کد خبر: ۸۲۳۰۰۸
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴

واکنش محسن هاشمی به عفو زندانیان/ فائزه هاشمی هم آزاد می‌شود؟

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: آمار دقیق مشمولان را ندارم، ولی گویا به تعداد خیلی زیادی تعلق گرفته که باید آمار مشخص شود تا بتوان آن را با دفعات قبل مقایسه کرد تا اهمیت آن مشخص شود.
واکنش محسن هاشمی به عفو زندانیان/ فائزه هاشمی هم آزاد می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

محسن هاشمی‌رفسنجانی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، درباره عفو عمومی محکومان و متهمان که روز گذشته با موافقت رهبر انقلاب انجام گرفت، اظهار داشت: مسئله عفو محکومان و زندانیانِ عادی و حتی امنیتی مسئله جدیدی نیست و در طول چهل و چهار سال بعد از انقلاب هرسال انجام می‌شده و می‌توان گفت چندبار در سال و در اعیاد مهم هم رخ می‌داده، ولی به نظر می‌رسد این‌بار که به تعداد بیشتری تعلق گرفته و بعد از حوادث اخیر انجام شده، اهمیت بیشتری یافت.

وی افزود: البته من آمار دقیق مشمولان را ندارم، ولی گویا به تعداد خیلی زیادی تعلق گرفته که باید آمار مشخص شود تا بتوان آن را با دفعات قبل مقایسه کرد تا اهمیت آن مشخص شود.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اظهارنظر‌های فعالان سیاسی و رسانه‌ها گفت: این تصمیم که به درخواستِ قوه قضاییه از مقام معظم رهبری صورت گرفته، موجب خوشحالیست چراکه تعداد زیادی از خانواده‌های درگیر را خوشحال می‌کند. هم‌چنین می‌توان گفت جلوی بهانه‌های حقوق بشری را که اخیراً در سطح جهان نسبت به ایران زیادتر هم شده را هم می‌گیرد. خصوصا آزادی محکومان و متهمان حوادث اخیر فرصتی را به‌دست می‌آورد که می‌تواند آتش زیر خاکستری هم اگر باقی مانده را به نوعی خاموش کند.

هاشمی‌رفسنجانی اظهار داشت: این اقدام می‌تواند آرامش نسبی ایجاد می‌کند؛ به‌صورتی که تحریکات ضدانقلاب را بی‌اثر کند.

وی در ادامه عنوان کرد: در روزنامه‌های اصولگرا بعضاً از این اقدام با عناوین عفو «مقتدرانه»، «پدرانه» و «مهربانانه» یاد شد؛ اصلاح‌طلب‌ها هم بیشتر از عنوان «عفو گسترده» استفاده کردند و روزنامه کیهان «عفو گسترده و مشروط» را استفاده کرد؛ هر کدام تحلیل خود آنان است. ما آمار مشمولان را نداریم تا بتوانیم اظهارنظر کنیم؛ باید دقت شود که منظور‌ها از عناوین «مهربانانه» و «عمومی» و ... چگونه است.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان خاطر نشان کرد: البته نمی‌دانم این عفو شامل «فائزه هاشمیِ» ما هم می‌شود یا نه؛ اگر این اتفاق بیفتد خانواده ما هم خوشحال می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین