کد خبر: ۸۲۲۶۶۸
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰

تبادل اسرا میان اوکراین و روسیه

رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین امروز (شنبه) گزارش داد، ۱۱۶ پرسنل نظامی اوکراین در جریان تبادل اسرا آزاد و به خانه خود بازگشتند.
تبادل اسرا میان اوکراین و روسیه
آفتاب‌‌نیوز :

اسرای بازگشته اوکراینی شامل اعضای نیروی مسلح اوکراین، یگان‌های دفاعی قلمرویی، نیروهای دریایی، سرویس دولتی گارد مرزی، گارد ملی، پلیس ملی، و نیروهای عملیات ویژه می‌شوند.

به گزارش کی‌یف ایندیپندنت، آندری یرماک، رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین گفت:‌ ما توانستیم ۱۱۶ تن از نیروهایمان از واحدهای نظامی در ماریوپل، خرسون، باخموت و دیگر مناطق را به کشور بازگردانیم.

در طرف دیگر این تبادل اسرا، وزارت دفاع روسیه از بازگشت ۶۳ سرباز روس به خانه خود پس از مذاکرات پیچیده با میانجی‌گری امارات خبر داد.

یرماک گفت: علاوه بر اسرای جنگی، اجساد اندری باگشاو و کریس پری، نیروهای داوطلب انگلیسی و همچنین جسد یون کولیک، سرباز داوطلبی که در ارتش فرانسه خدمت می‌کرد نیز به خانه بازگشتند.

براساس گزارش الیونا وربیتسکا، کمیسیونر ریاست جمهوری در امور حفاظت از حقوق مدافعان،‌ تا سه ژانویه، دست‌کم ۳۳۹۲ سرباز و غیرنظامی اوکراینی همچنان در اسارت روسیه هستند. این تعدادی است که روسیه رسما آن را تایید کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین