کد خبر: ۸۲۳۰۷۵
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶

سامانه بارشی در راه گلستان/ احتمال ریزش برف و یخبندان شبانه

مدیرکل هواشناسی گلستان از فعالیت سامانه سرد و بارشی از شامگاه روز سه شنبه ۱۷ بهمن در سطح استان خبر داد و گفت: به دنبال فعالیت این سامانه ناپایدار جوی، بارش برف در برخی از نقاط شهری استان محتمل است.
سامانه بارشی در راه گلستان/ احتمال ریزش برف و یخبندان شبانه
آفتاب‌‌نیوز :

امان محمد کمالی با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوایی گلستان اظهار کرد: با توجه به نقشه‌ها و شرایط جوی، اداره کل هواشناسی استان گلستان، هشدار نارنجی را صادر کرد البته این هشدار دو بخش دارد که یک بخش شامل امروز و بخشی دیگر مربوط به فردا است.

وی از افزایش دما برای امروز و فردا در سطح استان گلستان خبر داد و افزود: به دنبال فعالیت این سامانه جوی، وزش باد و کاهش محسوس رطوبت دور از انتظار نیست، فردا بیشینه دمای هوای استان گلستان به بیش از ۲۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و در برخی از نقاط استان نیز دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان از احتمال وقوع آتش‌سوزی در مناطق مرتعی و جنگلی استان گلستان برای فردا(۱۸ بهمن) خبر داد و یادآور شد: از فردا شب سامانه سرد و بارشی وارد استان گلستان می‌شود و به‌تدریج شاهد افزایش ابر، بارش باران در مناطق مختلف خواهیم بود.

کمالی با بیان اینکه شدت بارش‌ها برای روز چهارشنبه قابل‌ملاحظه خواهد بود، بیان کرد: به دلیل شدت بارش در برخی از مناطق استان گلستان، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی محتمل است.

وی از کاهش محسوس دما و بارش برف در روزهای پنج‌شنبه و جمعه در برخی از نقاط شهری استان گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: بیشینه دما در این دو روز به زیر ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، همچنین در مناطق کوهستانی کولاک برف و پدیده مه پیش‌بینی می‌شود لذا احتمال اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی وجود دارد و می‌طلبد هم استانی‌ها به این نکات توجه کرده و از سفرهای غیرضروری بپرهیزند.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه بارشی تا اواخر وقت روز جمعه در استان گلستان ادامه دارد، تصریح کرد: برای اوایل هفته آینده نیز یخبندان‌های شبانه در استان گلستان پیش‌بینی می‌شود، دریا نیز از روز سه‌شنبه تا اواخر وقت روز جمعه مواج خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین