کد خبر: ۸۲۲۶۱۹
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴

وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال آینده برای دنیا ۱.۷ و برای ایران ۲.۵ درصد اعلام شده!

براساس گفته وزیر اقتصاد و دارایی، رشد اقتصادی سال آینده برای بسیاری از کشور‌های دنیا ۱.۷ دهم درصد پیش‌بینی شده و برای ایران ۲.۵ درصد اعلام شده است.
وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال آینده برای دنیا ۱.۷ و برای ایران ۲.۵ درصد اعلام شده!
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر اقتصاد در تازه‌ترین صحبت‌های خود اعلام کرد که رشد اقتصادی سال آینده برای بسیاری از کشور‌های دنیا ۱.۷ دهم درصد پیش‌بینی شده و برای ایران ۲.۵ درصد اعلام شده است.

وزیر اقتصاد و دارایی در این نشست با بیان اینکه رشد اقتصادی سال آینده برای بسیاری از کشور‌های دنیا ۱.۷ دهم درصد پیش‌بینی شده و برای ایران ۲.۵ درصد اعلام شده است، از برنامه‌ریزی اقتصادی دولت برای سال ۱۴۰۲ خبر داد و اظهار داشت: مازندران با تولید برنج و مرکبات سهم عمده‌ای در تولید دارد و همه مشکلات فعالان اقتصادی را قبول دارم.

وی با اشاره به رشد فعالیت‌های صادراتی با وجود تحریم‌ها در کشور عنوان کرد: شاهد رشد صادرات محصولات غیرنفتی بوده‌ایم؛ آمار صادراتی امسال بیشتر از سال‌های گذشته بوده است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه شیب نمودار بیکاری در حال کاهش است، تصریح کرد: فعالیت‌های زیادی در حوزه اشتغالزایی صورت گرفته است.

خاندوزی به افزایش حجم سرمایه‌گذاری در ۴۴ سال گذشته در مازندران اشاره کرد و گفت: مشکلات صدور مجوز‌های کسب و کار در یکسال گذشته برطرف شده است.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نرخ مالیات از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد رسید و برای سال آینده نیز نرخ سود کاهش می‌یابد؛ از حمایت همه‌جانبه دولت از کشاورزان خبر داد و افزود: قیمت محصولات کشاورزی باید برای تولید‌کننده، مصرف‌کننده و کشاورزان به صرفه شود لذا سیاست‌گذاری در اقتصاد هنر بده و بستان بوده و بسیاری از دشواری‌ها با حمایت دولت و مجلس باید برطرف شود.

او به رشد تقاضای واحد‌های تولیدی برای دریافت تسهیلات در شرایط تورمی اشاره کرد و اظهار داشت: پرداخت تسهیلات بیش از اندازه تورم‌زا خواهد بود.

خاندروزی خواستار رقابتی شدن تولید محصولات شد و ادامه داد: نیازمند سیاست‌گذاری در زمینه تولید محصولات واحد‌های تولیدی هستیم.

او با تاکید بر حمایت دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران، از حل و فصل برخی مشکلات فعالان تولیدی خبر داد.

در این جلسه فعالان اقتصادی با طرح مشکلات خود خواهان کاهش سیاست انقباضی بانک‌ها و حمایت از واحد‌های تولیدی شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین