزی گواه از اجرایی شدن همین وعده دارد. این بدان معنی است که از فردا یکشنبه ۱۶ بهمن ماه مرکز مبادله ارز و طلا به صورت رسمی فعالیت خود را در راستای ساماندهی و توسعه بازار در حوزه ارز و طلا آغاز خواهد کرد که در زمینه ارز شامل اسکناس و حواله خواهد شد.

محمدرضا فرزین - رئیس کل بانک مرکزی - در گفت‌وگوی تلویزیونی اخیر خود در این زمینه گفته بود که بازار مبادله ارز و طلا تا دو هفته دیگر راه‌اندازی خواهد شد و در سامانه‌ای که تحت عنوان ناخدا طراحی شده، اگر کسی بیماری در خارج از کشور دارد یا شرکت هواپیمایی و آژانس گردشگری به ارز نیاز دارد، در بازار مبادله ارز و طلا و البته تحت نظارت در قالب سامانه ناخدا نیازش تامین خواهد شد.

وی البته در این گفت‌وگو اطمینان داد که هیچ مشکلی برای تامین نیاز ارزی کشور در حوزه تجاری و غیرتجاری وجود ندارد چرا که بخش زیادی از منابع ارزی بلوکه شده ایران به گفته فرزین آزاد شده و در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته است.

البته سامانه ناخدا در کنار مرکز مبادله ارز و طلا با عنوان سامانه نظام مدیریت خدمات ارز به ایران از فردا راه‌اندازی می‌شود و قرار است ارز خدماتی و غیربازرگانی را که مصارف ۳۸ گانه از جمله ارز درمانی، ارز ماموریت، امور دانشجویی، اعزام برای شرکت در مسابقات، زیارتی و سیاحتی و غیره دارد، تامین کند که البته هر یک از این مصارف نیازمند شرایط و ضوابطی است که متقاضیان آن باید داشته باشند که مشمول این نوع از ارز خدماتی شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین