کد خبر: ۸۲۲۹۴۰
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱

قالیباف: طرح شفافیت قوای سه‌گانه بزودی تایید می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نقدعلی گفت: در حوزه نرم‌افزاری بستر لازم برای شفافیت آرای نمایندگان کاملا فراهم شده و نمایندگانی که داوطلب شفافیت آرا هستند باید در نامه‌ای مکتوب اعلام کنند تا همه آرای آنها به صورت شفاف اعلام شود.
قالیباف: طرح شفافیت قوای سه‌گانه بزودی تایید می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

محمدتقی نقدعلی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس مجلس بیان کرد: رئیس مجلس دستور دادند که عده‌ای از نمایندگان که موافق شفافیت آرا هستند داوطلبانه اعلام کنند تا آرای آنها منتشر شود اما علی‌رغم گذشت دو ماه از دستور رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون اجرایی هنوز اقدام لازم را انجام نداده است و مقدمات لازم برای شفافیت آرای نمایندگان از حیث الکترونیکی فراهم نشده است و هنوز آرا به شکل کاغذی به دست ما می‌رسد و ما نمی‌دانیم کجا آنها را منتشر کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر طرح شفافیت قوای سه‌گانه که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و در شورای نگهبان به تایید رسید اکنون بر سر یک مورد اختلافی در مجمع تشخیص مصلحت مانده است، زور ما که به مجمع نمی‌رسد اما انتظار داریم قولی که رئیس مجلس شورای اسلامی داده اجرایی شود و معاونت اجرایی هرچه سریع‌تر در این زمینه با نمایندگانی که قصد دارند آرای خود را به صورت شفاف در منظر ملت قرار دهند همکاری کند.

نماینده خمینی شهر تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم بعضا قوانین خوبی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب می‌رسد در پیچ و خم مجمع گرفتار می‌شود، تعدد مراکز قانون‌گذاری نیز یکی از مشکلات ما است اما انتظار داریم شفافیت آرای نمایندگان که از قول‌های مجلس بوده هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نقدعلی بیان کرد: مسیر لازم برای طرح شفافیت قوای سه‌گانه طی خواهد شد و ان‌شاءالله به زودی تایید می‌شود اما برای شفافیت آرای نمایندگان حوزه نرم‌افزاری کاملا آماده است و بنا شده داوطلبان نامه‌ای مکتوبی را برای شفافیت همه آرای خود ارائه کنند تا به صورت سیستمی شفاف شود. این امکان وجود ندارد برای هر رای‌گیری که نمایندگان می‌خواهند، شفافیت حاکم شود بلکه همه آرا شفاف می‌شود. نمایندگان باید در نامه‌ کتبی درخواست خود را اعلام کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین