کد خبر: ۸۲۲۷۰۸
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۹

رایزنی‌های امیرعبداللهیان با مقامات کوبا

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران،حمایت قاطع تهران از کوبا و محکومیت تحریم‌ها و مداخله خارجی در این کشور را مورد تاکید قرار داد.
رایزنی‌های امیرعبداللهیان با مقامات کوبا
آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیرعبداللهیان، در آخرین مرحله از سفر خود به آمریکای لاتین، روز شنبه با «دیاز کانل» رییس جمهور کوبا دیدار و پیرامون موضوعات مورد علاقه در حوزه‌های دوجانبه و مسایل بین المللی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وی در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه ایران و کوبا و مرور بر روابط دوجانبه، بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای تقویت و توسعه همکاری‌های فیمابین تاکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین در این دیدار از همکاری کوبا در تولید انواع واکسن مشترک در ایران قدردانی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در ادامه ضمن ابراز خرسندی از سطح همکاری‌ها در موضوعات بین المللی، حمایت قاطع ایران از کوبا و محکومیت تحریم‌ها و مداخله خارجی در این کشور را مورد تاکید قرار داد.

دیاز کانل رئیس جمهور کوبا نیز در این دیدار با تمجید از تاریخ و فرهنگ کشورمان، پیشرفت‌ها و دستاورد‌های علمی و فنی ایران در سایه تحریم‌ها را ستودنی دانست و بر علاقه مندی خود به افزایش تماس‌ها و مراودات فیمابین تاکید کرد.

وی تحولات منطقه آمریکای لاتین و جهان را واجد فرصت‌های نوینی برای تقویت چندجانبه گرایی دانست و افزود:کوبا برغم فشار‌ها مصمم بِه همکاری با کشور‌های دوست و رفع موانع و چالش‌های پیش رو می‌باشد.

رییس جمهور کوبا افزود: دولت آمریکا فقط به منافع خود می‌اندیشد و ارزشی برای دیگران قائل نیست. ما استقلال سیاسی خود را به بهای سنگینی بدست آورده ایم و آنرا حفظ خواهیم کرد.

طرفین در این دیدار بر توسعه همکاری‌های پزشکی، دارویی، تجهیزات پزشکی و واکسن تاکید کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین