کد خبر: ۸۲۳۰۰۶
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱

بایدن بی سر و صدا تروریست القاعده را آزاد کرد

درحالیکه آمریکایی‌ها بر روی بالون جاسوسی چینی که بر فراز ایالت مونتانا پرواز می‌کرد و در نهایت هم البته ساقط شد، متمرکز بودند، دولت بایدن بی سر و صدا یکی از تروریست‌های القاعده را از گوآنتانامو آزاد کرد.
بایدن بی سر و صدا تروریست القاعده را آزاد کرد
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه دیلی میل، پنتاگون اعلام کرد که "مجید خان" ۴۲ ساله پس از گذراندن ۱۶ سال حبس در زندان گوآنتانامو به کشور "بلیز" منتقل شده است.

مقام‌های دولتی آمریکا همچنان می‌گویند که او فردی نزدیک به "خالد شیخ محمد" یکی از رهبران القاعده است که به انتقال پول برای تروریست‌های این گروه کمک می‌کرد. همچنین بر اساس طرحی از خالد شیح محمد،‌ مجید خان می‌خواست به ایستگاه‌های گاز و مخازن آب آمریکا حمله کند.

مجید خان که تنها ساکن حقوقی آمریکا در گوآنتانامو بود اکنون می‌گوید که شخصا تغییر کرده و قول داده که به قوانین شهروندی بلیز پایبند بماند.

آزادی وی درست یک هفته پیش از آن صورت گرفت که یکی از مقام‌های سازمان ملل به این بازداشتگاه در کوبا رفت و زمانی انجام شده که مقام‌های آمریکایی برای آزادی دو تن از تروریست‌های القاعده تلاش می‌کردند.

مجید خان دانش آموخته مدرسه‌ای از مریلند آمریکا، زندگی جدیدی را در بلیز آغاز کرده است.

وی در روز آزادی خود در بیانیه‌ای اعلام کرد: من فرصت دوباره‌ای برای زندگی کردن پیدا کردم و می‌خواهم زندگی کنم. از آنچه که در این سال‌های بسیار انجام دادم، عمیقا پشیمانم و مسئولیت آن را برعهده می‌گیرم و تلاش می‌کنم تا آنها را جبران کنم.

گفته شد که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای اسکان دادن این فرد با نزدیک به ۱۲ کشور تماس برقرار کرد.

یکی از مقام‌های ارشد وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که دولت به دنبال کشورهایی بود که خان را شاید بتوان به آنجا منتقل کرد و به دنبال کشورهایی بود که روابط خوبی با ایالات متحده دارند و بتوانند از این فرد حمایت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین